Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
du behöver ju inte ta bort honom, tror nog han skulle tycka det va kul o v med. Ring o fråga han iaf, för kortet e bra tycker jagsandstream skrev:När det gäller bilden på Nicklas så är det min kompis som tagit den när de hade uppvisning på Gelleråsen. De som var med och körde har fått alla bilder.
Jag har inte frågat Nicklas om lov eftersom jag inte vet vem som är vem av dem som körde och det är ju lite svårt att känna igen dem efteråt när de inte har utrustningen på sig. Pratade dock med den andra killen som körde en röd hoj.
Trodde precis som McB att det var okej att använda sina egna bilder så länge man inte kunde identifiera personen på motivet. Att visa här kan identifiera honom är ju inte så konstigt, men våra kunder har nog ingen aning om vem det är.
För att slippa eventuella problem kommer jag att ta bort honom från bilden och lägga in något annat iställe.
Den ansvarige för Dustin katalogen var inte på plats i dag så jag skulle få svar nästa vecka.
Tycker det känns lite fel att gnälla på Dustin som jag gjorde och sedan själv bryta mot lagen så jag har ändrat till en annan snygg bild på den LG-skärm som Nicklas var med påRavetrancer skrev:du behöver ju inte ta bort honom, tror nog han skulle tycka det va kul o v med. Ring o fråga han iaf, för kortet e bra tycker jag
Vi diskuterade lite mer om tillstånd och när man fick o inte lägga upp bilder som reklam.
Rejvis
sandstream skrev:Tycker det känns lite fel att gnälla på Dustin som jag gjorde och sedan själv bryta mot lagen så jag har ändrat till en annan snygg bild på den LG-skärm som Nicklas var med på![]()
![]()
Dustins marknadschef ringde mig nyss och skämdes och var beredd att betala ersättning enligt gällande prislista. Har överlåtit det till min kollega.
Huvudsaken för mig var att de ska veta att de inte får ta våra bilder och använda i sin marknadsföring.
Min kollega tyckte att vi skulle kräva en halvsida med reklam för oss i nästa nummer av katalogenFreddaAbborre skrev:Hehe!
Sånt känns bra!
Hade de envisats kunde du kört efter tre modeller;
Du begär skälig ersättnings (det du fått/får)
Du begär att de ska gå ut med ett förlåtelse brev till alla hushåll som fått bilden och där berätta vem som har tagit bildet och vem som har rätt till den (din hemmabiosida)
Eller så tingsrätten
Men det var bra att det löste sig.![]()
sandstream skrev:Tycker det känns lite fel att gnälla på Dustin som jag gjorde och sedan själv bryta mot lagen så jag har ändrat till en annan snygg bild på den LG-skärm som Nicklas var med på![]()
Dustins marknadschef ringde mig nyss och skämdes och var beredd att betala ersättning enligt gällande prislista. Har överlåtit det till min kollega.
Huvudsaken för mig var att de ska veta att de inte får ta våra bilder och använda i sin marknadsföring.
Hahaha. Du skämtar, hoppas jag?Richard skrev:Men..... bilden visar väl ändå TV'n med äkta bild, dvs in genom videosignal och sen plåtad tv? För det kan väl inte vara Photoshop? Det skulle ju betyda att om jag fastnar för den tv'n pga den klara bilden med de skarpa färgerna så kanske jag blir grymt besviken när jag kopplar upp min nya plasma hemma? Missledande marknadsföring? Svara rätt nu, annars har jag köpt min sista pinal i den webshopen...
Richard skrev:Missledande marknadsföring? Svara rätt nu, annars har jag köpt min sista pinal i den webshopen...
McB skrev:Jag tror inte att det kan räknas som missledande marknadsföring så länge det står uttryckt i text att alla bilder är montage. Det kan stå först, sist eller på varje sida i katalogen, det har ingen betydelse.
Richard skrev:Är ALLA bilder montage?! Jösses.
Richard skrev:Såklart att det är ironi, men det är ett satans otyg. Precis som med (ny-)bilsannonser, där det alltid står "bilen på bilden är extrautrustad", med minimal text. Om jag nu blir erbjuden att köpa en tv eller bil eller annat för ett visst pris utskrivet i stor font, vill jag ju se vad jag får för den pengen, utan att behöva leka konsumentombudsman för att jämföra varor.
Richard skrev:Är ALLA bilder montage?! Jösses.
Såklart att det är ironi, men det är ett satans otyg. Precis som med (ny-)bilsannonser, där det alltid står "bilen på bilden är extrautrustad", med minimal text. Om jag nu blir erbjuden att köpa en tv eller bil eller annat för ett visst pris utskrivet i stor font, vill jag ju se vad jag får för den pengen, utan att behöva leka konsumentombudsman för att jämföra varor.
Jag håller med! Samtidigt är nog alla medvetna om att det inte är riktiga autentiska bilder av TV:n "in-action" som visas. Om de bara fick vara live-bilder hade ingen tillverkare haft det och vi hade bara kunnat visa ett gäng svarta skärmar vilket är lite trist.Richard skrev:Är ALLA bilder montage?! Jösses.
Såklart att det är ironi, men det är ett satans otyg. Precis som med (ny-)bilsannonser, där det alltid står "bilen på bilden är extrautrustad", med minimal text. Om jag nu blir erbjuden att köpa en tv eller bil eller annat för ett visst pris utskrivet i stor font, vill jag ju se vad jag får för den pengen, utan att behöva leka konsumentombudsman för att jämföra varor.
Precis!McB skrev:När det gäller TV-apparater så hade nog ingen köpt en TV om de var fotograferade under autentiska förhållanden med "sin egen" bild.
|
|
Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours
Pressrelease från Bridgesto... |
|
|
Publikrekord under World Ducati Week
Ducati slog publikrekord un... |
|
|
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027
Brembos nya carboceramiska ... |
|
Ducati lanserar Desmo450 EDS
Ducati lanserar Desmo450 ED... |
|
|
|
Custom Bike Show 2026
I år var det 52a gången Cus... |
|
|
Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!
Med en månad kvar är det gl... |
|
|
Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp
I motorvärlden finns det ha... |
|
|
Inga mirakelbatterier ändå?
Rabalder kring Verge: Har s... |
|
|
Custom Bike Show på lördag!