Jag har köpt en ny motorcykel - tråden

2Wheeldrive

Nu kör vi!
Gick med
9 Mar 2005
Ort
Avesta
Hoj
BMW 850 GSA Triumph T100 Bonneville
Det står en Kina-Monkey hos en granne här i byn, den var ute på blocket relativt billigt, men blev ändå inte såld, jag var lite sugen på att ge honom ett skambud för den att ha när jag ska hämta posten eller åka och köpa en liter mjölk.

Jag är fullt medveten om att det är kinakvalitet på den, men sittställningen borde ju vara samma då?
Tror att kinamodellen är mycket mindre...
 

Mr_Firestorm

Gudomlig sporthojare
Personal
Gick med
9 Jun 2003
Ort
Avesta
Hoj
Suzuki Gsx650f och Sfv650
Fick chansen att köpa en Gsxr 750 årsmodell 90. I väldigt fint originalskick. 3000 mil. Samma ägare från -90 till -21. Självklart tackade jag Ja.
 

Bifogat

  • 178468.jpg
    178468.jpg
    53.5 KB · Visningar: 51
  • 178469.jpg
    178469.jpg
    52.6 KB · Visningar: 51

MackeNo1

Varför slita på mer än ett hjul i taget?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
200m söder om Dalälven
Hoj
KTM 1290 Super Duke R -18, Suzuki GSF 1200 Bandit -98 café racer projekt, Husqvarna FE 350 -14, PGO G-Max 150, Yamaha Beluga -92
Blev spontaninköp av en TL1000S -97 förra helgen. Sitter hemma med brutet ben och har långtråkigt efter hojkrasch i början av Maj, denna dök upp på blocket och fanns bara 30min hemifrån.... resten kan ni ju räkna själva ?




20220528_161911.jpg
 

MackeNo1

Varför slita på mer än ett hjul i taget?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
200m söder om Dalälven
Hoj
KTM 1290 Super Duke R -18, Suzuki GSF 1200 Bandit -98 café racer projekt, Husqvarna FE 350 -14, PGO G-Max 150, Yamaha Beluga -92
Jävlar vad du har spänt ner
Jävlar vad du har spänt ner den fram,

Cad krashade du med för hoj?
KTM 660 -04
Har flera gånger varit med om att framhjulet vridit sig när hojen stått spänd på släpet. Så jag drar hellre åt lite extra än att se hojen ligga vält efter ett potthål i vägen.
 

Stonemountain

Sporthojsnörd
Gick med
9 Sep 2019
Ort
Östergötland
Hoj
Honda CBR 954 RR Fireblade
KTM 660 -04
Har flera gånger varit med om att framhjulet vridit sig när hojen stått spänd på släpet. Så jag drar hellre åt lite extra än att se hojen ligga vält efter ett potthål i vägen.

Om du drar mycket på släp så investera i ett framhjulsstöd så slipper du dessa problemen och behöver inte spänna hårt. Värt varenda krona.
 

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Yamaha MT09 -21, Honda CBR1000F - 87, avverkat: olika
KTM 660 -04
Har flera gånger varit med om att framhjulet vridit sig när hojen stått spänd på släpet. Så jag drar hellre åt lite extra än att se hojen ligga vält efter ett potthål i vägen.
Jag har dragit fast ett par brädlappar i framkant av släpets golv där jag rullar in framhjulet.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Jag har dragit fast ett par brädlappar i framkant av släpets golv där jag rullar in framhjulet.

Det går ju att göra en mindre permanent lösning med två reglar som är lika breda som släpvagnen, sedan skruvar man brädlappar för hjulet i dom reglarna.

Lätt att lyfta ur sedan när man ska skjutsa annan skit på släpen och perfekt om man ska köra mer än en hoj på släpet, jag har sett alla möjliga lösningar bland dom som ofta skjutsar crosshojar
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top