Jag ger upp. 1000:-, fika/öl för några timmars (max) kopplingsjobb i Norra Sthlm..?

Finns ju tydligen lite olika kopplingar, olika antal lameller, stålplattor och olika tjocklek

Stock Clutch Parts
YearFriction PlatesFriction PlatesMetal PlatesMetal PlatesSpring
199021441-12D00 (t:2.8)(6)(Superseded by 2144-112D01)
21442-12D00 (t:3.5)(1)(Superseded by 21442-37401)
21451-12D00 (t:1.4)(6)(Superseded by 21451-14A00)
09440-20013
91-9321441-12D01 (t:2.8)(6)21442-12D00 (t:3.5)(1)(Superseded by 21442-37401)
21451-12D00 (t:1.4)(6)(Superseded by 21451-14A00)
09440-20013
94-9521441-12D01 (t:2.8)(6)21442-12D00 (t:3.5)(1)(Superseded by 21442-37401)
21451-14A00 (t:1.4)(5)21451-05A00 (t:2.0)(1)09440-20013
1996 DR650RS/RSU21441-12D01 (t:2.8)(6)21442-12D00 (t:3.5)(1)(Superseded by 21442-37401)
21451-14A00 (t:1.4)(5)21451-05A00 (t:2.0)(1)09440-20013
1996- DR650SE21441-31D00 (t:3)(7)21441-44B01 (t:3)(1)21451-44B00 (7) 09440-20016

[TD="colspan: 6"] DR650 S/R/RS/SE/RE/RSE and U-type
[/TD]



 
Nu vet jag inte hur det ser ut på den exakt men pinnen inne i kåpan som påverkas av armen - kolla om den går att pilla ur och att du samtidigt rör armen o se om du hittar ett läge där den arbetar likadant men med annan slaglängd

Goggla lite fort måste dunsta på jobb men det är armen och tryckkolven där inne du skall fokusera på först - tror det är så enkelt - tjacka ett sixpack o ta tag i det:tummenupp

Lite fort nån video och nån bild som beskriver det.

http://www.youtube.com/watch?v=3lKi2-qksnw
 

Bifogat

  • Dr650.jpg
    Dr650.jpg
    90.9 KB · Visningar: 258
Nu jävlar!
Tack för all input:Bugar! Skam den som ger sig!
Jag har plockat isär hela allt, igen, räknat brickor, kollat vst-handbok och sprängskisser och plockat ihop allt vääldigt noga. Precis som tidigare. Skillnaden är att den här gången kändes det att tryckplattan gick att flytta några millimeter fram och tillbaka innan fjädrarna kom dit. Fråga inte vad jag gjort annorlunda denna gång, jag vet faktiskt inte.
MEN DET FUNKAR:banana:banana!!
Får tydligen fika själv. Sparade ju en massa pengar så det blir finfika :tummenupp
 
Nu jävlar!
Tack för all input:Bugar! Skam den som ger sig!
Jag har plockat isär hela allt, igen, räknat brickor, kollat vst-handbok och sprängskisser och plockat ihop allt vääldigt noga. Precis som tidigare. Skillnaden är att den här gången kändes det att tryckplattan gick att flytta några millimeter fram och tillbaka innan fjädrarna kom dit. Fråga inte vad jag gjort annorlunda denna gång, jag vet faktiskt inte.
MEN DET FUNKAR:banana:banana!!
Får tydligen fika själv. Sparade ju en massa pengar så det blir finfika :tummenupp

Grattis:tummenupp. Kul att det löste sig:banana
 
Nu jävlar!
Tack för all input:Bugar! Skam den som ger sig!
Jag har plockat isär hela allt, igen, räknat brickor, kollat vst-handbok och sprängskisser och plockat ihop allt vääldigt noga. Precis som tidigare. Skillnaden är att den här gången kändes det att tryckplattan gick att flytta några millimeter fram och tillbaka innan fjädrarna kom dit. Fråga inte vad jag gjort annorlunda denna gång, jag vet faktiskt inte.
MEN DET FUNKAR:banana:banana!!
Får tydligen fika själv. Sparade ju en massa pengar så det blir finfika :tummenupp

Får tipsa om ett te som smakar jordgubbar/Champagne. Lyxigare kan det inte bli :tummenupp
 
Gött!:rock Finfika är det en Explorer vodka och senaste snuskblaskan?:rolleyes:
 
Oh jag som preciiiiiiis skulle tipsa om att göra exakt så. Kan man få en tusenlapp ändå? :gnissla
 
Nu jävlar!
Tack för all input:Bugar! Skam den som ger sig!
Jag har plockat isär hela allt, igen, räknat brickor, kollat vst-handbok och sprängskisser och plockat ihop allt vääldigt noga. Precis som tidigare. Skillnaden är att den här gången kändes det att tryckplattan gick att flytta några millimeter fram och tillbaka innan fjädrarna kom dit. Fråga inte vad jag gjort annorlunda denna gång, jag vet faktiskt inte.
MEN DET FUNKAR:banana:banana!!
Får tydligen fika själv. Sparade ju en massa pengar så det blir finfika :tummenupp

Noggrannhet blandat med en stor portion envishet har åter igen segrat.:tummenupp
 
Själv är bäste dräng! Grattis!!
 
Nyheter
Enfield presenterar sin stora twin

Efter spionbilder, hintar o...

Gotland Ring Bike Week 2026

Packa hojen, damma av hjälm...

Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...

Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Back
Top