Jag är åter igen en fri man. Mitt Facebook-konto är deaktiverat.

Glöm inte det faktum att om man har konto på FB är man deras lilla bitch. Dom äger rättigheterna till allt du skriver på sidan samt dina uppladdade foton. Upphovsrätten gäller alltså inte privatpersoner som ingått avtal med FB. :mattias

Det är därför jag laddar upp massa redan copyright skyddat material :banana

Jo, jag förstår vad du menar. Nu när Rav3n redan har avslöjat mig så kan jag väl lika gärna erkänna att jag bara hittade på alltihop för att jag hoppades på att få nån att release:a the focking fury. Jag har inte ens facebook så jag är på din sida.

Damit!!! :mad::huvet
Jag dricker en virtuell fredagsöl till din ära :öl :Bugar

Jag har faktiskt upptäckt en bra sak med Facebook. Jag har nyligen flyttat ifrån alla mina vänner och familj, till en helt ny stad. Utan kontaktnät, umgänge och bekantskaper. Då visar sig facebook vara väldigt bra. Lätt att hålla kontakten med alla vänner, och även se lite vad som står på där "hemma".

Sent from my iPhone using Tapatalk
Kanon! Förutom att du inte kommer att lära känna en käft dit du har flyttat å andra sidan, eftersom du sitter inne å facebookar istället... :rolleyes:

Vägra fejan. Den kompis som inte kan ringa mig ang en fika är en sopa.

Ikväll ska jag laga mat till min dotter. Jag antar att jag har massor av vänner som gör detsamma, men det skiter jag i. Vi ses ju på lördag ändå..

Jag hade ett konto i flera år och jag var till slut inne timtal om dagen.
Efter att jag tagit bort kontot har det aldrig slagit mig ens för en sekund att jag saknar eller i något läge behöver deras funktioner.
Jag kan då bara dra en enda slutsats och det är att behovet är självfabricerat och något som bara existerade för att jag trodde att det gjorde.
Det enda knaket är alla som tjatar att jag ska skaffa tillbaks kontot, för ett tjat är vad det är. Det kommer aldrig hända.

Inspirerad av denna tråden bantade jag ner antalet vänner med 50 enheter nyss, trisst för dem!

Du har tydligen facebookat för mycket och missat att läsa nyheterna den senaste tiden.

Facebook registrerar även diverse andra sajter du besöker och ringar in dig som person för sin reklamförsäljning och gud vet vad.
Å shit, dEm VetT aTt jaG vaRiGT InnE På SPårrThÅJJ.kåM!!!!one!!!eleven!!!1!!!!

Ärligt talat känns det inte som värsta grejen.
Glöm inte det faktum att om man har konto på FB är man deras lilla bitch. Dom äger rättigheterna till allt du skriver på sidan samt dina uppladdade foton. Upphovsrätten gäller alltså inte privatpersoner som ingått avtal med FB. :mattias
Vilka rättigheter? Mina personuppgifter kan dom inte göra något med. Sedan laddar jag heller inte upp bilder jag inte vill ha där.
Lätt...
Hahaha, vad hände med att ringa folk eller bara knalla över och umgås med folk IRL ? Nä de är för jobbigt eller ? Går ju bra att dra ett mess (SMS/MSN m.fl) eller nått för att stämma träff med nån med och bara hitta på nått...

"Svårt att se något mera lämpligt verktyg för ändamålet." <--- :va
FB förenklar helt enkelt att hålla kontakten med bekantskaper utöver de man har i kontaktlistan på telefonen.
Anta att man av någon anledning skall spendera en natt i Årjäng. Tack vare FB vet jag då att en gammal kursare man senast träffade för ett decennium sedan numera bor i Årjäng. Man hör då av sej och ses över ett par öl och pratar gamla minnen samt vad som hänt sen senast och vad det blivit av den och den.

Ser man FB som någon slags livsplattform är man helt fel ute. Det är bara att betrakta det hela som en slags avancerad kontaktlista.

Å shit, dEm VetT aTt jaG vaRiGT InnE På SPårrThÅJJ.kåM!!!!one!!!eleven!!!1!!!!

Ärligt talat känns det inte som värsta grejen.Vilka rättigheter? Mina personuppgifter kan dom inte göra något med. Sedan laddar jag heller inte upp bilder jag inte vill ha där.

Dom snackade precis om det på tv4...

För mig känns det som att dom står inne i mitt sovrum när dom registrerar vilken musik jag lyssnar på just nu. Eller att jag är online på sporthoj precis nu. Samt allt annat jag gör, inte bara vilken nyhetssida jag besöker registreras utan även vilka nyheter jag läser...

Även om det inte läggs ut officiellt en länk att jag gör det så ser jag det som ett allt för stort övertramp bara att dom registrerar det.

Jag bestämde mig nu när jag hörde nyheterna att jag inte vill vara del av detta så jag avregisterar mig.

Vad är meningen facebook egentligen? Försöka få bekräftelse eller nåt genom att skriva om sitt innehållslösa liv så andra människor med lika innehållslösa liv ska kunna läsa om det. Och majoriteten av de som läser är helt ointresserade av vad de andra har gjort.

HYc1G.jpg

Jag hade ett konto i flera år och jag var till slut inne timtal om dagen.
Efter att jag tagit bort kontot har det aldrig slagit mig ens för en sekund att jag saknar eller i något läge behöver deras funktioner.
Jag kan då bara dra en enda slutsats och det är att behovet är självfabricerat och något som bara existerade för att jag trodde att det gjorde.
Det enda knaket är alla som tjatar att jag ska skaffa tillbaks kontot, för ett tjat är vad det är. Det kommer aldrig hända.

Som med en Ipad.
Ingen vet vad man ska ha den till men får du en i handen så hittar du ett användningsområde. Sen är den otroligt bra och inget du kan vara utan.

Ytterligare en pryl att byta ut med 18mån mellanrum precis som din Ifån och din Mac pro något. Apple gnuggar händerna. :yoparty

Jag har fejsbok men har inte märkt av något förslavande av mig själv. Jag har blockat allt jag inte vill se och hållit kontakten med gamla grannar som flyttat till Staterna.

Som vanligt så är det egenskaper hos olika människor och inte företeelserna i sig som är abret. Och de människor som suttit som fångar framför en flimrande skärm men nu bytt livsstil och kommit ut i solljuset bland fågelkvitter och syresatt luft där vi andra som kunnat bibehålla ett liv och endast förhållit sig till FB som en parantes i vardagen idiotförklarar nu alla andra som inte genomgår samma personliga revolt.

"Jag är fri, tidigare drack jag 9 liter ren sprit om dagen och hade en blekfet degmage men nu har jag slutat dricka så alla som tar en fredagsöl är hjärntvättade idioter för det var jag själv en gång"

Jag har fejsbok men har inte märkt av något förslavande av mig själv. Jag har blockat allt jag inte vill se och hållit kontakten med gamla grannar som flyttat till Staterna.

Men det har vi! Vart faan tog du vägen när vi skulle ses och boffa garre IRL, va va? :mad:

Apple gnuggar händerna.

Och jag drar en lättnadens suck att jag kan betala räkningar, se Web-TV, hantera mail, lägga bud på auktioner och bruka internet i största allmänhet utan att behöva använda något som bär Microsofts dystra sigill.

Haha, känns lönt att stänga ner sitt FB-konto som är avsett för gnäll och onödiga kommentarer bara för att spamma på samma sätt på ett mc-forum.

Med andra ord saknar ni fejjan ;)

Haha, känns lönt att stänga ner sitt FB-konto som är avsett för gnäll och onödiga kommentarer bara för att spamma på samma sätt på ett mc-forum.

Med andra ord saknar ni fejjan ;)

På detta forum väljer man i alla fall själv om man vill läsa det eller inte. Om gör man de två aktiva valen, att
1. Gå in på SH:s spamavdelning d.v.s. 'Öveflödiga diskusioner'
2. Sedan väljer att läsa en sån skittråd som 'Jag är åter igen en fri man. Mitt Facebook-konto är deaktiverat.'.

Då får man kanske skylla sig själv om man inte gillar det som står där. :)

På detta forum väljer man i alla fall själv om man vill läsa det eller inte. Om gör man de två aktiva valen, att
1. Gå in på SH:s spamavdelning d.v.s. 'Öveflödiga diskusioner'
2. Sedan väljer att läsa en sån skittråd som 'Jag är åter igen en fri man. Mitt Facebook-konto är deaktiverat.'.

Då får man kanske skylla sig själv om man inte gillar det som står där. :)

Nu har du ju missförstått. Jag tycker att lite "skitsnack" och onödiga grejjor är helt OK och även därav har ett FB-konto.

Det som jag har svårare att förstå är folk som måste hävda sig att de inte vill finna sig i det här "kiss-och-bajs"-bettendet och avslutar sitt FB-konto endast för att fortsätta på samma sätt på ett öppet mc-forum.

Men det är ju bara en åsikt. :tummenupp

*/ ?>
Back