Jag har köpt en ny motorcykel - tråden

Timmy88

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Aug 2017
Ort
Karlstad
Hoj
Xsr900 (såld)
Hm. Bra leveransservice, icke. 1,5 bar i däcken. Ganska urladdat batteri. Kedjan tokslapp. Ska det vara så svårt att göra detta från firma???

Någon som haft den som bakhjulsmaskin kanske med tanke på det låga lufttrycket och den slappa kedjan


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 
Last edited:

frogish

Sporthojsnörd
Gick med
25 Feb 2019
Ort
Gävle
Hoj
1996 Ducati Monster 900, Honda CB 500 -72
Hur svårt/lätt är det att hitta delar till en sådan pärla?
Det är lite sparsmakat! Det mesta får man jaga begagnat på spanska och italienska sidor. Ofta företag som säljer begagnade och NOS delar så man slipper hanka sig fram via privatpersoner. Drev, packningssatser och liknande kan man hitta nytt. Ska kasta upp en tråd här tänkte jag men ett husköp har kommit emellan!
 

Baua

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Aug 2011
Ort
Grödinge
Hoj
1988 Suzuki GSX-R 1100 mfl
Blev med en gammal BMW K100RS för ett par månader sedan. Årsmodell 1984 med ca 8500mil på mätaren. Skicket är helt ok för att vara så pass gammal. Blir en service och besiktning sen får vi se vad som händer. Har aldrig kört BMW så det ska bli kul att testa.
 

Bifogat

  • 0AA0EDE5-1AAA-4721-8F24-6E542C84ED58.jpeg
    0AA0EDE5-1AAA-4721-8F24-6E542C84ED58.jpeg
    1.6 MB · Visningar: 30

R1 wannabe

RR Hangaround
Gick med
15 Dec 2003
Ort
Gustavsberg
Hoj
Cb 125 -70, RG 500-86, Z1000, R1-00, GSXR 1000 -03, S1000RR
Det är lite sparsmakat! Det mesta får man jaga begagnat på spanska och italienska sidor. Ofta företag som säljer begagnade och NOS delar så man slipper hanka sig fram via privatpersoner. Drev, packningssatser och liknande kan man hitta nytt. Ska kasta upp en tråd här tänkte jag men ett husköp har kommit emellan!
Tack för svar, ska bli spännande att följa.
 

Mjölnaren75

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Aug 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Sym 200 Yoyride
Någon som haft den som bakhjulsmaskin kanske med tanke på det låga lufttrycket och den slappa kedjan


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Ja inte omöjligt men tvivlar. Tom lägre i framdäcket o det är ju lite omotiverat. Tror mer på ingen underhållsladdning under vi tern samt att däck släpper ju luft under tiden. Får hoppas på det i alla fall så känns det bättre:). Kedjor brukar ju även sträcka sig en del i början ofta.
 

Timmy88

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Aug 2017
Ort
Karlstad
Hoj
Xsr900 (såld)
Ja inte omöjligt men tvivlar. Tom lägre i framdäcket o det är ju lite omotiverat. Tror mer på ingen underhållsladdning under vi tern samt att däck släpper ju luft under tiden. Får hoppas på det i alla fall så känns det bättre:). Kedjor brukar ju även sträcka sig en del i början ofta.

Så är det nog kolla så det inte sitter ventilhattar i alu med en liten o-ring i, de kan hamna snett och trycka på nålen så luften sakta släpps ut


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Så är det nog kolla så det inte sitter ventilhattar i alu med en liten o-ring i, de kan hamna snett och trycka på nålen så luften sakta släpps ut


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Man SKA ha metallhattar med o-ring, om hjulet snurrar tillräckligt fort kan nålen läcka på grund av centrifugalkraften, och då är det bra med en tät ventilhatt.
 

Timmy88

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Aug 2017
Ort
Karlstad
Hoj
Xsr900 (såld)
Man SKA ha metallhattar med o-ring, om hjulet snurrar tillräckligt fort kan nålen läcka på grund av centrifugalkraften, och då är det bra med en tät ventilhatt.

Jo så länge de sitter rätt så är det ju lugnt. Och har du dragit dit nålen riktigt så är det inga som helst problem med vanliga plasthattar i hastigheter över 250 heller


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Jo så länge de sitter rätt så är det ju lugnt. Och har du dragit dit nålen riktigt så är det inga som helst problem med vanliga plasthattar i hastigheter över 250 heller


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Det beror helt på nålen, dom långa nålarna med fjäder på är så tunga att dom börjar släppa tidigt, vissa billiga nålar känns inte heller som dom har något vidare stängningstryck.
 

Mingves

Old Fart
Gick med
2 Mar 2005
Ort
Nån annan stans
Hoj
Husqvarna 701E x2, KTM 890 Adv R, Husqvarna 701SM Tenere 700 -20 KTM EXC300 -12, -04 KTM 660 SMC, -03 Triumph speed four, -00 Husaberg FE400e
Ja, det är väl obligatoriskt att posta här...jag sålde min 701e köpte en 890advr insåg att fan vad fel detta blev och nu....ja...en ny 2022 701e...
 

Bifogat

  • 20220413_173108.jpg
    20220413_173108.jpg
    3.2 MB · Visningar: 56

Mingves

Old Fart
Gick med
2 Mar 2005
Ort
Nån annan stans
Hoj
Husqvarna 701E x2, KTM 890 Adv R, Husqvarna 701SM Tenere 700 -20 KTM EXC300 -12, -04 KTM 660 SMC, -03 Triumph speed four, -00 Husaberg FE400e
Tänk att du köpte en t700 för att du inte kände du hade råd med hojen du ville ha, 890 adventure R...sen när du kört en säsong på T700 och tyckte fan vad trist denna var så tänkte du köpa en sporthoj....men så tittade du lite för mycket på supermofools utan att inse att du är nästan 50....gubbe på motard är inte cool längre så vid service råkade du provköra en 701enduro och wow vilken hoj. Men den där 890 adr var fortfarande kvar där i minnet och så kände jag att vad tusan visst är jag värd en 890adr jag som jobbar o sliter så. Så jag provade lite olika 1290sar, 890adv, men just 890advr fanns inte så jag tänkte alla älskar den....så jag köpte den okörd....dålig ide..så efter 270km kände jag detta går inte, jag står inte ut. Så jag sålde den och köpte ytterligare 701enduro...min tredje hoj på mindre än 10månader...och 5e på 24...
Hade aldrig gått utan covid, den har pressat upp begpriserna så jag har kört i stort sett väldigt billigt.
 

CBR1

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Feb 2015
Ort
Här eller där
Hoj
aprilia
Tänk att du köpte en t700 för att du inte kände du hade råd med hojen du ville ha, 890 adventure R...sen när du kört en säsong på T700 och tyckte fan vad trist denna var så tänkte du köpa en sporthoj....men så tittade du lite för mycket på supermofools utan att inse att du är nästan 50....gubbe på motard är inte cool längre så vid service råkade du provköra en 701enduro och wow vilken hoj. Men den där 890 adr var fortfarande kvar där i minnet och så kände jag att vad tusan visst är jag värd en 890adr jag som jobbar o sliter så. Så jag provade lite olika 1290sar, 890adv, men just 890advr fanns inte så jag tänkte alla älskar den....så jag köpte den okörd....dålig ide..så efter 270km kände jag detta går inte, jag står inte ut. Så jag sålde den och köpte ytterligare 701enduro...min tredje hoj på mindre än 10månader...och 5e på 24...
Hade aldrig gått utan covid, den har pressat upp begpriserna så jag har kört i stort sett väldigt billigt.
Känner igen mig själv där lite, hade en Tuono i fem år och bytte till 1290 SAS men redan efter en säsong så saknade jag känslan av att köra nakenhoj vilket ledde till att det nu står en Katana ute i garaget.
Ser fram emot starten på denna säsongen.
 
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top