Jag efterlyser tävlingssugna "nybörjare"

Cybernisse skrev:
2207044 Nja.. jag tog honom över låren straxt under rumpen. De va nog Yasha som tog ryggen :rolleyes: om nån var över den. Yasha tog rygg på mig och följde mitt spår.... :rofl :rofl
I mina ögon hade jag inget val :(

Men det gick bra för honom vad jag förstod..

SORRY ERIK :pannkyss :pannkyss
Coolhetsfaktorn i att ha blivit överkörd övervann med råge smärtan i rumpan. :D

Cybernisse skrev:
2207044 Nja.. jag tog honom över låren straxt under rumpen. De va nog Yasha som tog ryggen :rolleyes: om nån var över den. Yasha tog rygg på mig och följde mitt spår.... :rofl :rofl
I mina ögon hade jag inget val :(

Men det gick bra för honom vad jag förstod..

SORRY ERIK :pannkyss :pannkyss

Av hjulspåren på skinnstället att döma körde du från vänster skinka och snett över ryggen mot höger axel. Svårt att säga säkert eftersom det bara dunsade till ett par gånger och sedan var det över... :D

Blåmärken, lite nya repor i plasten och trasig hjälm var det enda som hände. Hjälmen var dock mitt eget fel eftersom jag tog emot fallet med huvudet... Vurpan är Linus fel eftersom han körde så sakta att jag bromsade omkull för att inte köra på honom, den uppfattningen är jag nog ensam om men så är det. :D (Den egentliga förklaringen är nog att jag efter min oförskämt bra start ville lite för mycket och körde fortare än vad som var lämpligt, även kallat nybörjarmisstag...)

TERMINATOR skrev:
2207736 skojar du han är det manligaste han själv vet :hihi :hihi

Så är det :fakta :D

erik skrev:
2208687...Svårt att säga säkert eftersom det bara dunsade till ett par gånger och sedan var det över... :D ...
Jo, så säger ju din Qvinna oxå allt som oftast....

RaceMe skrev:
2206996 Ja, som sagt. Det kan även gå att ordna andra tider än dom utsatta. Bara man får veta i förväg. Det är ju våran alldeles egna bana. :yoparty

Grattis till nya hojjen. Coolt. En fråga bara! Varför just en KTM? Får en känsla av att många köper det bara för att dom flesta redan har en KTM.

Tack...

Valde KTM främst för jag har haft tre stycken tidigare och dem har fungerat problemfritt samt tycker jag designen är riktigt trevlig. Billiga reservdelar, får kanonpriser av min återförsäljare som även finns på hemorten etc etc.

Husaberg har jag aldrig provkört, och vet inte så mycket om deras maskiner, enligt rykten så är maskinerna inte helt problemfria vilken man kan även läsa här på forumet därav är inte husaberg intressant då jag inte klarar av motordelen vid reperationer etc etc

Övriga märken har aldrig intresserat mig. Nöjd med KTM trogen kund :tummenupp

[EDIT] Måste erkänna när jag köpte min första KTM Duke II visste jag inget om KTM, hade aldrig sett en maskin där det stod KTM på, visste inte vilken typ av MC det var för den delen. Mitt val var helt oberoende, bara jag som fastnade för modellen sedan har det blivit mer racemaskiner för bankörning från KTM. :hihi

Last edited:
RaceMe skrev:

Så kom igen nu och ta chansen att visa farbrorn hur morgondagens supermoto-piloter ser ut.

I morgon kommer gula Värsting Yamahan från Carlbarks köras av en oldtimer som kan vara riktigt snabb..... Kanske en Ny i Rockie klassen..... Skulle inte förvåna mig om han sätter riktigt bra tider.......

Johan

Lennartsson skrev:
2209897 I morgon kommer gula Värsting Yamahan från Carlbarks köras av en oldtimer som kan vara riktigt snabb..... Kanske en Ny i Rockie klassen..... Skulle inte förvåna mig om han sätter riktigt bra tider.......

Johan
kan det vara så att han har varit och tränat på den gula värstingen den senaste tiden :tungan

blom skrev:
2209949 kan det vara så att han har varit och tränat på den gula värstingen den senaste tiden :tungan

Nej.... Helt ny.... Hämtade den nyss.... tror han varit 6a i cross SM som bäst... Han ska ta det lungt men kan nog vara snabb i alla fall....

Lennartsson skrev:
2209897 I morgon kommer gula Värsting Yamahan från Carlbarks köras av en oldtimer som kan vara riktigt snabb..... Kanske en Ny i Rockie klassen..... Skulle inte förvåna mig om han sätter riktigt bra tider.......

Johan

6:a i Cross SM. Låter som en riktig Rookie som inte har en aning om hur en hoj ska köras. Iof alltid kul med nytt folk i denna sport. Men återväxten skapas inte genom att drafta gamla fossiler. Men hälsa farbrorn från mig. :tungan

Last edited:
RaceMe skrev:
2210013 6:a i Cross SM. Låter som en riktig Rookie som inte har en aning om hur en hoj ska köras. Iof alltid kul med nytt folk i denna sport. Men återväxten skapas inte genom att drafta gamla fossiler. Men hälsa farbrorn från mig. :tungan

Nä han blir väl 40 snart...hehe Var är alla 18 åringar?????

Lennartsson skrev:
2209968 Nej.... Helt ny.... Hämtade den nyss.... tror han varit 6a i cross SM som bäst... Han ska ta det lungt men kan nog vara snabb i alla fall....
oki.. tyckte mig se din hoj förra helgen med en motardpilot på som var och tränade :)

Lennartsson skrev:
2210030 Nä han blir väl 40 snart...hehe Var är alla 18 åringar?????
Han verkade rätt nöjd efter dagens första åktur, Åke J trodde aldrig han skulle sluta köra.
Mycket kändisar på plats idag; Klippinge, Huvell, Christian N, Kaj, Jörgen P (på nån äcklig gul/vit sak), Åka J, Rennerfelt.

Mr R skrev:
2209878 Tack...

Valde KTM främst för jag har haft tre stycken tidigare och dem har fungerat problemfritt samt tycker jag designen är riktigt trevlig. Billiga reservdelar, får kanonpriser av min återförsäljare som även finns på hemorten etc etc.

Husaberg har jag aldrig provkört, och vet inte så mycket om deras maskiner, enligt rykten så är maskinerna inte helt problemfria vilken man kan även läsa här på forumet därav är inte husaberg intressant då jag inte klarar av motordelen vid reperationer etc etc

Övriga märken har aldrig intresserat mig. Nöjd med KTM trogen kund :tummenupp

[EDIT] Måste erkänna när jag köpte min första KTM Duke II visste jag inget om KTM, hade aldrig sett en maskin där det stod KTM på, visste inte vilken typ av MC det var för den delen. Mitt val var helt oberoende, bara jag som fastnade för modellen sedan har det blivit mer racemaskiner för bankörning från KTM. :hihi

Vad är KTM 540 SMR-06...?? Nån ny modell??

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti