Irriterande fel på BMW s1000rr

Status
Ej öppen för fler svar.
Jag är faktiskt imponerad av att ni retar er mer på Tocar än ni gjort på mig tom. genom åren:tummenupp
Grattis!

Jag tar ingens parti och har inget med Tocar att göra mer än att vi råkar vara lyckliga ägare till samma slags hoj, men jag förstår ärligt talat inte varför ni retar upp er så väldigt? Det är väl bara att låta bli att kommentera hans trådar?
Och hur kan man kalla nån i 50-årsåldern för gubbe? Gubbe är man vid 70-80 nuförtiden.
Åldern har inte ett skit med att göra hur man kan hantera sin hoj, däremot medför en högre ålder ofta bättre försäkringsvillkor plus att man har kommit längre i livet och har råd att skaffa sig leksaker, bara för att man vill och känner för det!
Sluta med ren och skär mobbing/sågning och var tyst istället om ni stör er.

Har du också en S1000RR :jisses :jisses

...vilka i-landsproblem. :hihi

Min italienska är svindryg, hon vill lyfta på framhjulet stup i ett, jävla hoj. :gnissla

...vilka i-landsproblem. :hihi

Min italienska är svindryg, hon vill lyfta på framhjulet stup i ett, jävla hoj. :gnissla

Kanske är relaterad med min Österrikare?

Jag kör ihjäl mig varenda gång när jag är ute med honom....

:rofl
Det där måste varit det här årtusendets sten i glashus :D

Börjar närma mig 30 men är inte senil än på långa vägar. Minns mycket väl hur du lyckades få ett horn i sidan till mig/oss förra året när jag dundrade upp lite filmklipp. Du önskade, indirekt, livet ur en annan människa då.

2009 kanske det inte passade att strunta i att kommentera om det inte föll en på läppen?

Hört talas om att man kan få självinsikt? Nej, tänkte väl det..

Kanske är relaterad med min Österrikare?

Jag kör ihjäl mig varenda gång när jag är ute med honom....

:hihi Ja, något fel är det, för att inte tala om min japanska dödsraket, den är helt oregerlig, bombslangar, studsar och far, japanskt piss.

TS har faktiskt en poäng.
Jag är antagligen inte lika vass som han på att köra hoj (jag försöker trots allt fortfarande lära mig), men styrdämparen är rätt kass.
Motorkaraktären på cykeln gör att den är lite spännande när man passerar 9000 rpm, då den med glatt humör får ett väldigt lätt framhjul. Att då ha en styrdämpare som inte är optimal (eller på ren svenska kass) är en ganska tråkig upplevelse.
Själv så ska det beställas en annan styrdämpare så snart som plånboken tycker det är ok.

//Lasse

Last edited:
Prata med BMW Verkstad kanske? Den i Mölndal är bra, har jag hört :rolleyes:

Och den funkar hur bra jämfört med en "vanlig"?

Jag bor 1 mil från nämnda by, hittar du ett rödljus där så handlar det nog om diskobelysning i något pojkrum:)
Och något "city" vet jag inte om det finns där :tummenupp

:rolleyes:

okay då,den blinkande lampan vid den lokala fjortis kiosken/korvmojen/macken till what ever nästa lampa finns då..:D:gnissla

Kolla lite på TS historia, det är mycket som har luktat troll där. Om det inte är så kanske en kurs i kommunikation inte hade varit fel.

Vad som gäller frågan är det fortfarande intressant hur personen ifråga kör. Vad som är ett "fel" för en person är rätt för en annan. Styrdämparen kanske inte är ställbar men hojen går onekligen att köra sjukligt fort med originalkomponenter till trots. Och det finns två saker som gör att en hoj blir svårkörd. Antingen kör föraren rejält jävla fort och saker och ting protesterar eller så kör föraren styltigt, obekvämt och stelt—och saker och ting protesterar trots att det inte går så fort.

Därför är det, för att kunna svara ordentligt på frågan, enormt intressant att veta hur vederbörande kör. Och lättaste sättet att få reda på det är att låta ett proffs kolla på det.

Jag må ha kört 4000 mil på gatan sen jag tog körkort -05 men jag vet de som har kört betydligt mindre som är betydligt säkrare på körteknikdelen. Det jag fått ut av att köra gata är trafikvana. Det finns de som kört hoj i 20 år som fortfarande kör stelt och obekvämt men har ett sjuhelvetes trafikvett och det finns de som kört i två, tre år och har en hel massa körteknik men ingen som helst trafikvana.

Så, jag säger det igen. Ta med bågen, ta en bandag och be nån som är snabb att kika. Det kan spara rejält många tusen eftersom det i slutändan kanske bara behöver petas lite på kompet bak istället för att köpa nya komponenter—som bevisligen är kapabla till att köra skitfort redan från fabrik.

Jag skiter i TS historik och historia. Försöker koncentrera mig på vad vad TS vill nå ut med för information angående hojen, alltså wobbelrisk. sen om han kör i som faan eller inte skiter jag fullständigt i. Han är inte min vän privat

Last edited:
Irriterande fel?

Nja, vet inte riktigt vad jag skall säga...

Med risk att jag faller in i det idiotförklarade S1000RR gänget så håller jag med Toca om att man borde byta styrdämparen om man kör aktivt på bana. (för i trafiken kör vi väl, med god marginal, alltid enligt lagens alla regler!?)

För övrigt så körde en god vän* ikull förra veckan med sin S1000, just på grund av att dämparen inte klarar av de påfrestningar som bankörning kräver. (*Nate Kern ASRA #1 2009)

Men skall man kalla det för fel eller design miss?

Jag tycker inte det eftersom det vi köper är en gatcykel!

Och de nya hojar som man inte modifierar innan man kör på bana eller tävlar med, kan nog räknas på handens fingrar om ens det!
/j

Jag skiter i TS historik. Försöker koncentrera mig på vad vad TS vill nå ut med för information angående hojen.

och vad är det för information? att han kan "rita" lakrits med sin nya kebabracer och att den värdelösa dämparen inte fungerar och att han inte hittar några justeringsmöjligheter men att han ska kolla vad han kan göra åt det.

Last edited:
Som svar eller hjälp på problemet kan nämnas att det finns inte en enda originalmonterad styrdämpare på en svensksåld hoj som går att stänga ordentligt, pga trafiksäkerhetsskäl. om någon går förbi en parkerad hoj å skruvar till dämparen så välter ju korvmojjsglänsaren efter 5 meter när han kör iväg. Skall de användas till racing byter man nål å ventil. därefter kan den justeras ordentligt å känsligt. att hojen beter sig som en sinnessjuk kan ju bero på att en sporthoj beter sig så i standardutförande om man kör lite inspirerat. med lite arbete på fjädring å körteknik går det säker fint efter ett tag att rita lakritsar ur böjarna med en hand på styret.

I övrigt kan man undra om denna tråden handlar om att hacka skiten ur varandra? Eller om TS problem å totala oförmåga att fatta vad som är fel på hans nya hoj? Trots alla dessa prenumerationer å allt vetande som ligger skyhögt över alla dödligas nivåer är han alltså tvungen att fråga allmänheten på detta forum? Varpå alla reagerar å svarar på allt utom just styrdämparproblemet, som TS väldigt väl fattar precis vad som är fel på, men bara måste starta en brand här inne. Å precis som TS önskar öser alla bensin på elden. i mängder dessutom. Så att han kan höja sig en aning ytterligare. å påpeka sin egen överlägsenhet i total brist på självinsikt å ödmjukhet. Om man är så extremt duktig klok å vetande som TS, så borde man fatta vad reaktionerna blir med tanke på hur trådar sett ut tidigare. Alltså var det nog knappast hjälp med hojen som var målet med denna tråd. Om alla slutar med att kasta bensin på eldarna som tänds, slocknar de snart å dör ut av sig själv. så stäng trådjäveln å ignorera mera.

Tror ni de kommer göra en 600:a och köra med i supersport? BMW600SS :)

och vad är det för information? att han kan "rita" lakrits med sin nya kebabracer och att den värdelösa dämparen inte fungerar och att han inte hittar några justeringsmöjligheter men att han ska kolla vad han kan göra åt det.

När jag läser kondenserar jag texten och tar ut det bästa. Och jag är glad över att folk med nyfödd hoj hittat brister.

Sen om du irrriterar dig på TS är ditt problem. Dock råder jag dig till att ta en capten och dra upp ena benet och njut av att det är helg:tummenupp

TS har faktiskt en poäng.
Jag är antagligen inte lika vass som han på att köra hoj (jag försöker trots allt fortfarande lära mig), men styrdämparen är rätt kass.
Motorkaraktären på cykeln gör att den är lite spännande när man passerar 9000 rpm, då den med glatt humör får ett väldigt lätt framhjul. Att då ha en styrdämpare som inte är optimal (eller på ren svenska kass) är en ganska tråkig upplevelse.
Själv så ska det beställas en annan styrdämpare så snart som plånboken tycker det är ok.

//Lasse

Allvarligt!? Märker inte av några sådana tendenser på Yamman min med standard styrdämparen - köra ute på vanliga vägar och köra fort utan utan vidrationer (med välballanserade hjul) funkar utan problem.

Ska man hårdpressa bankörning - då kan jag förstå att en uppgradering av styrdämparen behövs - annars har jag väldigt svårt att tro på din styrdämpar-tes, speciellt med kvaliteten på BMW:n.....

Eller du kanske har monterat smatterband i framhjulet och fått obalans :tungan

Jag har en annan tes - när man drabbats av köpdjävulen (vid påplock av ny hoj) kan man intala sig vad fan som helst för att få fortsätta "dekaltrimma" hojen - det går över såsmångingom :D :krama
.
.
.
.
.
Själv vakna ja efter ja dekalerat hela hoj-jäveln.......

Last edited:
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...