Jag är total sämst.

• Thread starter Thread starter mojja83
  • Start date Start date
Ett par självrisker hit eller dit är inte hela världen så vi bokstavsbarn som är lite tröga får prioritera bort något annat och krascha en gång till på banan istället för att försöka bli kung på bulten.

Borde ske egen på egen ekonomisk risk och inte nån självrisk....där kollektivet slapp den här skiten.:huvet

Det var ju ett förbannat tjat om "fel fartgrupp"! :huvet
Kommer inte skriva särskilt mycket men kan säga att vi flyttade på en hel del deltagare under dessa fyra dagar, vi försökte vara de flesta till lags som faktiskt tog upp det, vi ordnade med "prov-varv" i en högre fartgrupp för att t.o.m visa vilket tempo det var där, nån ville flytta upp men ändrade sig senare pga vissa omständigheter... osv osv osv osv.

Men det är klart, du vet säkert mer om det här än jag själv trots att jag är en av dem som sytt ihop hela arrangemanget. :glömdet

Just den biten fungerade ju grymt bra.

Vid bägge kurserna hamnade jag fel och behövde inte ens själv säga till utan blev till frågad av instruktör om jag inte själv tyckte det var dags att gå upp i medel.

Vid kursstart 2 tror det var Lotek här på forumet som var min instruktör så räckte det med ett pass för att Lotek direkt skulle säga att till mig och en till av hans elever att här har ni inget att göra och det kommer bli bortkastat för er att harva vidare i lugn grupp.

Lotek fixade och trixade med berörda parter och vips vid nästa pass fick man gå in i "rätt" grupp och ha riktigt roligt.

Nu kommer även framtida bandagar med andra arrangörer bli mycket mer givande när man har saker att "öva" på istället för att bomba runt som ett yrt lamm.

P.s Var så djävla roligt på smc körning så jag har redan bokat upp mig 2 av dom tre dagarna som går i sep och får jag ledigt så bokar jag även den tredje!!

Borde ske egen på egen ekonomisk risk och inte nån självrisk....där kollektivet slapp den här skiten.:huvet

Hur många tror du skulle våga ta steget och ge sig ut på en bana och våga öva det instruktörerna vill om dom riskerade att förlora 80 papp i en handvändning?

Jag personligen Älskade det koncept som smc har både med instruktörer,teori och att ha en tanke med det man gör ute i vardagen och på banan!

Och jo just det, härligt Mojja att det gick så bra som det gjorde och att du kom tillbaka med rejshojen istället för att bara lägga ned. :tummenupp

Det förstår jag ... så länge nån annan betalar för riskerna med bankörning.

Men är du på riktigt? Tror du folk medvetet klotar runt och riskerar att dra på sig allvarliga men?
Förstör utrustning och cyklar och även tar dyrbar tid i anspråk från andra deltagare?

Smc är inte race vad jag förstått utan utbildning och djävligt bra sådan för nybörjare som inte har vänner eller annat duktigt folk i sin bekantskapskrets som kan lära en köra mc på ett vettigt vis.

Att om sedan olyckan är framme och det går åt helvetet så är det självklart skönt att ha en försäkring som täcker upp både personskada och matriell skada.

Men jag hade varit gladare om jag hade cykeln hel och slapp lägga 5 siffrigt belopp på självrisken och istället använt dom pengarna till fler bandagar,bensin och däck!

Bla bla bla...

Men det är klart, du vet säkert mer om det här än jag själv trots att jag är en av dem som sytt ihop hela arrangemanget. :glömdet

Nej, jag är tämligen fast förvissad om att det inte var samma evenemang.

Edit;

Då verkar det ju som det hänt en del på rätt håll. Läste igenom ditt svar igen.

Last edited:
Och jo just det, härligt Mojja att det gick så bra som det gjorde och att du kom tillbaka med rejshojen istället för att bara lägga ned. :tummenupp

Synd bara att skramlet inte ville gå som den skulle på onsdagen då den skulle lastas :( Hade blivit betydligt billigare om den hade åkt i backen!

Men roligt hade jag och en väldig mersmak fick jag!!!

Trist att du la dig. Cred för en bra inställning till det :tummenupp

För mig var framhjulssläppet i depåkurvan i samma situation. Den framför slog av eller nåt och framdäcket hasade iväg bara jag släppte gasen. Märkte det lika mycket på att knät small i backen som att det hasade fram men med lite mer gas och tryck med knät gick det att rädda. Hasandet hade redan gett mig ett vidare spår att åka runt framförvarande i :)
Lättare där på trean än i tajta Ejes iof, men jag gillar verkligen mina Sportsmart som släpper så kontrollerat, både fram o bak :)

YtterOckelfeldt.jpg

Nyheter
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...