Nyteknik
Bannad
Vem har lyckats bäst tycker ni? Såhär tycker jag:
Yamaha
Egentligen för lik årets modell för att kännas ny och lika spännande som de andra två. De slimmade och mjuka formerna för tankarna mer till hotrod- än MotoGP-byggen. Svingen ser mycket konstig ut. Men tidsenligt och snyggt med svart. Ett snyggt men förväntat bygge.
Honda
Att döma av frontarean, som ser enorm ut, lär Hondan knappast vara snabbast. Detta antyds också av varvärknaren som är rödmarkerad vid tidiga 11 500. Ingen trovärdig kopia av RC211V. Därtill ser den för klumpig ut. Tycker också att Honda har slarvat med bakdelen. Om man blottlägger hjulet, svingen och bakbromsen måste ju ögat bjudas på något extra.
Kawasaki
Ramen ser grymt överdimensionerade ut och är snyggast av dessa tre. Som vanligt den med minst racingattribut. Traditionell dragning av avgasystemet (snygga linjer) gör att bakdelen ser snyggt smäcker ut. Ändå är Kawasakin den som hade tjänat mest på att lägga ljuddämparen under sätet: sving, hjul och bakbroms är klart snyggast i detta sällskap. Men stuket påminner inte så lite om ZZR - vilket ju knappast kan vara rätt.
Hoppas att Kawasakin visar sig grymmast!
Yamaha
Egentligen för lik årets modell för att kännas ny och lika spännande som de andra två. De slimmade och mjuka formerna för tankarna mer till hotrod- än MotoGP-byggen. Svingen ser mycket konstig ut. Men tidsenligt och snyggt med svart. Ett snyggt men förväntat bygge.
Honda
Att döma av frontarean, som ser enorm ut, lär Hondan knappast vara snabbast. Detta antyds också av varvärknaren som är rödmarkerad vid tidiga 11 500. Ingen trovärdig kopia av RC211V. Därtill ser den för klumpig ut. Tycker också att Honda har slarvat med bakdelen. Om man blottlägger hjulet, svingen och bakbromsen måste ju ögat bjudas på något extra.
Kawasaki
Ramen ser grymt överdimensionerade ut och är snyggast av dessa tre. Som vanligt den med minst racingattribut. Traditionell dragning av avgasystemet (snygga linjer) gör att bakdelen ser snyggt smäcker ut. Ändå är Kawasakin den som hade tjänat mest på att lägga ljuddämparen under sätet: sving, hjul och bakbroms är klart snyggast i detta sällskap. Men stuket påminner inte så lite om ZZR - vilket ju knappast kan vara rätt.
Hoppas att Kawasakin visar sig grymmast!
