Jag blir trött och förbannad!!!

Magnus-Sthlm

Fullgasväxlare
Gick med
17 May 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki GSX-R1000 -05 något modifierad av Taxi Stockholm
Dark_Messenger skrev:
2066559 Please enlight us!

Prova det här. Titta på nyheterna, (tv3:s, mtv:s och ztv:s räknas inte), insup informationen och låt det sjunka in ett tag. Gör sen om det varje dag en hel vecka. Efter det kan väl återkomma och berätta om Sverige är den diktatur- och förtryckarstat som alla verkar få det till på det här forumet.

Men det är klart, bara vi får köpa billig bensin så är väl allt bra. Toppen, verkligen.
 

Dark_Messenger

Guest
Magnus-Sthlm skrev:
2066588 Prova det här. Titta på nyheterna, (tv3:s, mtv:s och ztv:s räknas inte), insup informationen och låt det sjunka in ett tag. Gör sen om det varje dag en hel vecka. Efter det kan väl återkomma och berätta om Sverige är den diktatur- och förtryckarstat som alla verkar få det till på det här forumet.

Men det är klart, bara vi får köpa billig bensin så är väl allt bra. Toppen, verkligen.
Förtryckarstat hit och diktatur dit, så ser inte jag på det hela. Överlag tycker jag vi bor i ett schysst land där folk har en tendens att gnälla lite väl mycket ibland. Samtidigt måste man ha klart för sig att det är högst mänskligt att gnälla och är säkert något vi alla gör mer eller mindre.

Det där med att insupa information, se på nyheter, läsa tidningar etc. Tror du verkligen själv att folk inte gör det!? Jag gör iaf. Sen ska man ju komma ihåg att detta är ett hojforum och på forum måste man väl få ventilera åsikter. Smarta såväl som korkade, Förhastade ibland och genomtänkta ibland, just det som är härligt med forum tycker jag. Dessutom är vi alla hojåkare, och vad kan väl i det fallet vara mer provocerande och berörande för oss än just soppapriset. Ingen soppa, inget mc-åkande.

Klart som fan ett o annat "blaj-inlägg" kommer med, men då ställs det krav på läsaren att själv sila och kanske inte ta allt så bokstavligt... Inte börja kalla alla för "outbildade och IQ-maffia" o sånt.

Vi ska ha skoj alla! Puss! :lol
 

Magnus-Sthlm

Fullgasväxlare
Gick med
17 May 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki GSX-R1000 -05 något modifierad av Taxi Stockholm
Dark_Messenger skrev:
2066617
Det där med att insupa information, se på nyheter, läsa tidningar etc. Tror du verkligen själv att folk inte gör det!?

Nej, det tror jag faktiskt inte.

Dark_Messenger skrev:
2066617Sen ska man ju komma ihåg att detta är ett hojforum och på forum måste man väl få ventilera åsikter. Smarta såväl som korkade, Förhastade ibland och genomtänkta ibland, just det som är härligt med forum tycker jag. Dessutom är vi alla hojåkare, och vad kan väl i det fallet vara mer provocerande och berörande för oss än just soppapriset. Ingen soppa, inget mc-åkande.

Precis, ett hojforum. Ingen partipolitisk anslagstavla. Man kan argumentera för sin sak utan att prata om sossepack, skogsmullar, moderatäckel osv osv. Det kanske är en nyhet för flertalet men jag är ledsen att informera om att bensinskatten inte kommer att sänkas med 95% om det blir borgligt styre i höst. På det stora hela så kommer folk inte märka den minsta skillnaden.

Dark_Messenger skrev:
2066617Klart som fan ett o annat "blaj-inlägg" kommer med, men då ställs det krav på läsaren att själv sila och kanske inte ta allt så bokstavligt... Inte börja kalla alla för "outbildade och IQ-maffia" o sånt.

Popcornhjärnor var det ju ;)

Dark_Messenger skrev:
2066617Vi ska ha skoj alla! Puss! :lol

Skriver gärna under på det.
 

Gabor

Guest
Folköl skrev:
2065871 Vi har ju nästan ingen stadsskuld heller och det är ju bra. Vi ska ju leva för i morrn och hjälpa alla andra som vill ha det lika bra som oss eller helst ännu bättre. Såklart att vi ska ha det ruttet för det har ju "resten" av världen som vi ska hjälpa, det är det som är solidaritet och sossarnas paroll.

Doh, hur många länder har inte en stadsskuld som är större än våran och hur går det för dom länderna? Inte faan lika dåligt som i Sverige iaf! Det går inte att sitta på 2 stolar längre i denna världen och tro att alla är så naiva och hjälpsamma. Nej, vill Sverige ha det bra så krävs det aktiva åtgärder, aktivt handlande och mindre tramsande. Faan, klarar ju inte ens av att hålla rent runt en soppcontainer.

Jag vet inte men är det verkligen värt att ha en polis som inte klarar av att ta hand om våldtäksmän mm och allt annat förfall bara för att vi inte ska ha ngn statsskuld. Planera för framtiden? Jo visst, brottslighet och allmänt förfall brukar ju bli värre och kosta ju längre det får pågå. Är det planering inför just framtiden?

Sveiges stadsskuld....http://www.rgk.se/omstatsskulden.htm...
 

Gabor

Guest
rSEXa skrev:
2066678 De e ju helt sanslöst!

Det står en hel del på den sidan som är offentlig från Riks Gälds Kontoret..

Ingens stads skulld.. :lol :rofl :3freak ....mörkrädd blir man när man kollar hur mycket vi är skylldiga i pengar ....upplåningen från utlandet var som värst faktiskt när vi hade borgerlig makt i sverige...men den blev inte bättre när sossarna tog över...förvaltning av insatt kapital och avkastning på det samma är inte någon rolig läsning. Förstår man sedan lite till av det hela så blir det nästan så man omyndigförklarar både politiker samt de som röstat in dessa.

Misstroende mot en styrelse i ett företag brukar i sådana här fall resultera i utbyte av ledarskapet.

Tyvärr har vi inget att byta ut mot...... :(
 

gthyni

Está demasiado frío!
Gick med
24 Jul 2003
Ort
Vasastan
Hoj
Hojlös f n. fd KTM, Moto Guzzi, Yamaha, GasGas, BSA
alla länder (utom Norge hörde jag, stämmer det?) har en statsskuld,
i i-länderna är det allra mesta lånat av de egna medborgare.
 

Stortryne

Ful gubbe.
Gick med
11 Jul 2005
Ort
I västkustens största stad: Jätteborg :)
Hoj
Ducati 916 - Dunderklumpen. Ducati Multistrada - Ior
Coola Ola skrev:
Och du själv drar naturligtvis ingen nytta av en enda av dessa kronor som "storebror" tar i från dig...
Naturligtvis inte. Jag är aldrig sjuk, och tänker aldrig bli. Jag tänker aldrig bli gammal eller skadad, aldrig befinna mig på statligt eller komunalt ägda vägar.
Jag har väl ingenting emot skatter (nåja, emot och emot... jag inser att de behövs) så länge de uppfyller följande kriterier:
1. Går till någonting nyttigt. Sjukvård är t. ex. nyttigt, politikerpensioner på flera miljoner är det inte. Gråzonen därimellan är en annan diskussion.
2. Är motiverad. T.ex. vägskatt. Vem som hellst begriper ju att det kostar att bygga och underhålla vägar. T.ex. INTE fastighetsskatt. På vilket sätt belastar det statens budget att jag köper eller bygger ett hus eller en lägenhet där jag själv står för alla omkostnader med redan skattade pengar?
 
Last edited:

Bas_Rutten

En ärofull död är bättre än ett vanärat liv
Gick med
5 Sep 2005
Ort
Fagersta
Hoj
GSF1200N Bandit
sgtpepper skrev:
2065193
Jag har råd att tanka, så jag välkomnar prisökningar. Det innebär ju att jag slipper dela vägarna med fattiga.

Hehe... :yoparty Helt rätt! Jag föraktar alla fattiga! Jag är hellre rik och frisk än fattig och sjuk!

SkyNard skrev:
2066203 jag får 950 kr/mån om du nu så gärna vill ha mer skatt så kan du väll köpa lite åt mig också :)

Om du tycker att du får för lite i bidrag så skulle du kunna prova på att söka ett jobb.... :7peta Dagens ungdomar! Bortskämda så det står härliga till! Uppfödda på wienerbröd och Pucko och matad med silversked! :4skrika På MIN tid... ojoj...
 

nicce

Ny medlem
Gick med
18 Aug 2004
Ort
PITEÅ
Hoj
hojlös
Magnus-Sthlm skrev:
2066588 Prova det här. Titta på nyheterna, (tv3:s, mtv:s och ztv:s räknas inte), insup informationen och låt det sjunka in ett tag. Gör sen om det varje dag en hel vecka. Efter det kan väl återkomma och berätta om Sverige är den diktatur- och förtryckarstat som alla verkar få det till på det här forumet.

Men det är klart, bara vi får köpa billig bensin så är väl allt bra. Toppen, verkligen.

men nu pratar du om ni som bor i stockholm (storstäder)
där ni kan ta bussen som går var 10:nde minut, pendeltåg å tunnelbana och allt vad fan de då heter.
och jag gissar att du har inte en aning om hur de är här uppe?
vi är ganska beroende av bil.
så svar på din fråga. JA, de skulle vara toppen om vi fick köpa billig bensin.
så folk kanske skulle ha råd att ta sig till jobbet.
 

Magnus-Sthlm

Fullgasväxlare
Gick med
17 May 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki GSX-R1000 -05 något modifierad av Taxi Stockholm
nicce skrev:
2067029 men nu pratar du om ni som bor i stockholm (storstäder)
där ni kan ta bussen som går var 10:nde minut, pendeltåg å tunnelbana och allt vad fan de då heter.
och jag gissar att du har inte en aning om hur de är här uppe?
vi är ganska beroende av bil.
så svar på din fråga. JA, de skulle vara toppen om vi fick köpa billig bensin.
så folk kanske skulle ha råd att ta sig till jobbet.

Du menar i Stockholm där en lägenhet med lätthet kan kosta 40-50.000:-/m2, (inte helt ovanligt att en ordinär 2 rok kostar en bra bit över 2 miljoner), där vi har trängselavgifter för att köra in och ut ur stan, där försäkringspremierna är skyhögt mycket högre än i småstäder och landsbygd, där det allmäna kostnadsläget är klart mycket högre än uppe hos dig och där merparten av dom arbetsföra vuxna inte har så pass långt till jobbet att man kan dra av något i deklarationen?

Sen var det ingen fråga jag ställde om att så länge bensinen var billig så var allt bra utan en sarkastisk vinkling...

Men vi öppnar väl kastaskitdebatten mellan storstaden och landsbygden då om du vill....en outtömlig källa av missuppfattningar...
 
Last edited:

Lister

Slösare
Gick med
8 Jun 2005
Ort
Framsidan så klart
Hoj
En stor stark
Magnus-Sthlm skrev:
2067052 Du menar i Stockholm där en lägenhet med lätthet kan kosta 40-50.000:-/m2, (inte helt ovanligt att en ordinär 2 rok kostar en bra bit över 2 miljoner), där vi har trängselavgifter för att köra in och ut ur stan, där försäkringspremierna är skyhögt mycket högre än i småstäder och landsbygd, där det allmäna kostnadsläget är klart mycket högre än uppe hos dig och där merparten av dom arbetsföra vuxna inte har så pass långt till jobbet att man kan dra av något i deklarationen?

Sen var det ingen fråga jag ställde om att så länge bensinen var billig så var allt bra utan ett sarkastisk vinkling...

Men vi öppnar väl kastaskitdebatten mellan storstaden och landsbygden då om du vill....en outtömlig källa av missuppfattningar...

Bra sagt, mycket man inte tänker på när man diskuterar sånt.
Kommer själv från Göteborg där läget kanske inte är lika illa, men ibland så håller man med folket från landsbygden utan o tänka på hur det är i storstaden. Man har väl vant sig helt enkelt.
 

nicce

Ny medlem
Gick med
18 Aug 2004
Ort
PITEÅ
Hoj
hojlös
Magnus-Sthlm skrev:
2067052 Du menar i Stockholm där en lägenhet med lätthet kan kosta 40-50.000:-/m2, (inte helt ovanligt att en ordinär 2 rok kostar en bra bit över 2 miljoner), där vi har trängselavgifter för att köra in och ut ur stan, där försäkringspremierna är skyhögt mycket högre än i småstäder och landsbygd, där det allmäna kostnadsläget är klart mycket högre än uppe hos dig och där merparten av dom arbetsföra vuxna inte har så pass långt till jobbet att man kan dra av något i deklarationen?

Sen var det ingen fråga jag ställde om att så länge bensinen var billig så var allt bra utan en sarkastisk vinkling...

Men vi öppnar väl kastaskitdebatten mellan storstaden och landsbygden då om du vill....en outtömlig källa av missuppfattningar...

Jo visst är de så att det är mycke dyrare att bo i stockholm. men då har ni ju högre löner ist. och det är väl inte politikernas fel att det är dyrt boende och försäkringar mm mm. men jag mena just att vi har så långt till allt, vi är ju så otroligt bunden till bilen.
men grejen är den att politikerna i "söder" tänker ju inte på oss.
dom mjölkar ju ut varenda spänn ur oss.
och de är ren fakta. i deras ögon så är norrlänningar inte värda mycke.
men nån kasta skit debatt behöver vi absolut inte ha. det finns väl för och nackdelar med allt. men politiken gynnar inte oss ett dugg.
 

Halogen

Apajävel!
Gick med
7 May 2005
Ort
Mölndal änna.
Hoj
En ensam 1L pastaräser + 5,7L gjutjärn
Följande länk från Svenska Petroleuminstitutet kan vara av intresse: Bensinpriser 1981 - 2005.

Den faktiska prisökningen från 1981 till 2005 är alltså 2,44kr. Om man sedan tittar på de senaste årens trend för produktkostnad och faktorerar in att det säljs 10 000 bilar PER DAG i Kina numera så är det inte svårt att se varthän det barkar.
 

jannewall

Buse
Gick med
28 Aug 2005
Ort
Stockholm, sweden
Hoj
Suzuki DR650
Vadå högt pris??
Vi lever i ett kapitalistiskt samhälle, efterfrågan styr priset.
Tycker ni att det är för dyrt, köp en cykel eller jogga.
Man kan faktiskt låta bli att köpa bensin (om man inte är molotovcocktailkastande anarkist), man har alltid ett val :D

Sen så finns det snart dieselmc till försäljning för allmänheten, som man kommer 100mil på en tank som rymmer 20l.
Släng på en sidovagn så kan man ta åka och storhandla med den :)

Sen ang. bensinpris utomlands, i Venezuela kostar bensinen 15 öre litern.

:fyllisar
 

Lidström

Ny medlem
Gick med
10 Nov 2003
Ort
Värnamo
Hoj
Husqvarna 701 SM -16
jannewall skrev:
2067373 Vadå högt pris??
Vi lever i ett kapitalistiskt samhälle, efterfrågan styr priset.
Tycker ni att det är för dyrt, köp en cykel eller jogga.
Man kan faktiskt låta bli att köpa bensin (om man inte är molotovcocktailkastande anarkist), man har alltid ett val :D

Sen så finns det snart dieselmc till försäljning för allmänheten, som man kommer 100mil på en tank som rymmer 20l.
Släng på en sidovagn så kan man ta åka och storhandla med den :)

Sen ang. bensinpris utomlands, i Venezuela kostar bensinen 15 öre litern.

:fyllisar
Du är säkert sosse med:p
 
Last edited:

Fetvadd

Wannabe DTM
Gick med
16 Dec 2003
Ort
Stockholm
Hoj
ingen förtillfället
och i sverige betalar vi 80% skatt på bensinen :banana
Tänk om stora usa skulle göra samma sak, ojävlar vad amerikanarna skulle bli **** :rofl
 
Nyheter
Sherco 2025 – Första intrycket.

Fotograf: Dan Gustavsson (G...

Shercos nya enduroprogram för 2025!

Igår kväll presenterades Sh...

Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Top