Jag låg precis bakom dig när det hände och det gick inte så fort och jag uppfattade det som att framhjulet bara försvann, lite granna som i videon.
Tittade man sedan på skrapspåren i asfalten efteråt så var de väldigt tidigt i kurvan och ganska nära första apex (kanske vid första 1/4 av banans bredd mot apex) Dvs vurpan skedde väldigt tidigt i kurvan troligen precis när du börjat svänga.
Min gissning är att framdäcket kanske varit helt oanvänt på kanten och därmed väldigt halt och när du började svänga så använde du den delen för första gången och fick framhjulssläpp.
Så felet var kanske att du körde på dåliga/hala däck som om de vore normalt inkörda däck, dvs ungefär det som @nderz säger... Efter som det var ganska tidigt i kurvan så (gissningsvis precis vid/efter din svängpunkt), så kan du ju ev. fortfarande ha motorbromsat vilket lagt ytterligare press på framhjulet, men det är ju svårt att sia om i efterhand...
Gjorde själv samma sak i fjol, åkte på helt nya däck i regn vilket gjorde att hojjen 'bara försvann' under mig på rörken. Dvs även om jag körde sakta så var det för fort för vad däcken klarade av... Är däcken bra och farten låg kan man göra mindre dumheter även i en kurva utan att man står på näsan.
Det är svårt att komma på vad för fel man gjort när man kört lugnt och tycker man körts 'som vanligt' och ändå vurpat... Så kör med bra däck, öka hastigheten/nerlägg försiktigt och öva hur man kör 'rätt' istället för att gräva ner sig i vad för fel man gjorde!