inte?Halogen skrev:2067398Nej, det gör vi inte.

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
inte?Halogen skrev:2067398Nej, det gör vi inte.
Mr_Malossi skrev:2067405inte?Hur mycket då?
Mr_Malossi skrev:2067405inte?Hur mycket då?
Folköl skrev:206741264.5% skatt
i USA 17.5% (augusti 2005)
Piratpartiet for lifezpeppy skrev:2067386Du är säkert sosse med![]()
Den svenska bensinskatten ligger ungefär på genomsnittsnivån i EU. UK, Irland, Danmark har högre bensinskatt. EU sätter miniminåvåer för bensinskatten.Malmö-motard skrev:2067712Inte för att jag gillar Perssons lek med våra skattepengar, men vad gäller bensinskatter så tycker jag de kan vara lite motiverade. Hade hellre sett att hela världen hade samma skattetryck på bensin & andra oljebaserade bränslen som vi har. Men som alltid är ju sverige världens samvete och vi skall föregå med gott exempelMan kan undra hur stor betydelse det skulle ha för miljön om alla länder haft en bensinskatt på typ 60-70%. Borde kunna göra världen till en bättre plats att bo och andas på. Som alla vet (och gillar eller hatar) så styr staten vår konsumption väldigt effektivt med hjälp av skatter och avgifter.
Iofs jobbar jag asmkt och har inga större problem att tanka varken båt, hoj eller bil - det hade nog låtit annorlunda om jag fått låta hojjen stå när det var fint väder pga att jag inte haft råd att tanka![]()
Vill du ha råd att tanka nöjesfordon: Jobba mer eller prioritera
*duckar*![]()
sgtpepper skrev:2065193Vad är en lärieunge för något?
Jag har råd att tanka, så jag välkomnar prisökningar. Det innebär ju att jag slipper dela vägarna med fattiga.
Mekzon skrev:2065357Vänta bara. Snart ska alla Kineser ha bil. Då blir efterfrågan på olja så stor att benzan i Sverige kommer att kosta 13 spänn innan skatt. Det finns även andra länder som redan idag birdrar till den stora efterfrågan och högt pris på råolja. Länder som kan göra vad som helst för att åka SUV och slippa ha allmänna kommunikationer. Oljan borde ransoneras och användas till vettiga saker, t.ex. till svenska motorcyklar.![]()
janeinar skrev:2067863Vi får börja köra på E85 helt enkelt.
85% Etanol 15% NORSK bensin för vem vill va beroende av några krigande Danmarkshatande j...a ARABER!
Det går förresten att tanka 30% E85 i bilen utan prob, borde funka utan mod även i mc tycker jag![]()
Pyton skrev:2067937Norges olja är på upphällningen, den peakar ungefär nu (de har alltså nått toppen av produktionen). USA:s olja peakade 1973. Arabernas vet man ej exakt men de flesta experter tror på 10-15 år till. Allt beror väl på hur snabbt Kina och Indien utvecklas.
Så billigare kommer det aldrig att bli, oavsett regering.
E85 funkar utmärkt, jag har kört med 30% utan problem (insprutningshoj).
zykl0n skrev:Tänker ni låta "socialkommunisterna de gröna" köra ett pass till eller ska någon annan får prova att spela ett tag?![]()
DwD skrev:2068043hur fan kan den ligga på 8:40sek/l på vissa ställen i sverige?.
http://www.bensinpris.se
8:40 (4/4) Uno-X (Bem.) Kopparberg - Ställdalsvägen 3 (KOPPARBERG) Län:Örebro
DwD skrev:2068043hur fan kan den ligga på 8:40sek/l på vissa ställen i sverige?.
http://www.bensinpris.se
8:40 (4/4) Uno-X (Bem.) Kopparberg - Ställdalsvägen 3 (KOPPARBERG) Län:Örebro
gthyni skrev:2068108whatever... vi gör som dig, baserar vårt val på våra egna fantasier
om vad partierna står för. Att basera det på reell politik blir alltför
faktatråkigt och allmänt jobbigt.
![]() |
KTM säkrar investerare och gasar vidare
KTM har meddelat en viktig ... |
![]() |
Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”
Genom att bygga vidare på f... |
![]() |
Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!
Nu är det bara en månad til... |
![]() |
En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!
Nu börjar det dra ihop sig ... |
![]() |
Vinnn en CTEK CT5 Powersport!
Svara på några enkla frågor... |
Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc
Yamaha Motor har vunnit en ... |
|
![]() |
Vinnarhjälmen utlämnad
Robin Axelsson lämnar över ... |
![]() |
Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten