Väldigt mycket nybörjare (premiär, faktiskt) på bana. Var på Rörken i måndags, grön grupp. På 3:e varvet, i 180-gradaren på mitten, mittemot depån, lugnt och fint, går in i kurvan och framhjulet försvinner under mig. Ingen sladd, ingen dramatik, alla repor i hojens längsriktning så den kanade rakt fram.
Framdäcket visade sig vara från 2008 och kanske för halt/hårt?
Var väl lite i oordning så jag glömde snacka med gruppinstruktörerna efteråt, fikade och drog hem då ena motorkåpan var spräckt och risk för oljeläckage. Visade sig vara generatorkåpan och ingen läckrisk så jag hade kunnat fortsätta....
Nåväl.
Min fråga är (för att inte göra samma tavla igen...):
Vad kan jag ha gjort för fel? Kan jag skylla allt på däcket (nu bytt) och glatt gasa vidare?
Teorier, spekulationer och fakta mottages tacksamt!
Meningslösa, hånfulla inlägg kan ni spara till annat, jag vet att ni alla tycker jag är lika tafflig som jag känner mig...

Framdäcket visade sig vara från 2008 och kanske för halt/hårt?
Var väl lite i oordning så jag glömde snacka med gruppinstruktörerna efteråt, fikade och drog hem då ena motorkåpan var spräckt och risk för oljeläckage. Visade sig vara generatorkåpan och ingen läckrisk så jag hade kunnat fortsätta....
Nåväl.
Min fråga är (för att inte göra samma tavla igen...):
Vad kan jag ha gjort för fel? Kan jag skylla allt på däcket (nu bytt) och glatt gasa vidare?
Teorier, spekulationer och fakta mottages tacksamt!
Meningslösa, hånfulla inlägg kan ni spara till annat, jag vet att ni alla tycker jag är lika tafflig som jag känner mig...

Faan, vad de orden knäckte mig! Jag hade tagit kortet 2 månader tidigare och gasade så mycket jag vågade plus lite till...
Det var inte det råd som jag som nybörjare hade väntat mig att få.
Och nöter däcken ända ut...