Jag har hittat nästa grej! Haleluja!

flugan skrev:
2349857 Just pluralis av chopper(s) låter som en långt mer gående idé än ett ensamt ego-bygge som kräver blonderat och därtill flätat tveskägg. Utan mer en verksamhet kring flertalet ego-byggen. Är det så?

Edit: Är du redo att bulka för uppgiften?

44Articalsxpicx620.jpg

Vi har redan Börjat med Skägget :yoparty

Gustav O skrev:
2350745 Frågan är om du har kört ngåot chopperbetonat öht? Jag körde en delvis ombyggd fat Boy och det var mer eller mindre skrämmande och obehagligt.

Om jag inte missminner mig så har det stått en Virago 535 hemma hos Don Quixote?
Tuff skit det där.

Gottis skrev:
2351190 Vi har redan Börjat med Skägget :yoparty

Framgången är säkrad :tummenupp

Gustav O skrev:
2350745 Frågan är om du har kört ngåot chopperbetonat öht? Jag körde en delvis ombyggd fat Boy och det var mer eller mindre skrämmande och obehagligt.
Håller lite med du. Jag har blivit erbjuden att köra HD, men 350kg torrvikt och enkel bromsskiva i kombination med en markfrigång som man måste mäta upp med bladmått är mer än mitt mod mäktar med. Annars är det ju snygga pjäser.

Last edited:
Folkezx9r skrev:
2350248 Mmm...Visst är choppers hemska ??.... Nä....Om några år får man väl sälja allt man äger o har för att kunna införskaffa eller bygga ngt i den här stilen. Pratade med killen som ägde den på mc-dagarna o prislappen för en sån ligger på ca 400 000:- ! Men då ingår luftfjädring..:tummenupp

Säga vad man vill , men håll med om att det är jäkligt fett !!!!!:)

näee, en traktor på två däck:3freak

Jag är rädd att jag blir tvungen att provköra en chopper innan jag kan instämma i kören...

Frågan är bara vem som vill låna ut sin övervärderade guldklimp? Tycker det är sjuka pengar för i hojsammanhang ändå ganska primitiva prylar. Haha nu får jag en massa folk på mig säkert ;)
Edit: Nog för att min hoj inte är det modernaste på två hjul med förgasare och konventionell gaffel :rolleyes:

asså, ikväll när jag åkte hem från garaget efter att ha provat R1an första gången sen skadan så mötte jag en chopper i en rondell,,
smidigt som fan smet han igenom kurvorna och det såg faktiskt rätt så nice ut..

och tanken slog mig, inte att bygga en, ingen utmaning ju, men att provköra en..

Här är skägget - man är på god väg :)

Bifogat

• skägg.JPG
    skägg.JPG
    7.8 KB · Visningar: 983
Det blir ju perfekt. :tummenupp
Tänkte nämligen sist på EM:t att det borde finnas något roligare än en stunthoj i pauserna. Funderade då på om det inte vore extremt kul att se ett chopperrace. Fast de måste ha långa gafflar. Oså upp med en läktare vid Ejes och Hårnålen, underhållning på hög nivå. :D

Mad Moose skrev:
2353484 Det blir ju perfekt. :tummenupp
Tänkte nämligen sist på EM:t att det borde finnas något roligare än en stunthoj i pauserna. Funderade då på om det inte vore extremt kul att se ett chopperrace. Fast de måste ha långa gafflar. Oså upp med en läktare vid Ejes och Hårnålen, underhållning på hög nivå. :D
:tungan :yoparty

Vadan denna chopperhysteri här på SH, är det medelåldern på SH som ökat så pass?!

Faktum är att jag själv är rätt sugen.. Kolla bara här: www.rolandsands.com

Roland Sands bygger ju hojar som ser ut att gå att köra (inte åka). Han är ju gammal RR-åkare själv.

VILL HA!

jomo skrev:
2417735 Vadan denna chopperhysteri här på SH, är det medelåldern på SH som ökat så pass?!

Faktum är att jag själv är rätt sugen.. Kolla bara här: www.rolandsands.com

Roland Sands bygger ju hojar som ser ut att gå att köra (inte åka). Han är ju gammal RR-åkare själv.

VILL HA!

Där fanns fina hojar! :)

Gillade denna med Öhlins mm.

Bifogat

• RSD.JPG
    RSD.JPG
    62.9 KB · Visningar: 214
Men grabbar, ja hoppas ni skojar! Som grabb på 70-talet såg jag en gång en chopperåkare komma wobblande ner för en backe i en lång vänsterkurva. Har aldrig sett någon så skärrad. Tror ha pinka på sig.:skrämd

Mad Moose skrev:
2353484 Det blir ju perfekt. :tummenupp

:hihi

Varför har chopperåkare ALLTID armarna i kors över bröstet OCH solbrillor OCH tunga kedjor runt halsen OCH tatueringar OCH en butter uppsyn på bild?
Variationen ligger i frisyr och magstorlek; Är det en lång chopperåkare är han smal och har långt hår. Är det en kort chopperåkare är han rund (minst) och har rakad skalle.

Varför är ALLA individualistpaniker till chopperåkare stöpta i samma form?

/H

Henning! skrev:
2417867 Varför har chopperåkare ALLTID armarna i kors över bröstet OCH solbrillor OCH tunga kedjor runt halsen OCH tatueringar OCH en butter uppsyn på bild?
Variationen ligger i frisyr och magstorlek; Är det en lång chopperåkare är han smal och har långt hår. Är det en kort chopperåkare är han rund (minst) och har rakad skalle.

Varför är ALLA individualistpaniker till chopperåkare stöpta i samma form?

/H

Man känner sig sån när man sitter på en chopper. Tatueringarna kommer utan att man märker det ;)

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT