Jag är åter igen en fri man. Mitt Facebook-konto är deaktiverat.

Jag har faktiskt upptäckt en bra sak med Facebook. Jag har nyligen flyttat ifrån alla mina vänner och familj, till en helt ny stad. Utan kontaktnät, umgänge och bekantskaper. Då visar sig facebook vara väldigt bra. Lätt att hålla kontakten med alla vänner, och även se lite vad som står på där "hemma".

Sent from my iPhone using Tapatalk

Du kommer att tappa alla kompisar. Seriöst alltså. Jag har själv så gott som sagt upp bekantskapen med alla som inte finns på facebook. Fan ska man med dom till liksom?

Min teori är att dom som tar bort sina konton är såna som ingen ändå ser. Såna som har få vänner, har skickat fler vänförfrågningar än dom tagit emot, aldrig blir taggade i andras festalbum och aldrig får några likes för sina posts. Då blir dom sura och avundsjuka och raderar sina konton. Sen undrar dom varför dom aldrig får några inbjudningar till partyn längre. Vad tror dom att folk använder till att skicka inbjudningar? Svårt att lista ut.

Fast mig gör det inget. Dom kan sitta där i sina kryptor och skicka röksignaler till varandra som man gjorde på 1900-talet om dom vill. Vi andra röjer runt på feta fester där vi har kul, blir taggade i bilder och uppdaterar roliga posts från till alla som bor ovan jorden.

Du kommer att tappa alla kompisar. Seriöst alltså. Jag har själv så gott som sagt upp bekantskapen med alla som inte finns på facebook. Fan ska man med dom till liksom?

Min teori är att dom som tar bort sina konton är såna som ingen ändå ser. Såna som har få vänner, har skickat fler vänförfrågningar än dom tagit emot, aldrig blir taggade i andras festalbum och aldrig får några likes för sina posts. Då blir dom sura och avundsjuka och raderar sina konton. Sen undrar dom varför dom aldrig får några inbjudningar till partyn längre. Vad tror dom att folk använder till att skicka inbjudningar? Svårt att lista ut.

Fast mig gör det inget. Dom kan sitta där i sina kryptor och skicka röksignaler till varandra som man gjorde på 1900-talet om dom vill. Vi andra röjer runt på feta fester där vi har kul, blir taggade i bilder och uppdaterar roliga posts från till alla som bor ovan jorden.

Eller så är det sådana som inte är beroende av omvärldens bekräftelse för att känna sig meningsfulla.

Grattis. Kan du sluta sprida den skit som egentligen borde vart på din facebookstatus på SH nu så blir alla glada.

Det är ju mer sånt man frågar av artighet, om man blir påhoppad av ngn man känner på väg till jobbet.

Har alltid hatat kallprat, men nu efter facebook är det fan ännu svårare.
Man vet ju allt om folk man inte sett på tio år :D

Kanske borde man hitta en enklare variant att dela bilder med "di gamle".
Google+ är en lösning. Känns mycket mer clean än FB och mer fokuserad på interation än massa bullshit.

Tex så skiter jag fullständigt i vad alla mina polare lyssnar på via Spotify. Snacka om att FB gräver sin egen grav.

Håller med. Less is more är ett uttryck som passar bra nu.

Fattar inte vad alla facebook-hatare gnäller över. Man styr ju själv hur mycket information man vill lägga upp och de som postar onödiga statusuppdateringar blockerar man bara.

Själv använder jag facebook för att hålla kontakten med folk. Svårt att se något mera lämpligt verktyg för ändamålet.

Du har tydligen facebookat för mycket och missat att läsa nyheterna den senaste tiden.

Facebook registrerar även diverse andra sajter du besöker och ringar in dig som person för sin reklamförsäljning och gud vet vad.

TS har gjort det enda rätta! :tummenupp

Jag finns där tyvärr själv och blir väldigt trött på folk som ska skriva och berätta om all möjligt skit dom gör, min unge bajsade ner sig idag, sitter på bussen tilll...., tentapluggar.... , är på grillkiosken(tydligen nåt prestigefullt för några) , har joggat 3km(...är det nåt att vara stolt över?).... och sådär fortsätter det. Och då har jag dessutom ändå bara accepterat vänskap med folk som jag verkligen träffar ibland.

Dessvärre har facebook råkat bli komunikationskanalen för mig och min tjej som bor en dryg timme från mig så nu sitter jag lite extra fast i skiten.

Du har tydligen facebookat för mycket och missat att läsa nyheterna den senaste tiden.

Facebook registrerar även diverse andra sajter du besöker och ringar in dig som person för sin reklamförsäljning och gud vet vad.

TS har gjort det enda rätta! :tummenupp

Du menar att dom gör som google?

Som dessutom sparar alla mail för all framtid?

Är man betydelsefull så får man omvärldens bekräftelse. Får man den inte är man inget annat än en spya på det sociala nätverkets marmorgolv.

Vilken tur jag har. Jag har denna bekräftelse utan att vara med i klubben Facebook.
Den som måste spy ut sina triviala saker på facebook för bekräftelse är redan där nere på marmorgolvet.

Sorry Ragge, det är bara lägga dig ner och dö. Du finns ju inte längre. :(

Jag finns i de sammanhang som räknas för mig. Bland annat här ;)

Jag tänker då och då på en slogan, som för några år sedan var klottrad nära Stockholms ström. 'Endast döda sillar följer med strömmen' Jag brukar tänka på den när jag träffar människor som hela tiden måste leva som modet föreskriver.

Jag fanns före Facebook, jag finns utan Facebook, Jag kommer sannolikt att finnas efter Facebook.

Är du ironisk eller? :confused:

Jag har aldrig haft facebook och heller aldrig tappat några riktiga vänner.

Att ägna sig åt att skicka vänförfrågningar till folk man ändå inte träffat på 10 år låter om något som ganska ytligt, än mer att överhuvudtaget bry sig om huruvida man blir "taggad" i någon annans elektroniska festalbum, eller ännu värre - att bry sig om man får "likes för sina posts". :dummer

Och vi utan facebook sitter inte i kryptor, jag lovar. :) Har användarna av facebook verkligen blivit så fartblinda att ni faktiskt tror det, och inte kan se ett liv utan konstant uppkoppling i detta "sociala media"? :va

I februari var vi på Cypern, april-maj i Japan, slutet på maj London, Juli-augusti stugan & fjällen, september Spanien, november till Cypern igen och april New York. Ska försöka klämma in en resa till alperna i februari också.

Just ja, höll på att glömma vår obligatoriska långhelg till Liseberg & Maiden. "All-you-can-ride"! Jag kräktes nästan... :D

Och gissa vad? Vi träffade och umgicks med en massa spännande människor. IRL :hej

Men sånt "real life"-skit har väl inte du tid med gissar jag, i ditt liv av vänförfrågningar, taggar och likes? :va

Varför måste alla som slutar med facebook påpeka detta?
"-whaaaaa.. nu skiter jag i det här för jag bryr mig inte om när du går o skiter whaa whaa whaa"

Vad är det då du precis har gjort? Du har informerat alla om att du gjort någonting. Precis det du då själv inte tycker om.
Skulle jag varit med på din vän-lista så skulle jag isåfall redan märka att du försvunnit. Du hade inte behövt påpeka detta.

Detta är inget personligt utan rent allmänt.

Fattar inte vad alla facebook-hatare gnäller över. Man styr ju själv hur mycket information man vill lägga upp och de som postar onödiga statusuppdateringar blockerar man bara.

Gör man??

1. Du råkar ut för en pinsam situation.
2. Din 'kompis' fotograferar.
3. Din 'kompis' taggar dig på den pinsamma bilden.
4. Hela tjocka släkten kan se dig på den trevliga bilden.

Jag kallar inte sånt för informationskontroll.

Gör man??

1. Du råkar ut för en pinsam situation.
2. Din 'kompis' fotograferar.
3. Din 'kompis' taggar dig på den pinsamma bilden.
4. Hela tjocka släkten kan se dig på den trevliga bilden.

Jag kallar inte sånt för informationskontroll.

"Anmäl/Ta bort tagg" finns där av en anledning.

*/ ?>
Back