Jag har köpt en ny motorcykel - tråden

Det står en Kina-Monkey hos en granne här i byn, den var ute på blocket relativt billigt, men blev ändå inte såld, jag var lite sugen på att ge honom ett skambud för den att ha när jag ska hämta posten eller åka och köpa en liter mjölk.

Jag är fullt medveten om att det är kinakvalitet på den, men sittställningen borde ju vara samma då?
Tror att kinamodellen är mycket mindre...

Fick chansen att köpa en Gsxr 750 årsmodell 90. I väldigt fint originalskick. 3000 mil. Samma ägare från -90 till -21. Självklart tackade jag Ja.

Bifogat

• 178468.jpg
    178468.jpg
    53.5 KB · Visningar: 51
  • 178469.jpg
    178469.jpg
    52.6 KB · Visningar: 51
Blev spontaninköp av en TL1000S -97 förra helgen. Sitter hemma med brutet ben och har långtråkigt efter hojkrasch i början av Maj, denna dök upp på blocket och fanns bara 30min hemifrån.... resten kan ni ju räkna själva ?

20220528_161911.jpg

Jävlar vad du har spänt ner
Jävlar vad du har spänt ner den fram,

Cad krashade du med för hoj?
KTM 660 -04
Har flera gånger varit med om att framhjulet vridit sig när hojen stått spänd på släpet. Så jag drar hellre åt lite extra än att se hojen ligga vält efter ett potthål i vägen.

KTM 660 -04
Har flera gånger varit med om att framhjulet vridit sig när hojen stått spänd på släpet. Så jag drar hellre åt lite extra än att se hojen ligga vält efter ett potthål i vägen.

Om du drar mycket på släp så investera i ett framhjulsstöd så slipper du dessa problemen och behöver inte spänna hårt. Värt varenda krona.

KTM 660 -04
Jag har dragit fast ett par brädlappar i framkant av släpets golv där jag rullar in framhjulet.

Jag har dragit fast ett par brädlappar i framkant av släpets golv där jag rullar in framhjulet.

Det går ju att göra en mindre permanent lösning med två reglar som är lika breda som släpvagnen, sedan skruvar man brädlappar för hjulet i dom reglarna.

Lätt att lyfta ur sedan när man ska skjutsa annan skit på släpen och perfekt om man ska köra mer än en hoj på släpet, jag har sett alla möjliga lösningar bland dom som ofta skjutsar crosshojar

Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!