Jag har hittat nästa grej! Haleluja!

Henning! skrev:
2417867 Varför har chopperåkare ALLTID armarna i kors över bröstet OCH solbrillor OCH tunga kedjor runt halsen OCH tatueringar OCH en butter uppsyn på bild?
Variationen ligger i frisyr och magstorlek; Är det en lång chopperåkare är han smal och har långt hår. Är det en kort chopperåkare är han rund (minst) och har rakad skalle.

Varför är ALLA individualistpaniker till chopperåkare stöpta i samma form?

/H

Äh! sluta klanka på alla chopperåkare, ni är säkert bara avundsjuka. :D
Jag har alltid viljat ha en chopper och jag kommer att skaffa en nån gång i framtiden... ja, jag skall även skaffa tatuering(ar) men det har inget med mitt chopperintresse att göra! :yoparty

Dessutom är det mer Hårdrock med Chopper, än med nån annan hoj :rock

Jag är hyfsat lång 180 och smal, samt har kort hår :tungan
Sen föredrar jag mitt tunna silverhalsband :)
Jag brukar inte vara butter på bild men inte särskilt glad heller :va

Lycka till med Chopperbyggandet :tummenupp

Hoppas man inte får för många dödshot nu :tomten

Henning! skrev:
2417867 Varför har chopperåkare ALLTID armarna i kors över bröstet OCH solbrillor OCH tunga kedjor runt halsen OCH tatueringar OCH en butter uppsyn på bild?
Variationen ligger i frisyr och magstorlek; Är det en lång chopperåkare är han smal och har långt hår. Är det en kort chopperåkare är han rund (minst) och har rakad skalle.

/H
Hmm.. då hör väl jag till undantaget då antar jag? :va

PS: Varför ska ALLA på SH ha fördomar mot allt som dom inte själva gillar?
(Japp, detta är nog en fördom åxå, men jag är ju medlem på SH åxå.:D)

Don Quixote skrev:
2348819 Vänner - jag ska bygga choppers. Det öppnades en dörr idag och jag såg ljuset. Detta står inte alls i motsats till rejsingen men var sak på sin plats. RR-hoj på bana, chopper på gata. Att jag inte har insett detta tidigare :)
Kul kul... good for you. :tummenupp

Du är inte ensam om att vara mångsidig, kolla mitt garage så ser du att det finns fler som gillar fler aspekter på sitt hojintresse.

Välkommen i gänget som har dubbelt så kul som alla andra. :yoparty
(Varför begränsa sig till bara en typ för?)

Last edited:
Henning! skrev:
2417867 Varför är ALLA individualistpaniker till chopperåkare stöpta i samma form?
Och alla sporthojsförare är extremt olika varandra? :va

Dessa åsikter trodde jag mig aldrig finna på sporthoj.com, förutom från några enskilda individer. Glidare/kromslädar/gynekologstolar är till för äldre herrar som vill kunna säga "jag kör HD" utan att ljuga. Alternativt före detta raggare som tröttnat på att glida runt med den V8-bestyckade amerikanska motsvarigheten till Ronny&Ragges "Fårrd" komplett med sydstatsflagga och jeansväst och istället vill bejaka sin 50-årskris med en twin-bestyckad jagvetintevad komplett med meterhög sissybar och SKINNväst med tufft tryck.

Opponeringar, någon?

Talk.. To.. The.. Haaaaand! :arsele

Får jag fråga varför, när man ändå är igång?

Last edited:
Esquire skrev:
2420404
Henning! skrev:
2417867Varför är ALLA individualistpaniker till chopperåkare stöpta i samma form?
Och alla sporthojsförare är extremt olika varandra? :va
Precis...

Eller varför är ALLA sporthojsåkare skenförsäkrare, som krashar en gång per år, och skapar massa dyra premier å klär sig i flashiga färglada kläder a la GB-hemglassclownen?
(Ja, det var ironi...)

Har aldrig förstått varför sporthojsfolket ska vara så fördomsfulla & trångsynta.
På HD-forumen snackas det inte skit om sporthojarna på samma sätt, där snackar man hellre om HD.
Bara för man inte delar nån annans smak, så behöver man inte göra sig dum för det.

Hojåkare som hojåkare, finns ingen anledning att isolera sig mer än vi redan är.
Har vi inte tillräckligt med motståndare till vår hobby, utan vi måste börja racka ner på varandra också?

Nej nej, nu är du ute på bärtur...

Olyckligtvis, på samma sätt som raggarna har förstört hela grejen med gamla amerikanare i sverige, så har skinnvästgubbarna m.fl. förstört grejen med choppers/customs. Kolla som sagt in på t.ex. www.rolandsands.com så ser du en helt annan sida av myntet.

:)

FreddaGädda skrev:
2420405 Dessa åsikter trodde jag mig aldrig finna på sporthoj.com, förutom från några enskilda individer. Glidare/kromslädar/gynekologstolar är till för äldre herrar som vill kunna säga "jag kör HD" utan att ljuga. Alternativt före detta raggare som tröttnat på att glida runt med den V8-bestyckade amerikanska motsvarigheten till Ronny&Ragges "Fårrd" komplett med sydstatsflagga och jeansväst och istället vill bejaka sin 50-årskris med en twin-bestyckad jagvetintevad komplett med meterhög sissybar och SKINNväst med tufft tryck.

Opponeringar, någon?

Talk.. To.. The.. Haaaaand! :arsele

Får jag fråga varför, när man ändå är igång?

Don Quixote skrev:
2420518 Nej nej, nu är du ute på bärtur...

Olyckligtvis, på samma sätt som raggarna har förstört hela grejen med gamla amerikanare i sverige, så har skinnvästgubbarna m.fl. förstört grejen med choppers/customs. Kolla som sagt in på t.ex. www.rolandsands.com så ser du en helt annan sida av myntet.

:)
Så krävs det ju en gammal 250GP förare, AMA-mästare till och med, för att det ska bli lite ordning. ;)

Last edited:
Gustav O skrev:
2420538 Så krävs det ju en gammal 250GP förare, AMA-msäatre till och med, för att det ska bli lite ordning. ;)

Precis så kan det mycket väl vara ;)
Custombyggandet har utvecklats mycket de senaste åren och många nya tankar och ideer har fått utrymme.

Sen har både Easy-rider-chopperstuket och Rockabilly-choppers med smala bilhjul sin charm. Ungefär som hotrods ;)

Last edited by a moderator:
Henning! skrev:

/H

Nu kör jag i och för sig ingen chopper (no cash). För min del så har jag taskig skäggväxt, begynnande tunnhårighet och inga tatueringar...

Det enda jag har kvar och som jag har jobbat stenhårt på i 16 år är att bli fet och nu väger jag den imponerande vikten 67kg. :D

War-psycho skrev:
2420429
Hojåkare som hojåkare, finns ingen anledning att isolera sig mer än vi redan är.
Har vi inte tillräckligt med motståndare till vår hobby, utan vi måste börja racka ner på varandra också?
:tummenupp

Instämmer, i första hand kör jag motorcykel. I andra hand kommer märkesvalet.

Last edited:
Gottis skrev:
2425021 Här har du det ultimata för dej Donq en Kawaski Chopper http://www.blocket.se/vi/8932809.htm?ca=15_s
Inte mycket til chopper, möjligen bobber-stuk över den. Så här ser det ut när man byggt en chopper av samma modell.

1998%20Kawasaki%20Vulcan.JPG

RedBaron skrev:
2425080 Inte mycket til chopper, möjligen bobber-stuk över den. Så här ser det ut när man byggt en chopper av samma modell.

1998%20Kawasaki%20Vulcan.JPG

jaja nu är du kinkig Baronen vem orkar glida runt på sånna sidor såg den på blocket bara och kom och tänka på den här tråden :tungan

Gottis skrev:
2425108 jaja nu är du kinkig Baronen vem orkar glida runt på sånna sidor såg den på blocket bara och kom och tänka på den här tråden :tungan
Näe, kinkig vete tusan. Men det är hög komikfaktor på att alla dessa bilder i tråden så är det bara du och jag som lyckats lägga in en bild på en Chopper. Med tanke på hur petnoga det brukar vara, och hur viktigt det är att ha torrt på fötterna innan man dristar sig att kommentera något här i racingforumet då alltså.

Nej, den som aldrig satt vinkelslipen i en nästan ny hoj och kapat bort delar utan att ha en aning om hur man ska få ihop det igen, borde inte få uttala sig eller ladda upp bilder. :tungan *

* http://www.sporthoj.com/forum/showpost.php?p=2330742&postcount=309

men du DQ, då slår vi ihop påsarna och bygger då,,,

Lånade ut racesläpet till en polare / granne idag som skulle köra sitt hemmabygge till lackeraren för att dra upp lite riktlinjer inför lackeringen.
Motor + mycket av delarna har han tagit hem från USA och ramen är byggd i Småland sen gör han all el, mätare, vajerdragning, etc. själv.

Satan vad jag blev sugen på ett projekt!!!

Bifogat

• MC i släpet.JPG
    MC i släpet.JPG
    133.7 KB · Visningar: 67
  • MC-sida.JPG
    MC-sida.JPG
    122.6 KB · Visningar: 99
  • MC-sida-hel.JPG
    MC-sida-hel.JPG
    136.4 KB · Visningar: 88
  • MC-toppdel.JPG
    MC-toppdel.JPG
    132.2 KB · Visningar: 72
Jalle skrev:
2510202 ....

Satan vad jag blev sugen på ett projekt!!!

Ja jävlar! Tänk en sån och ett sexpack i garaget på kvällen när ungarna har annat att göra.

Det är skillnad på hur mycket mysfaktor man får i meckandet om ser till faktorerna som ingår.

Nyutvecklad teori med mysfaktor i 5 gradig skala:

Hobbybil/hoj + service/montering av nya prylar + sexpack = 5
Rejshoj + vinterservice + sexpack = 4 (dyra prylar + materialnoja drar ner beyget)
Rejshoj + service/reparation mellan tävlingar + sexpack = 2 (man tröttnar snart)
Montera stereo i bruksbilen + sexpack = 5
Reparera privatbilen = -1 (här hjälper inget sexpack i världen)

Lösningen för mysmek måste helt enkelt vara att backa tillbaks till ett rent hobbyfordon som kan bli klart när det är klart, utan tidspress, och en rejäl kyl i garaget.

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti