Irriterande fel på BMW s1000rr

Status
Ej öppen för fler svar.
Modig du att skriva om fel o brister för deras top of the line modell på ett offentligt forum. Ganska säker att du kan vänta dig besök av topphemliga BMW agenter i mörka kläder, tänk robusta tyskar i ninja outfit.

Eventuella problem bör skötas via diskret mailkorrespondens, krypterad naturligtvis, direkt med Jürg på huvudkontoret i Bremen.

ninja LÄDER outfit !

sladd på bakhjulet ut ur kurva, då får det nog lov att kränga lite, eller??
Hur mång kör på det viset i Sverige??? :va

lurk5.gif

Har inte BMWn elektronisk styrd styrdämpare?
Ni skämta aprillo med mig, det har ju hondan haft som senaste 6 åren.

Jag gissar pa att du haller for hart i styret. Forsok anvanda benen till att halla fast dig med, las dig mot tanken med det kna som inte ar riktat mot backen och forsok slappa styret sa mycket som mojligt. Funkar inte det ar det bara att gora som de stora pojkarna och halla i och hoppas pa det basta.

Blir spännande att läsa i sommar om alla barnsjukdomar efter att dom fått några mil på nacken. Tror det blir en lång lista.

Hur får man styrfladder om framhjulet är 20-30cm över marken?:va[/QUOTE

Jag kan inte åka hela vägen hem med hjulet i luften!

När det landar givetvis

Det står inget som jag i instruktionsboken eller på nätet, men den blir kanske styvare i slick läge.

Funderade om jag skulle lägga upp inlägget ,med tanke på alla människor utan ett riktigt som hänger här. Många har inte hoj och kan förmodligen inte hantera en moped över 15km/tim, utan hör hemma på flashbacks forum.
Jag kommer inte att nedlåta mig att kommentera mer i ämnet, för att citera Ingmar stenmark " in´t lätt att tal med folk som in´t begrip"

vilket folk????????:arsele

Texten är en varning till alla som gillar att gasa på. Gå ner från race till sport så försvinner problemet.

Last edited:
Med tanke på hur gott om pengar du verkar ha så är det väl bara att slanta upp till en Öhlins styrdämpare så är problemet ur världen:tummenupp

"pengar är väl inget problem, det är värre om man blir förkyld"
:):)

Tror du att en öhlins styrdämpare skulle hjälpa?, skulle kunna tänka mig att dem släpper 2011års modell med elektronisk dämpare installerad.
Hämtar min S1000 i Umeå idag förresten:tummenupp

Last edited:
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT