Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Tror du att en öhlins styrdämpare skulle hjälpa?, skulle kunna tänka mig att dem släpper 2011års modell med elektronisk dämpare installerad.
Hämtar min S1000 i Umeå idag förresten![]()
Har nu levet helvetes liv med BMW och tillslut erkände de att det finns problem. Vet nu inte om någon tagit fram fästen som passar för öhlins.
Den som sitter original är helt mekanisk, inställd i ett läge som inte går att justera!SKANDAL för en hoj på 200´000
Liknande problem?
http://www.s1000rrforum.com/forum/maintenance/2026-steering-damper-issues.html
Går det inte att justera styrdämparen?
Undrar om ni inser vilket åtlöje ni gjort er till, när ert största nöje är att förstöra trådar, så kan häcka någonstans, ,där ni inte märks![]()
Har nu levet helvetes liv med BMW och tillslut erkände de att det finns problem. Vet nu inte om någon tagit fram fästen som passar för öhlins.
Den som sitter original är helt mekanisk, inställd i ett läge som inte går att justera!SKANDAL för en hoj på 200´000
Supertack för bra länk (hittade också en artikel i Bike, där de klagade på samma sak)![]()
För er noviser i tråden i övrigt, får jag kanske påpeka Dan Kyle är mycket känd i USA med racingskola (har använt honda, men bytt till BMW) bygger motorer/inställda powercommaderkurvor osv..säljer allt du kan tänka dig till nästan vilken hoj som helst.
Undrar om ni inser vilket åtlöje ni gjort er till, när ert största nöje är att förstöra trådar, så kan häcka någonstans, ,där ni inte märks
/
When I read about people using stock suspension, stock steering dampers, I shake my head.
Do you also use the stock tires at a race track?? If so I bet you will not for long.
If the stock tires are not good enought for the track, why would you believe the stock suspension or the stock steering damper is??
To me having the bike is a hobby, I want to enjoy my hobby, not struggle with riding around the parts that do not work well enought.
Undrar om ni inser vilket åtlöje ni gjort er till, när ert största nöje är att förstöra trådar, så kan häcka någonstans, ,där ni inte märks![]()
Du har säkert en poäng. Jag tror det sättet du skrev första inlägget på som en del av "kritiken" började. Det var svårt att veta exakt hur du menade och det kändes inte så konstruktivt.
Har du testat att höja eller sänka gaffeln? Har du testat andra inställningar på dämpningen? Och om ja... Byt styrdämpare?
Googlar man så är det ju en del som anser att styrdämparen original är lite mjuk och duger mest till söndagsturer.
200k!? Var köpte du din hoj nånstans egentligen?
Tror du blivit blåst på några tiotusingar![]()
Tocar lägg in lite bilder på när du ritar svarta streck med BMW eller Hondan från valfri bandag eller gata. Så vi får se hur styrdämparna jobbar.
Jag menar du är ju så cool så det måste finnas massor med bilder på dig när du kör. IFS har jag bara sett stillastående bilder på dina hojar.
Har nu levet helvetes liv med BMW och tillslut erkände de att det finns problem.
Säg till om du får någon kompensation! Typ kostnaden för en ny dämpare, då vill jag oxå ha samma deal! Kan tänka mig att hojen blir lätt ut ur kurvorna. Den går ju som ett as!Har nu levet helvetes liv med BMW och tillslut erkände de att det finns problem. Vet nu inte om någon tagit fram fästen som passar för öhlins.
Jag skrev inlägget i frustration efter en åktur och var riktigt förbannad att den inte fungerade lika bra som hondan(hela hojens uppträdande).
Fjädring och dämpning har jag först ställt in enl instruktionsboken, med hänsyn tagen till vad man väger.
Sen läste jag en artikel om BMW´n i och de beskrev den som idealisk att köra på vanliga , lite dåliga /gropiga vägar, då fjädringen sväljer det mesta. Men vid hårdkörning rekommenderade de en betydligt annorlunda inställning, som de kommit fram till genom att köra i Frankrikes bergspartier i högfart och på bana.
Men hojen blev då stenhård och man flög nästan av på svenska tjälskadade vägar, då mjukade jag av till ett mellanting mellan dessa inställningar. Detta fungerar utmärkt vid vanligt snabb körning, men inte vid bus. Jag ser ingen glädje till att ligga +200 på motorväg eller övrig rak väg, utan kör mycket på landet, där jag har vägar som är 2-4km långa med utmärkt asfalt inga bilar och bara åker på sidorna, mycket kurvigt blandat med mellanlånga raksträckor med kommande väldoserade kurvor. Där kör jag och försöker köra snabbare och snabbare med tidtagning, har bromsat på mig flera ggr och fått köra ut på åkern, men allt är så slätt att det inte blir ett märke på hojen.
Nu har jag ju fått tillgång till information om att styrdämparen är för mjuk, bara grejen att den inte går att justera är ju mycket märkligt, med tanke på hur olika människor kör.
Hondan är helt överlägsen att köra fort med!!
Synd att du aldrig sett BMW´s tillbehörskatalog![]()
![]() |
Tierp Arena värd för EM i Dragracing
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla
Screenshot Den 16–17 aug... |
|
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |