Jag är kändis!

• Thread starter Thread starter sandstream
  • Start date Start date
Sandstream, känd från TV.

Tag med dig blaskan när du skall på krogen nästa gång ;)

Ninjaboy skrev:
Har inbjudningarna till Stureplanskrogarna börjat strömma in? :hihi
Ja, men de vill att jag ska komma iförd hjälm och skinnställ så jag tvekar än så länge :D

sandstream skrev:
Ja, men de vill att jag ska komma iförd hjälm och skinnställ så jag tvekar än så länge :D

Förstår varför,som du ser ut kan du ju skrämma nån.. :tungan

Bifogat

• namnlös45.JPG
    namnlös45.JPG
    12.7 KB · Visningar: 135
Jag vet inte vad du har tänkt dig, men någon form av ekonomisk kompensation kan du kräva. Det är ett brott mot upphovsrättslagen de sysslar med.

Så sant så sant... Och nu när du är kändis kan du ju stämma hur som helst :tummenupp

Som McB säger ska du L Ä T T hota med rättegång om du inte får en viss ekonomisk ersättning, iaf 10 000:-, annars gör du sak av det, och då KOMMER de förlora.

100:- på att det är någon media-praktikant som suttit och tänkt "ähh, jag tar denna, vad kommar hända? Hur stor e chansen att någon från hemmabiobutiken kollar i dustin-katalogen, upptäcker bilden och sedan gör någonting åt det? höhö".

-Visa hur fel han har :tungan

McB skrev:
Jag vet inte vad du har tänkt dig, men någon form av ekonomisk kompensation kan du kräva. Det är ett brott mot upphovsrättslagen de sysslar med.

Jag tror man får ta bilder från nätet om det inte utryckligen står att man inte får... eller?

KawaChris skrev:
Jag tror man får ta bilder från nätet om det inte utryckligen står att man inte får... eller?

"© Hembiobutiken Sverige AB 2001-2004"

Tror det räcker. Inte någon liten sida heller.

KawaChris skrev:
Om bilden uppnår verkshöjd så absolut inte, nej, njet, nicht. Det är ett klart brott mot upphovsrättslagen. Upphovsrätt tillfaller skaparen automatiskt, man behöver inte skriva ett skit.

Kay skrev:
"© Hembiobutiken Sverige AB 2001-2004"

Tror det räcker. Inte någon liten sida heller.
Det gör varken från eller till. "Copyright"-texter är helt irrelevanta, uppnår bilden/texten/whatever verkshöjd så är det skyddat av upphovsrättslagen, oavsett copyright-tecken etc. På samma sätt gäller det tvärtom, en bild som inte uppnår verkshöjd är inte skyddad, även om man skriver "copyright".

sgtpepper skrev:
Om bilden uppnår verkshöjd så absolut inte, nej, njet, nicht. Det är ett klart brott mot upphovsrättslagen. Upphovsrätt tillfaller skaparen automatiskt, man behöver inte skriva ett skit.

Det gör varken från eller till. "Copyright"-texter är helt irrelevanta, uppnår bilden/texten/whatever verkshöjd så är det skyddat av upphovsrättslagen, oavsett copyright-tecken etc. På samma sätt gäller det tvärtom, en bild som inte uppnår verkshöjd är inte skyddad, även om man skriver "copyright".

Precis. I det här fallet äger fotografen bilden, vem det nu är. Sandstream får väl agera ombud eller något liknande.

kände faktist igen bilden lite då de damp ner lite reklam i brevlådan!

go get them boy :jäs

Nyheter
Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours

Pressrelease från Bridgesto...

Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

Back