Jag är total sämst.

• Thread starter Thread starter mojja83
  • Start date Start date
Först, Ejes lär ju vara ett av de vanligare ställena att gå av i på Gelleråsen så det är inget att skämmas för. Själv har jag bara simmat utanför Trösen än så länge, men vem vet, kanske ändrar på det i helgen :)

Sen, ta med dig erfarenheten att vara väldigt försiktig med att bromsa i kurvor. Det går att göra, men det är bra att försöka undvika det helt i början.

Med den erfarenheten med dig i ryggsäcken så du kanske du en vacker dag inte ligger klotad ute i skogen längs din favoritväg eftersom du kom ihåg att undvika att sätta dig i situationer där du kan behöva bromsa i en kurva :tummenupp

men en lowside skrotar man inte en hoj av?

du har ju klotat rätt mkt bara denna säsong, det är bra, du slipper chocken härmed =)

p.s man kan väl inte klota på smc körningar ;)

Välter den runt på båda sidor blir ganska mycket fördärvat :(

Fan va trist, om man klarar kroppen vid vurpa ska man vara glad. Har vurpat 2 ggr och skadat samma hand bägge gångerna. Brukar även sätta sig lite på psyket efteråt precis som du skriver: Man känner sig sämst. Att det var onödigt osv. men det är bara på det igen.

/ Dan

Han gav dig ju bara ett ekonomiskt tips! Men skönt att du är oskadd och om du har mycket cash så är de ju inget problem, bara fixa ny hoj och ut och leka igen! :) :yoparty

Starstriker och jag har lite historik. Det han skriver gör han inte av välmening om man säger så utan mest för att provocera och vara elak.

P.s kommer stå uppställd med ny hoj imorgon..

Starstriker och jag har lite historik. Det han skriver gör han inte av välmening om man säger så utan mest för att provocera och vara elak.

Stargeorge kör BMW, vad förväntar du dig? :hihi

Tur att du klarade dig utan total kroppslig förnedring.

Gött :-) Själv haft 2 olyckor och gått omkull 1 gång. Första gången, någon vecka sen jag började övningsköra. Bromsa i en kurva :crash:crash gick rakt fram haha.. Andra gången körde jag lite friskt på landsväg och kraschade rakt in i ett rådjur som hoppade fram framförmig. Lyckades få stopp på hojen utan krasch så alltid något :) Kommer nog bli många fler och allt jag hoppas är att jag inte dör på köpet! :fyllisar

tog pucken i och slungade runt hojen ? är den körbar? spara lite körning till actionpics dagarna =)

R6an är ej körbar den kommer antagligen bli skrot. Synd på fin hoj 1 år och 500 mil hann den antagligen med.
CBREN väckte jag liv i idag så den ställer jag upp med imorgon.

Klotar jag en gång till den denna säsong så säljer jag av och sätter mig aldrig mer på en cykel! Förhoppningsvis ses vi på onsdag du och jag :)

Jag har råd med min hobby. Du kanske skulle söka lite terapi och bli sams med ditt inre väsen som gör att du måste tracka ner på andra för att må bättre själv?

Huh? Nu förstår jag inte hur du menar? Gav dig ett litet ekonomiskt tips i all välmening :7peta

Trisst som fan.. Aldrig kul att dratta i backen!

Och starstriker: Är inte du kungen av onödiga kommentarer? Tycker jag ser dig häva ut en del lite underligga kommentarer i en del trådar här och där. :krama Akta så du inte pissar i motvind med tanke på din avatar! :krama:krama:tummenupp

Har du kört på gokartbana (KNIX) med SMC? Om inte så gör det, på storbana är det om jag minns rätt inte riktigt lika mycket pekpinne som på gokartbana. Vissa saker de lär ut är kanske mer användbara än andra men har man bara rätt inställning och vill lära sig så finns det faktiskt en hel del att hämta.

En "övning" som var väldigt vettig i mitt tycke skedde inte ens på banan. Den gick ungefär till såhär:

Alla ställde sig på ett led i bredd, instruktören ställde upp en kon, läskflaska eller så kanske 10-20m bort. Sedan sa han åt oss att stirra på föremålet han ställt upp och inte släppa det med blicken, så där stod vi som fån och stirra när han bad oss att tala om vad det var för symbol på skylten som satt kanske 50-100m bort vilket inte gick medan vi höll blicken på föremålet 10-20m framför oss. Det som var själva grejjen med övningen var att när vi istället stirrade på skylten längre bort så hade vi inga större problem att utskilja att det stod en kon eller flaska framför oss.

Hur enkelt som helst att testa själv bara för att förstå vilken skillnad det är med synfältet om man lyfter blicken kontra att inte göra det =0) Att det sedan blir ett bättre flyt genom kurvorna med lyft/svepande/se genom kurvan-blick kommer du också märka vartefter istället för att stirra ner i curbsen så det blir ryckigt o jävligt.

Mojja, en klotning är värdelös om man inte lär sig ngt!
Kan man komma därifrån som en klokare människa är det värt det, i synnerhet om man kan ta reda på varför man vurpade och hur man undviker det...
Själv har jag lärt mig av både egna (dyra) vurpor och andras (dyrare, läs det ultimata priset) vurpor, jag säger inte att jag inte kommer klota men jag har undvikit ett antal!
Påt igen, du kommer tillbaka!

Fredrik:hej

Klotar jag en gång till den denna säsong så säljer jag av och sätter mig aldrig mer på en cykel! Förhoppningsvis ses vi på onsdag du och jag :)

App, app, app - vi skall ju synas på Cashbacks körning i September, efter det kanske du får lägga av.

Ett annat tips på just SMC dagar är att ALDRIG släppa blicken framåt, det är sån jäkla skillnad på ryttare de olika passen så att det är nästan som att vara ute på gatan.

SMC dagarna går ju inte ut på att maxa utan för att instruktörerna skall kunna ge dig värdefulla tips så stt du blir ännu bättre.

Jag vet inte hur många gånger jag kört igenom depån på gåsen på SMC dagar, istället för att panga om ett gäng som inte alls håller samma tempo som mig.

vad gör smc ute på en stor bana när dom är till för att förespråka bättre trafik körning?

Enda felet var väl hojjen?
Skall man lära sig något så behöver man en hoj som tål att kastas i backen.

Jag är säker på att du går ur det här som en bättre pilot inte tvärt om.
Res dig och fortsätt lugnt din utbildning mot att bli en bättre förare.
Nåt som jag också skulle behöva och säkert många andra här också.

What does not kill you, makes you stronger! :tummenupp

Man ska aldrig släppa gasen och börja bromsa i kurvan. Det händer nått med däcken då ....det tappar i regel fästet.

Konklusionen måste ju då bli således att med bättre däck så bättre fäste, LR :)

Tror du ska se över om du inte ska köra med att köra med slicks o värmare. Så att du får bättre marginaler. Det är ju trots allt en SMC kurs där man utbildar sig till att få marginaler och bästa materialet måste man ju då ha ;)

Last edited:
Man ska aldrig släppa gasen och börja bromsa i kurvan. Det händer nått med däcken då ....det tappar i regel fästet.

Konklusionen måste ju då bli således att med bättre däck så bättre fäste, LR :)

Tror du ska se över om du inte ska köra med att köra med slicks o värmare. Så att du får bättre marginaler. Det är ju trots allt en SMC kurs där man utbildar sig till att få marginaler och bästa materialet måste man ju då ha ;)

Skulle han satsat på att köra igenom framförvarande ekipage, som enligt den enda källa vi har, höll en betydligt lägre hastighet?

*/ ?>
Nyheter
Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!