Jag har sett ljuset

Air100

Även dom som inte lever dör någongång
Gick med
16 Apr 2007
Hoj
Yamaha Tracer - 15. Kxf250 -09
Herreminjävlarvaddetgick!
Jag har nu åkt sporthoj för första gången i mitt liv... en BMW rr 1000 av senaste model.

Jag har åkt hoj i 10-talet år men aldrig kört någon sporthoj men jag har ju förståt att dom går fort... min 990smt som jag har nu har jag njutit av att dra ur, tänkt att det skjuter i väg rejält.
Så jag var ju så klart väldigt förväntansfull på BMWs hoj.

Hoppade på, kände mej direkt hemma, liten, lätt, smidig och helt enkelt självklar.
Efter att ha kört den ett tag la jag i tvåan i låg hastighet och vredrullen till stopp.
Jag ljuger inte, jag tror det lätt går in på min topp 3 lista över häfitga upplevelser ever i mitt liv.
Ni som kör mycket sporthoj vet vad jag pratar om även fast ni säkert har vant er med känslan. (synd för er...)
Eller så minns ni hur det var, hur adrenalinet sprutade, hur flinet gick runt huvudet och hur jävla coolt det känns i hela kroppen.
Meeeeera!!!!

Det var helt galet va den gick, det slutade ju aldrig att dra och det drog ju bara hårdare och hårdare... jag slog inte av för än vi nålen nådde så långt den kunde.
Jag njöt!!!

När framhjulet reser sej och hojen sen tar ner hjulet och det dunkar i asfalten för att direkt börja resa sej... om och om igen... det var brutalt.

Ljudet, trycket, farten jag har aldrig upplevet något liknande.

Min SMT kändes efteråt som en gammal döende häst... stort styre, svampig sadel, trist ljud och inte så värst mycket drag.

Kommer det här sluta med att jag blir 130 000kronor fattigare ?
Faaaaan!!!

Eller så nöjer jag mej med min SMT för att skåda ljuset i tunneln är kanske ändå inte så kul...

Du behöver definitivt inte spendera 130 lakan för att uppleva den känslan du beskriver varje dag! :banana

Känner igen mig från när jag inhandlade min Suzuki. Tänkte att jag skulle kunna ha 2 hojar, ha kvar ktm 950 sm eftersom den ju var så fin och jag var fäst vid den. Sen när det gått 2,5 månader så hade jag bara kört 950:in en gång, till besiktningen. Då vart det försäljning...

Det var inte du som vred rullen i botten på en cbr1000rr på barkaby mc-live för typ två år sen så den gjorde en 180 graders volt? :gnissla
Och ja, det är nåt av det roligare i livet. =)

Låter som en vanlig vardag! ;) Känslan finns kvar även efter ett bra tag på snabb hoj, fast uppstår iaf. för mig i högre och högre hastigheter. Kan inte precis jämföra känslan med Husan, men husan har ju en helt annan känsla.

Ta ut gathojen i djupsand och ge järnet på tvåan så har du inte precis något drag i maskineriet! :)

Du borde göra mer grejer låter det som..
Hahaha, japp!!

Du behöver definitivt inte spendera 130 lakan för att uppleva den känslan du beskriver varje dag! :banana
Jag köper vad som helst som går 300km/h just nu :tummenupp:tungan

Det var inte du som vred rullen i botten på en cbr1000rr på barkaby mc-live för typ två år sen så den gjorde en 180 graders volt? :gnissla
Och ja, det är nåt av det roligare i livet. =)
Nej för fan, det måste ha varit din brosa :crash :tuttar

Jag fick precis samma upplevelse när jag testade 1000RR för några år sedan. Sen klev jag tillbaka på min traktor.
Kändes som om man satt på en gräsklippare med apstyre. :hihi:3freak

"......... för att skåda ljuset i tunneln är kanske ändå inte så kul..."

Beror på vilken tunnel...och vad ljuset är.

På mig låter det som att du måste göra något åt din SMT istället...
Har du akra? Har du mappat? Har du ställt om ecu:n? - betydligt billigare än 130.000kr, visst några 300km/h träffar du aldrig, men irriterade killar på sporthojar från 0-180km/h lär du skapa.

Eller kanske testa en väl inkörd SMR?
Märkväl, jag säger inte att SMR/SMT på något sätt är snabbare än 1000RR, jag säger bara att den är förvånansvärt pigg om man gjort rätt saker. Eller hur Try:D

På mig låter det som att du måste göra något åt din SMT istället...
Har du akra? Har du mappat? Har du ställt om ecu:n? - betydligt billigare än 130.000kr, visst några 300km/h träffar du aldrig, men irriterade killar på sporthojar från 0-180km/h lär du skapa.

Eller kanske testa en väl inkörd SMR?
Märkväl, jag säger inte att SMR/SMT på något sätt är snabbare än 1000RR, jag säger bara att den är förvånansvärt pigg om man gjort rätt saker. Eller hur Try:D

Min e orginal men är det inte lite som att kasta pärlor åt svin... :rolleyes: ??
eller går det verkligen få till en förändring som är värd att jobba för?

Jag menar, ibland blir jag lite skeptisk när folk har som argumentet för att köpa ett trimrör att det spar vikt... samtidigt som dom väger 100kg + och aldrig sprungit en meter.
Om man nu ska vinna rödljuskörningar kanske det är bättre att lägga ett par timmar på att starta optimalt?!
hehehe, det låter kanske värre än jag menar... och jag vet att dina föreslagna förändringar var mer omfattande än ett lättare rör.. :-)

Men är det som du säger att det ger rejält med extra knuff får jag väl fundera på det.
Kanske testa en SMR... NÅN SOM HAR NÅN, som vill bytlånas i 30minuter??

DOCK, ska saningen fram, jag har redan åkt 200mil och pendlar med min hoj och skullle nog inte klara av att pendla år ut och år in i regn, salt, grus och plus minus noll grader med en sån stillig hoj som BMWn är.
Men jag skulle gärna ha en hoj till... och ett större garage...
:D

Välkommen .....:rock

TACK!

Ja tycker min blev betydligt piggare med eftermarknads-ljuddämpare. Byter ju aldrig fram o tebaks mellan original o dessa, men har i o ur dB-killers emellanåt o då blir den trött.

Halva vikten gentemot original är ju bra då man åker med passagerare o packning..

JC Exhaust kan du få för runt tre fyra tusen i olika utföranden, jag rekommenderar.

iPhone_img 078_liten.jpg

Ta av värmesköld o det där bagage-stagen så sparar du än mer vikt. Här har ju jag stag för packväskor på det är kanske snyggare utan =)
inga pärlor för svin! =)

Min e orginal men är det inte lite som att kasta pärlor åt svin... :rolleyes: ??
eller går det verkligen få till en förändring som är värd att jobba för?

Jag menar, ibland blir jag lite skeptisk när folk har som argumentet för att köpa ett trimrör att det spar vikt... samtidigt som dom väger 100kg + och aldrig sprungit en meter.
Om man nu ska vinna rödljuskörningar kanske det är bättre att lägga ett par timmar på att starta optimalt?!
hehehe, det låter kanske värre än jag menar... och jag vet att dina föreslagna förändringar var mer omfattande än ett lättare rör.. :-)

Men är det som du säger att det ger rejält med extra knuff får jag väl fundera på det.
Kanske testa en SMR... NÅN SOM HAR NÅN, som vill bytlånas i 30minuter??

DOCK, ska saningen fram, jag har redan åkt 200mil och pendlar med min hoj och skullle nog inte klara av att pendla år ut och år in i regn, salt, grus och plus minus noll grader med en sån stillig hoj som BMWn är.
Men jag skulle gärna ha en hoj till... och ett större garage...
:D

Vi kanske syns på Rosen?

Jag gick från moddad 950SMR till splitter ny 990SMR förra året - jag var hennes första kavaljer - men:zpy vad tråkig den kändes i början. Efter 100mil gjordes service samt att akrasystemet kom på samtidigt som SAS togs bort och akra mappen installerades. Vips så var hojen helt sjukt annorlunda!

Egentligen är det dåligt av KTM att släppa ut en hoj som blir så förändrad efter inte så mycket meck, men de måste väl tjäna pengar på tillbehör och se till att verkstäderna överlever...

Ska du vinna rödljuskörningar är ingen sporthoj inkl. SMR särskillt det optimala verktyget, sporthojarna har fel utväxling på 1:an och SMR för kort hjulbas. Då skall du ha typ en V-Max eller en gammal hoj, som är lång och låg.

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti