Israel försöker ändra vår grundlag

gör en krater av skiten och bygg ett nytt köpcentrum, ellr nått..

Förnedrande att diskussionen förs i denna tråd och inte i din originaltråd. :(....

Som sagt, pöbel. Bah!

Visst är det bekvämt om det missbrukas, det gör inte jag i denna tråd i alla fall....

Just den meningen som jag citerade kan (jag) lätt uppfatta som så. Det är iofs ingen fara egentligen, eftersom staten Israel numer verkar förestås av idel fundamentalistiska dårar och dessa sköter missbrukandet galant. Way to devalvera antisemitismbegreppet, lixom.

Var är Jan Guillou idden här debatten? För guds skull var är Jan Guillou? :näsblod

Det här är tyvärr ytterligare tydligt exempel på hur dåliga våra politiker är.
Som regering måste man svara snabbt och korrekt. I det här fallet något liknande med att, vi kontrollerar inte våra medier då vi har yttrandefrihet i vårat land bla bla bla. Att vänta 14dagar på att agera är värre än att svara fel i första läget.

Precis som med tsunamin, vi väntar och ser vad som händer innan vi skickade hjälp. Alla andra länder hjälpte thailand, sina egna och andra. Inte sverige vi kom ner försent pga lama politiker som inte kan fatta beslut.

Kritiken i sig är inte alltid till sin natur antisemitisk men att den över huvud taget existerar är ett uttryck för antisemitism - eftersom den alltid är onyanserad, obalanserad och demoniserande. Ingen kan kritisera Israel på allvar utan att nämna palestinsk terror i samma mening, varje gång palestinsk terror saknas i en kritiserande mening om israel så tyder det på antingen okunskap, arrogans eller hederlig antisemitsm. Check a box. ;)
Intressant.

Eller egentligen inte, då det bara är en ytterst dålig ursäkt för att köra med antisemitkortet mot de som kritiserar.
För enligt det du skriver så har all kritik någonsin mot Israel varit humbug och antisemitisk dravel.

Så är givetvis inte fallet. Att du dock inte kan förstå det och vill avfärda all kritik som innehåller ordet palestina för att vara antisemitisk kanske beror just på att Israel gör en hel del saker som ska kritiseras i samband med deras hantering av palestinaproblemet.
Det betyder inte att palestinier är oskyldiga eller försvarslösa, något som personer med antisemitstämpeln i högsta hugg tror för att kunna få samma effekt när man stämplar folk som antisemiter så fort Israel kritiseras och man antingen nämner palestina eller inte nämner palestinsk terror...

Men vi kanske ska skriva upp en lista på saker som måste finnas med alt. inte får finnas med i en eventuell klagan för att kritiken ska anses vara legitim och inte antisemitiskt grundad.

Dessutom bad väl Sverige om ursäkt för de där bilderna? Vi (Regeringen till och med) stängde hemsidor som publicerade dem i alla fall, det passar väl ditt deomkratiska synsätt kan jag tro.
På samma sätt som när regeringen stängde ner hemsidan som publicerat bilder på när kungen är i full färd med att ta madeleine eller viktoria i sketan...

Som regering måste man svara snabbt och korrekt. I det här fallet något liknande med att, vi kontrollerar inte våra medier då vi har yttrandefrihet i vårat land bla bla bla. Att vänta 14dagar på att agera är värre än att svara fel i första läget.

Nu har jag nog missat något, har Israel ylat länge medan Sverige velat? Så vitt jag hade förstått är hela historien färsk.

Din Kusin eller?
:)

Eh, ni proleter får nog samordna attackerna lite för din gymnasiepolare försöte nyss "anklaga" mig för att vara jude. Går ni olika fordonsprogram med olika håltimmar eller vad är problemet? :va

Last edited:
Israel har iofs ylat länge, men just denna historia är relativt frisk, ja.. :D

EDIT: Men som jag sa tidigare.. Sveriges Regering kommer inte att be om ursäkt.

Last edited:
Men vi kanske ska skriva upp en lista på saker som måste finnas med alt. inte får finnas med i en eventuell klagan för att kritiken ska anses vara legitim och inte antisemitiskt grundad.

Bra idé!
1. Man bör ej kritisera demokratiska staters motangrepp ämnade att skydda civila medborgare utan att nämna att de lever under konstant hot från en ocean av ondska
2. Man bör ej kritisera våld mot terrorister om man inte entydigt tar avstånd från våld mot civila

Fyll på!

Israel har iofs ylat länge, men just denna historia är relativt frisk, ja.. :D

EDIT: Men som jag sa tidigare.. Sveriges Regering kommer inte att be om ursäkt.

Jag anser att din analys är 100% korrekt.

Bra idé!
1. Man bör ej kritisera demokratiska staters motangrepp ämnade att skydda civila medborgare utan att nämna att de lever under konstant hot från en ocean av ondska
2. Man bör ej kritisera våld mot terrorister om man inte entydigt tar avstånd från våld mot civila

Fyll på!
Du glömde tydliggöra att du är sarkastisk, folk kan ju annars få för sig att du verkligen tror på dravlet du listat upp där.

Det finns ett slags diktatur av socialdemokrater i pressen i Sverige.

Måste delvis hålla med här faktiskt, men varför så många läser en totalt värdelös tidning har jag inte förstått ännu. Det hade dock blivit samma uppståndelse även om det var en tidning med liten daglig upplaga som publicerat artikeln.

Ni kommer säkert ihåg lilla Nerikes Allehandas bilder på profeten Muhammed som det vart världsnyheter av. Vill folk ha grejer att skylla på eller använda som draghjälp till att uppnå sina mål kommer de att göra så.

Last edited:
Lista de största tidningarna i Sverige så ska vi klargöra ägandeförhållanden.

Ägarförhållandena är inte vad vi pratar om här.

Om vi säger såhär, prova att gå i högklackat och läppstift som manlig anställd hos Falun Stål&Grovskit AB. Du kommer nog inte få så mycket gehör oavsett om både Mark Levengood och Jonas Gardell har pengar investerade i firman.

Catch my drift?

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...