Hårt bevakat? Många föråkare ser bantiden då som egen träning och bantid, och räknar med att de som kommer och är med kan köra lite, man kanske blir lite uppläxad om man inte håller sitt spår och flackar och har sig eller inte kör kör förutseende, sen om man tar kurvor fel(el läs mer riskabelt sätt), taskig gaskontroll, sitter som nötter på hojen, bromsar på sig, dvs bara "åker" hoj och är ett enda stort orsomoment, fara och kraschvarning för sig själv skiter de fullkomligt i..
Har du bara kört bana 2 ggr(kanske var fler ggr med samma arrangörer?) så har du ändå inte hunnit lärt dig något.. så börja om börja rätt vettja
Jag tycker det kanoners dock att åka lite med Racingworld, Actionpictures, Seva racing och andra arrangörer och klankar absolut inte på dessa, men man skall veta grunderna vad man pysslar med innan man kommer och bombar och vill mer än vad man kan....(var på en körning för några år sedan för en arrangör, det kraschades ut hejvilt hela dagen i lugn grupp bland deltagare som aldrig kört bana....) mm för lite egentid och övning på banan
Men skall det vara riktigt säkert för rookies(jag räknar nog alla som rookies första året man åker på bandagar...)Så är SMC outstanding, har själv kört bandagar sedan 2005, och skulle jag inte gått massvis av smc kurser, så skulle jag inte vara lika säker på motorbanan då jag åker på andra arrangörers bandagar, även i trafiken garanterat.
Jag har även gått mycket smc-kurser för att det är så trevligt träffa återkommande deltagare
Har du bara kört bana 2 ggr(kanske var fler ggr med samma arrangörer?) så har du ändå inte hunnit lärt dig något.. så börja om börja rätt vettja

Jag tycker det kanoners dock att åka lite med Racingworld, Actionpictures, Seva racing och andra arrangörer och klankar absolut inte på dessa, men man skall veta grunderna vad man pysslar med innan man kommer och bombar och vill mer än vad man kan....(var på en körning för några år sedan för en arrangör, det kraschades ut hejvilt hela dagen i lugn grupp bland deltagare som aldrig kört bana....) mm för lite egentid och övning på banan

Jag har även gått mycket smc-kurser för att det är så trevligt träffa återkommande deltagare