Jag efterlyser tävlingssugna "nybörjare"

..Och jag har bytt äxxärren mot en CRFslängibackenhoj, och efter en del träning så kanske det blir nåt race... :va :skrämd

Wheeliegirl skrev:
2218750 Jag har förreggat min, ska reg.besikta den sen kan jag köra gata.... :tummenupp

/Sara

Kommer det att fungera? Hört många som har provat utan resultat. Mycket arbete framför dig med andra ord , själv skall jag bara ordna med fjädringen och montera 540 cylindern....sedan är min likvärdig en 560 dock utan den sjukt långa ettan

Mr R skrev:
2219696 Kommer det att fungera? Hört många som har provat utan resultat. Mycket arbete framför dig med andra ord , själv skall jag bara ordna med fjädringen och montera 540 cylindern....sedan är min likvärdig en 560 dock utan den sjukt långa ettan

Jag har redan monterat elstart på den, så nu är det bara lysen och sånt så är det klart.... :tummenupp

Wheeliegirl skrev:
2221555 När jag reg.besiktade min Husa kostade det 1800:- har jag för mig....
Ett lyse är det ju bara att montera.....:)
Menar du att du fick CoC med på en SMR :confused:

Det behövs flera som vill tävla och prova på supermoto. Vi är så några i Sverige som gör detta. Vi måste bli flera. Och flera klasser. Det är mitt mål. Därför skapade jag denna tråd.

Förresten, jag har reggat min Husa, och har ett slipon sitter monterat. Ganska nya ramlager, svart plast osv.. om nu någon var intresserad av det. Kanske tar vi det i en annan tråd istället. :tungan

Tillbaks till ämnet. Ni nybörjare (eller vad vi ska kalla er) som känner er utanför eller vad det nu kan vara som gör att ni inte dyker upp, kom och kör (finns platser kvar) eller kom och kika på tävlingen som går i Örebro nu i helgen. Leta rätt på mig så bjuder jag på kaffe.

Rock on.

RaceMe skrev:
2221661 Det behövs flera som vill tävla och prova på supermoto. Vi är så några i Sverige som gör detta. Vi måste bli flera. Och flera klasser. Det är mitt mål. Därför skapade jag denna tråd.

Förresten, jag har reggat min Husa, och har ett slipon sitter monterat. Ganska nya ramlager, svart plast osv.. om nu någon var intresserad av det. Kanske tar vi det i en annan tråd istället. :tungan

Tillbaks till ämnet. Ni nybörjare (eller vad vi ska kalla er) som känner er utanför eller vad det nu kan vara som gör att ni inte dyker upp, kom och kör (finns platser kvar) eller kom och kika på tävlingen som går i Örebro nu i helgen. Leta rätt på mig så bjuder jag på kaffe.

Rock on.

ja tack det vore gott :hihi :hihi

Även om man är långsamast i sverige som jag är så är det skit kul att köra motard, det vore skoj om fler provade, man måste inta ha värsta prylarna och dyraste bussen, det är skoj i allafall.
Örebros bana är kanon att åka på som nybörjare, inga extremt snabba rakor och lagom stort hopp, så du som funderar på detta med motard, prova istället du kommer inte att ångra dej

Last edited:
TERMINATOR skrev:
2221767 ja tack det vore gott :hihi :hihi

Även om man är långsamast i sverige som jag är så är det skit kul att köra motard, det vore skoj om fler provade, man måste inta ha värsta prylarna och dyraste bussen, det är skoj i allafall.
Örebros bana är kanon att åka på som nybörjare, inga extremt snabba rakor och lagom stort hopp, så du som funderar på detta med motard, prova istället du kommer inte att ångra dej

Kan jag skriva under på! Riktigt kul på träningen. Får se hur det går i helgen.. Kommer antagligen sist, men vet att jag kommer ha kul som fan. :crash :gnissla

wheelie82 skrev:
2221785 Kan jag skriva under på! Riktigt kul på träningen. Får se hur det går i helgen.. Kommer antagligen sist, men vet att jag kommer ha kul som fan. :crash :gnissla

:tummenupp :tummenupp jag kommer att klappa händerna när du åker förbi min flaggpost :tummenupp :tummenupp :tummenupp

Hej på er!

Det var riktigt länge sedan som jag gjorde ett inlägg på sporthoj. Var och kollade på tävlingarna i helgen i Örebro och blev så fruktansvärt sugen på en supermotard (har iofs varit det länge). Blev helt salig av att få se å höra lite action! Riktigt riktigt kul att det har byggts en bana i örebro (är uppvuxen där).

Finns det nånstans i Gbg där man kan träna? Finns det nån klubb? Var kan jag hitta en tävlingskalander på supermoto tävlingar i sverige? Får man tävla i rookie med en lv-reggad hoj? Var kan jag få svar på dessa frågor? Nån organisation?

/Dennis

Dennis skrev:
2230133 Hej på er!

Det var riktigt länge sedan som jag gjorde ett inlägg på sporthoj. Var och kollade på tävlingarna i helgen i Örebro och blev så fruktansvärt sugen på en supermotard (har iofs varit det länge). Blev helt salig av att få se å höra lite action! Riktigt riktigt kul att det har byggts en bana i örebro (är uppvuxen där).

Finns det nånstans i Gbg där man kan träna? Finns det nån klubb? Var kan jag hitta en tävlingskalander på supermoto tävlingar i sverige? Får man tävla i rookie med en lv-reggad hoj? Var kan jag få svar på dessa frågor? Nån organisation?

/Dennis

Hej, tävlings-kalender hittar du på bland annat min hemsida. www.larsrostedt.com Det är inget hinder att tävla med en reggad hoj i vare sig Rookie eller tävlingar för förare med A-licens. Så länge den uppfyller reglementet. Dom flesta svaren kan du nog få här i denna tråd. Hur det ser ut med träningsmöjligheter i Göteborg vet jag ej. Men det kommer nog ett svar på det här snart.

Klart du ska falla för frestelsen. Det är ju lättaste sättet att bli kvitt den. Köp en motard.
//Lasse

Östersund SM 22-23 juli

Nu är det min tur att efterlysa "nybörjare" som vill testa att tävla... Det är till tävlingen i Östersund 22-23 juli.

Det går att anmäla sig HÄR .

För dem som inte gått förarlicenskursen finns det möjlighet att gå kursen inför tävlingen. Maila förfrågan då till sm@jmk.nu .

Mvh
Jocke

mr_hman skrev:
2294934 OK,OK, Jag anmäler väl mig då,,, nån måste ju komma sist också.....
Fan vad skoj! Vi måste försöka få med Fredrik, Hans-Olov, Tomas och Stefan också.

Hoppas det blir ännu fler anmälda. Vet att det finns en och annan rookie i Örebro... Väntar med förhoppning att någon även därifrån anmäler sig. Gärna övriga tänkbara rookies också! :)

Tyvärr kan jag inte komma, pengarna räcker inte till och kalendern är fullbokad som den är :näsblod Har valt bort tävlingarna längst bort.

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti