Jag är åter igen en fri man. Mitt Facebook-konto är deaktiverat.

Men det är ju bara en åsikt. :tummenupp

Alla har rätt till en åsikt. Du uttrycker dessutom din på ett balanserat sätt, till skillnad från många andra på detta forum.

Mitt inlägg var allmänt riktad mot folk som gnäller på att det finns trådar av den här typen över huvud taget. Med den trådrubriken som jag valde, borde det inte krävas en raketforskare för att gissa innehållet.

Hur ska man kunna fördriva dagen utan fejjan o sh??? :va???

Har du provat att jobba? Din arbetsgivare skulle bli glad om du testade.:D

Last edited:
Har du lika stor kontroll på vad andra laddar upp?

Har du mer kontroll om du avslutar ditt konto? :va

Och jag drar en lättnadens suck att jag kan betala räkningar, se Web-TV, hantera mail, lägga bud på auktioner och bruka internet i största allmänhet utan att behöva använda något som bär Microsofts dystra sigill.

Men du har ju inga rättigheter? :blah

På detta forum väljer man i alla fall själv om man vill läsa det eller inte. Om gör man de två aktiva valen, att
1. Gå in på SH:s spamavdelning d.v.s. 'Öveflödiga diskusioner'
2. Sedan väljer att läsa en sån skittråd som 'Jag är åter igen en fri man. Mitt Facebook-konto är deaktiverat.'.

Då får man kanske skylla sig själv om man inte gillar det som står där. :)

Det kan man välja i fäjjan med, men då krävs det åtminstone datorkörkortskompetens, vilket många verkar sakna bland användarna på detta forum :tungan

Last edited:
Efter att läst denna tråd så avaktiverade jag mitt konto i torsdags jag också. Och vad skönt det är utan FB! Det enda jag faktist saknar lite är att vara så lättillgänglig på chatten, och hålla kontakt med vänner i andra länder :gnissla

VVF, Våga Vägra Facebook:yoparty

Jag har riktiga kompisar!!!!:tummenupp:tummenupp

Snart finns väl det någon sida som heter Assbook också??!!:confused:

Jag har aldrig haft något ansiktsbok konto men ändå dräller det in mail från ansiktsboken att jag har typ 85 missade grejer på mitt konto.

Detta trotts att jag lagt till @facebook.com och allt annat som har med ansiktsboken att göra i spamlistan, med meddelande till Microsoft varje gång det kommer ett sådant mail.

Jag kanske skulle skicka spammedelandet till ansiktsboken istället men då dränker dom väl mig med mail.

Alla har rätt till en åsikt. Du uttrycker dessutom din på ett balanserat sätt, till skillnad från många andra på detta forum.

Mitt inlägg var allmänt riktad mot folk som gnäller på att det finns trådar av den här typen över huvud taget. Med den trådrubriken som jag valde, borde det inte krävas en raketforskare för att gissa innehållet.

Har du provat att jobba? Din arbetsgivare skulle bli glad om du testade.:D

Har ingen arbetsgivare ;)

Har du mer kontroll om du avslutar ditt konto? :va

Ungefär samma kontroll fast med skillnaden att det kanske är mindre risk att man hamnar på taggad bild hos andra samtidigt som det blir svårare att pussla ihop bild med person om nu personen inte finns på FB.

Ungefär samma kontroll fast med skillnaden att det kanske är mindre risk att man hamnar på taggad bild hos andra samtidigt som det blir svårare att pussla ihop bild med person om nu personen inte finns på FB.

Det går att stänga av så att andra inte kan tagga en...
Meeen, facebook är ett jävla ställe. enda anledningen till att jag är med där är att det är det enda stället mina vänner annonserar när saker händer...

Det går att stänga av så att andra inte kan tagga en...
Meeen, facebook är ett jävla ställe. enda anledningen till att jag är med där är att det är det enda stället mina vänner annonserar när saker händer...
Ursäkta mig, men om de vill kalla sig vänner till dig så bör du väl få inbjudningarna ändå? I annat fall skulle jag inte kallat nån vän.

Verkar som om kriteriet för "vän" förändrats radikalt. Är du på fejsbook då är du vän, om inte "fuck off".
Jag sorterar i alla fall mina vänner enligt andra värderingar.

Ursäkta mig, men om de vill kalla sig vänner till dig så bör du väl få inbjudningarna ändå? I annat fall skulle jag inte kallat nån vän.

Verkar som om kriteriet för "vän" förändrats radikalt. Är du på fejsbook då är du vän, om inte "fuck off".
Jag sorterar i alla fall mina vänner enligt andra värderingar.

Det där är väl lite av problemet med att ha en hög med vänner som antar att alla de känner finns på facebook...
Fast det är klart, jag har väldigt få som jag skulle titulera som riktiga vänner om det vore ett kriterie...

...Det som jag har svårare att förstå är folk som måste hävda sig att de inte vill finna sig i det här "kiss-och-bajs"-bettendet och avslutar sitt FB-konto endast för att fortsätta på samma sätt på ett öppet mc-forum...

Den dagen sporthoj börjar registrera vilka nyhetssajter jag läser, vilka nyheter jag läser, vilken musik jag lyssnar på så kommer jag logga ut för gott härifrån också.

Facebook har skapat en egen lite FRA-verksamhet och det är inte ok i min värld. Även om jag kan begränsa så att inget blir offentligt så accepterar jag inte att informationen ens ska läsas in och sparas på en server någonstans i världen.

Den dagen sporthoj börjar registrera vilka nyhetssajter jag läser, vilka nyheter jag läser, vilken musik jag lyssnar på så kommer jag logga ut för gott härifrån också.

Facebook har skapat en egen lite FRA-verksamhet och det är inte ok i min värld. Även om jag kan begränsa så att inget blir offentligt så accepterar jag inte att informationen ens ska läsas in och sparas på en server någonstans i världen.

Du använder inte google, youtube, gmail, google+ etc heller?

Klev av våren 2007 och blir bara mer och mer övertygad om att det var helrätt. En riktig tidstjuv och vuxendagis. Har varit i Riksgränsen med tre pers som konstant taggade och kollade Facebook hela jävla tiden. Jag har ändå varit early adopter vad gäller mIRC, MSN, ICQ på den tiden men det har ballat ur.

Gör man??

1. Du råkar ut för en pinsam situation.
2. Din 'kompis' fotograferar.
3. Din 'kompis' taggar dig på den pinsamma bilden.
4. Hela tjocka släkten kan se dig på den trevliga bilden.

Jag kallar inte sånt för informationskontroll.

Skaffa nya vänner? :rolleyes:

*/ ?>
Back