Tror dom flesta går av i Trösen eller Ejjes på SMC körningarna jag vart på![]()
Trösen på första varvet är en klassiker...
Been there done that, fast jag kom ett helt varv sen var det klart

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Tror dom flesta går av i Trösen eller Ejjes på SMC körningarna jag vart på![]()
Trösen på första varvet är en klassiker...
Been there done that, fast jag kom ett helt varv sen var det klartshit happens.......
Men shit va dåligt, jag klarade hela 27 varv innan jag klota i Ejes sist jag körde Gelleråsen![]()
HEH, det är ju ännu värre! Efter 27 varv borde du vetat att den där böjen är lite kinkig![]()
SMC har sitt försäkringsskydd på nåder tack vare försäkringsbolagens goda vilja och minne. För att kunna behålla den förmånen försöker instruktörerna hålla tillbaka i vart fall de mest uppenbara kraschlandidaterna.
...och med det resonemanget kan man tvinga folk att puttra omkring i knapp styrfart utan att tillföra den dyrt betalande "adepten" ett skit. Har inte gått någon SMC-kurs men varit och kollat när kompisar kört. Det verkar vara lag att man ska gå igenom det mest elementära som dessutom sitter där sen urminnes. Fanns alltså 3 st på denna dag jag känner och har kört mer eller mindre med. Den odiskutabelt skickligaste av dem får puttra omkring med absoluta nybörjare och håller på att ledas ihjäl. Han framförde kritiken men jag tror inte han fick svar, ska kolla. Honom borde ni bjussa på en dag...i rätt grupp.
Skulle kunna skriva mycket om vad jag upplevde den dagen och varför jag inte är så hågad att lägga pengar där. Synpunkter och vink om det lämpliga i byte av grupp ignoreras, hur vänligt förslaget än presenteras.
Det finns folk som kan köra, har tillägnat sig kunskaper och vet vad de behöver träna på. Det bör ni vara lyhörda för och där brister det ordentligt utifrån vad jag sett och hört. Folk vilkas körförmåga jag känner till.
Har alltid tyckt att kritiken mot smc's bankörningar saknar en bredare blick.
Det är inte VAD man gör på banan utan HUR man gör på banan som ger oss färdigheter att använda oss av i trafiken.
Tar du med dig de handlingar, beslut och reaktioner som du övat in i bantempo ut i trafikmiljö så har du nu en del marginaler till din fördel. Är inte det trafiksäkerhetsfrämjande?
Att man får skrapa puckar och köra så fort man vill och vågar för dagen är en bonus, samt umgänget och atmosfären på banan och i depå. Sjukt kul är det också, kanske är det just det som de flesta motståndare stör sig på...
Ser det som ett privilegium att denna möjlighet finns. Hoppas den möjligheten får leva vidare.
Personligen går det lite fortare på bana för varje år men också långsammare på gata![]()
Lär sig minst lika mycket på en vanlig bandag som kostar hälften så mycket.
Men tror aldrig någon sagt åt mig att jag kör för fort, mer 'du har betalat för o gasa, varför gör du inte det ?'![]()
Det beror nog mest på att du är lite väl långsam.:öppetmål
Jag tror dessutom att SMC:s steg 5 o 6, om SMC gör rätt, kan bli ett av de största rekryteringsbaserna till svensk rr.
Ja, för tusan!
Det är hit jag siktar i alla fall om jag når dit jag vill.
Lära sig åka fort på egen hand är inge bra, det har jag försökt inom MX och det blir så vansinnigt mycket man ska nöta bort när man väl börjar få tempo.
Skoj att läsa den iakttagelsen! Det är exakt det jag själv hade mest jobb med i början, alla olater man lagt sig till med under tiden man "bara skulle åka lite för att bli lite bättre INNAN man åkte på en kurs".
Samma problem hade jag med geggmopperiet.
Det är en del lirare man pratar med som inte riktigt vågar sig ut, just för att de tycker inte de är bra nog....att gå en kurs...Men det verkar vara en väg många av oss måste gå.
Alla är vi olika, jag har lite svårt att känna mig bekväm på en vanlig bandag pga att jag lägger mycket energi på att få flyt mer än att bomba, jag känner mig kort och gott ivägen emellanåt.
(Min något introverta personlighet gör väl sitt till också förstås)
Härligt vecka väntar med två pass inbokade...![]()
Skoj att läsa den iakttagelsen! Det är exakt det jag själv hade mest jobb med i början, alla olater man lagt sig till med under tiden man "bara skulle åka lite för att bli lite bättre INNAN man åkte på en kurs".
Samma problem hade jag med geggmopperiet.
Det är en del lirare man pratar med som inte riktigt vågar sig ut, just för att de tycker inte de är bra nog....att gå en kurs...Men det verkar vara en väg många av oss måste gå.
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP
För att fira den trefaldige... |
![]() |
Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
![]() |
Tierp Arena värd för EM i Dragracing
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla
Screenshot Den 16–17 aug... |
|