Jag blir trött och förbannad!!!

Fotrally

Olika
Gick med
8 Mar 2004
Ort
Höga Kusten
Hoj
Honda CBR1000RR -08, SP Copperhead MX125 -07

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
Det kommer sluta med att bensin ersätts av annat bränsle när det inte längre är någon som har råd att köra. Men just nu tvingas alla till att ha råd och därför kommer priset bara öka och öka tills det når absoluta smärtgränsen... och det tror jag blir om 2-3 år de jag tror det kommer nå 16-17 kr så tillvida inte nya bilar lanseras som drivs på annat sätt.

Trenden lär bli effektsvagare maskiner, mot att man kan köra så oerhört mycket billigare...

dock kommer skattemasen driva det här så långt som möjligt, för utan skatten från bränsle kommer staten kravera och gå under. Någon sorts ersättning (alltså pengar in till staten) krävs.
 

Chii

Med begynnande auktoritetsproblem
Gick med
14 Dec 2004
Ort
Luleå
Hoj
Sååld
Swedie skrev:
2065064 Det kommer sluta med att bensin ersätts av annat bränsle när det inte längre är någon som har råd att köra. Men just nu tvingas alla till att ha råd och därför kommer priset bara öka och öka tills det når absoluta smärtgränsen... och det tror jag blir om 2-3 år de jag tror det kommer nå 16-17 kr så tillvida inte nya bilar lanseras som drivs på annat sätt.

Trenden lär bli effektsvagare maskiner, mot att man kan köra så oerhört mycket billigare...

dock kommer skattemasen driva det här så långt som möjligt, för utan skatten från bränsle kommer staten kravera och gå under. Någon sorts ersättning (alltså pengar in till staten) krävs.

sen efter det kommer någon hitta på en ny skatt på det nya drivmedlet och skatta det lika hårt som bensinen, Idag heter det "miljöskatt" en kassa ko till staten som inte främjar miljö utan bara pumpar pengar till annat undra vad den nya skatten kommer heta :confused:
 

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Ort
Borlänge
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
Chii skrev:
2065078 sen efter det kommer någon hitta på en ny skatt på det nya drivmedlet och skatta det lika hårt som bensinen, Idag heter det "miljöskatt" en kassa ko till staten som inte främjar miljö utan bara pumpar pengar till annat undra vad den nya skatten kommer heta :confused:

jo så blir de säkert men man kan ju ligga steget före och etanol konvertera redan nu så blir det ju inte så dyrt....
 

Chii

Med begynnande auktoritetsproblem
Gick med
14 Dec 2004
Ort
Luleå
Hoj
Sååld
Mr Helmut skrev:
2065090 jo så blir de säkert men man kan ju ligga steget före och etanol konvertera redan nu så blir det ju inte så dyrt....

se helre till att rösta rätt så trädkramarna o stalins lärieungar håller sig utanför regeringen
 

sgtpepper

Delivering excellence since 1974
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph S3 -02, Honda XR650R -02
Chii skrev:
Vad är en lärieunge för något?

Jag har råd att tanka, så jag välkomnar prisökningar. Det innebär ju att jag slipper dela vägarna med fattiga.
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
Ingen direkt nyhet att oljebolagen "aviserar höjda bensinpriser inför semestern" Händer ju varje år. Enbart för att folk kör mer då.
 

Olof.B

Pride only hurts, it never helps.
Gick med
12 Mar 2005
Ort
Gbg (emigrerad 08:a)
Hoj
KTM 660/RC8-R
sgtpepper skrev:
2065193 Vad är en lärieunge för något?

Jag har råd att tanka, så jag välkomnar prisökningar. Det innebär ju att jag slipper dela vägarna med fattiga.

Du hade inte fördragit att lägga pengarna på något annat?

Du kanske är ekonmiskt oberonde så du har råd med det du vill ha råd med? :)
 

nicce

Ny medlem
Gick med
18 Aug 2004
Ort
PITEÅ
Hoj
hojlös
men dom kan ju börja med att sänka sina jävla bamselöner så en vanlig svensson har råd att leva.
skulle ha varit mer som i frankrike.
här i sverige tackar vi och tar emot. vi skulle ju istället ta och göra nånting åt det hela.
 

Holger

Ny medlem
Gick med
18 Apr 2003
Ort
Sundsvall
Hoj
VTR 1000 Firestorm
Det är nog vackert bara att inse att vi kommer att få leva med dyrare o dyrare bensin,även om vu skulle köra på vatten så skulle vi få betala lika mycket då lägger dom skatten på däcken vägtullar eller så.
Egentligen spelar det ingen roll för sänks soppan så måste pengarna in på annat sätt så hur vi än gör får vi betala lika mycket.
Problemet ligger i för stora utgifter för staten och detta land kommer bara att bli dyrare o dyrare o bo i tills nån vågar ta tag i det största problemet vilket tyvärr är tabu att ens prata om trots att det kostar över 200 miljarder om året.
 

Folköl

Åt 25 ostron och drack en hel pomac
Gick med
2 Jun 2005
Ort
Munchen
Hoj
Husa 650-05
Vad ska oljeschejkerna äta när oljan är slut, sand? Det är såklart de försöker maximera vinsten så mkt som möjligt innan det händer samtidigt som det gäller att hålla priset på en så pass låg nivå så att de oljeberoende länderna inte utvecklar ngt annan typ av bränsle.

Vi får se vem som skrattar sist :D
 

Lam-Kaka

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2004
Ort
Jämtland
Hoj
Mille Delux
sgtpepper skrev:
2065193 Vad är en lärieunge för något?

Jag har råd att tanka, så jag välkomnar prisökningar. Det innebär ju att jag slipper dela vägarna med fattiga.

Ja förstår ditt resonemang fjollor som du lär ju inte köra mer än <-800mil om år på hoj, o har den som prydnad, sen att vi som har lite längre att åka för att komma till något ställe ska straffas det e ta me fan skamligt. De e mycke bättre o trycka ihop folket e massa stora städer så de kan andas in den ljuva doften av avgaser/industrier m.m. Vissa av befolkning värkar vara oroliga att städerna ska bli för små och att landbygden ska överleva. Men el ska ni ha era jävlar :gnissla


All skog ska bort!, så ni inte går vilse, högre benis priser så vi måste befolka oss i städer och leva där utan att kunna ha råd att ta sig någon stans.

Visst högre benis priser kan va bra men någon mota ska det va. Ibland undrar man om de vill att befolkning ska bara sitta inne o glo på datorn/tv istället för att kunna se sig om lite. Visst en sak måste jag med ge det är biligt med bensin till mc, det är väre till en skoter som drar runt 2-4L milen men det är ju mer en leksak. Det som är kul kostar!
 

Mekzon

Snigel
Gick med
1 Aug 2005
Ort
Karlskoga
Hoj
Ducati Streetfighter 848
Vänta bara. Snart ska alla Kineser ha bil. Då blir efterfrågan på olja så stor att benzan i Sverige kommer att kosta 13 spänn innan skatt. Det finns även andra länder som redan idag birdrar till den stora efterfrågan och högt pris på råolja. Länder som kan göra vad som helst för att åka SUV och slippa ha allmänna kommunikationer. Oljan borde ransoneras och användas till vettiga saker, t.ex. till svenska motorcyklar. :tummenupp
 

blueblade

Blueblade
Gick med
14 Aug 2005
Ort
Svedala
Hoj
Honda
sgtpepper skrev:
2065193 Vad är en lärieunge för något?

Jag har råd att tanka, så jag välkomnar prisökningar. Det innebär ju att jag slipper dela vägarna med fattiga.
Du kan kyssa min :arsele .lol =)
 

Folköl

Åt 25 ostron och drack en hel pomac
Gick med
2 Jun 2005
Ort
Munchen
Hoj
Husa 650-05
Mekzon skrev:
2065357 Vänta bara. Snart ska alla Kineser ha bil. Då blir efterfrågan på olja så stor att benzan i Sverige kommer att kosta 13 spänn innan skatt. Det finns även andra länder som redan idag birdrar till den stora efterfrågan och högt pris på råolja. Länder som kan göra vad som helst för att åka SUV och slippa ha allmänna kommunikationer. Oljan borde ransoneras och användas till vettiga saker, t.ex. till svenska motorcyklar. :tummenupp

Håller fullständigt med dig! Fattar inte varför det slösas triljoner på ett urbota dumt krig när det finns viktigare saker att göra, t.ex utveckla nya icke oljebaserade bränslen. SUV är dessutom bara för fjollor.......
 
Nyheter
Sherco 2025 – Första intrycket.

Fotograf: Dan Gustavsson (G...

Shercos nya enduroprogram för 2025!

Igår kväll presenterades Sh...

Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Top