Hittar ingen MF6S på skruvospik.se råkat komma åt några knappar eller är det jag som inte hittar?
Du måste maila för att få special grejer. Dom har bara de vanligaste grejerna på sidan. Dom har i princip allt och till bra pris

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Hittar ingen MF6S på skruvospik.se råkat komma åt några knappar eller är det jag som inte hittar?
Du måste maila för att få special grejer. Dom har bara de vanligaste grejerna på sidan. Dom har i princip allt och till bra pris![]()
Jag har ca 500 st färdigslipade M6x30 12.9 om någon vill köpa...
Jag har ca 500 st färdigslipade M6x30 12.9 om någon vill köpa...
Jag bygger efter mönstret i däcket så viktfördelningen borde va ok. Jag har dock inte satt ett par skruvar till höger på bilden än.
Titta i mitten så har du ju olika vikt på höger eller vänster sida om däcket det kommer ställa till problem.
Tänk på att det snurrar på bra o kommer då att deformeras olika=Inte bra.
Det måste vara symetriskt.
Jag förstår hur du tänker och hoppas att du har fel. Jag hoppas att jag överlever![]()
Med tanke på arbetsinsatsen som det innebär hoppas jag också att du har rätt!
Själv gjorde jag ju en riktig goding! Kollade inte här på nån dag och började skruva i bakdäcket för fulla muggar! Hade gjort klart halva däcket när jag gick in här och kollade lite.... DOH! Raka linjer är NO-NO!!
Extra skönt att det är vagnbultar som är så lätta att skruva ur också....
Gör om, gör rätt! Jag stack iväg till Yamaha center och frågade om jag fick norpa nåt gammalt däck dom bytt ut, vilket jag fick som tur var..
Nya bakdäcket hyser jag dock mycket hopp till! Ser riktigt fint ut om jag får säga det själv... Men det är ju en helvetes massa jobb alltså!
Sorry för dåliga bilder, tagna med mobilkamera utan blixt...
Jag förstår egentligen inte varför man inte skulle kunna sätta i rader men det ser ju lite profsigare ut att inte göra det![]()
Man får bättre grepp om varje dubb skär sitt eget spår i isen, dessutom vandrar inte däcket lika mycket om man har oregelbundet mönster.
Men visst funkar det med raka rader, bara inte lika bra...
Dubbade bildäck hade länge väldigt symmetriska mönster, när man drog en rivare på isen så blev det fyra ränder där dubbarna satt, sen kom något snille på att sätta dom osymetriskt, och vips hade man tio spår i isen.
Jo men när ett framdäck på en mc börjar "riva" så är det nog redan för sent. Men det där om att det vandrar mindre verkar intressant.![]()
nej det är inte för sent man kan köra med framfäcket kasande utan problem !
när hjulen släpper på is så är det mycket lätt att kontrollera sladden både fram å bak !
River framdäcket upp isklumpar så man måste skydda kylaren? För framstänkan måste ju bort...
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey
För att fira den trefaldige... |
![]() |
Vi provkör Indian Sport Chief RT
I Allt om MC nummer 8 som k... |