r matte
Ny medlem
Jag håller med Richo. Det är bra att skolan hänger med i utvecklingen för en gång skull. När jag gick ur gymnasiet för 10 år sedan var utbildningen hopplöst efter. Det var bara ren tur att man hade dator hemma så man fick någon datavana. Att lära sig Excel, vilket var det enda man fick lära sig på datakunskapen var föga användbart när man kom ut på verkstadsgolvet där allt är datoriserat.
Att lära sig skriva går lika bra på en läsplatta som med papper och penna då du kan skriva med en "penna" på läsplattan.
Och det kommer bli billigare med plattan och laptop'en istället för böcker då snart alla böcker finns digitalt och tekniken blir billigare att köpa in.
Har själv en son som iofs bara börjat på dagis en men hoppas för guds skull att skolan håller sig uppdaterad när det är dags för honom.
Allt du kan göra med papper och penna kan du gör på en platta .
Och själv behöver jag i mitt dagliga liv aldrig skriva med papper och penna.
Och för övrigt låter många av er som dom gamla gubbarna på verkstadsgolvet (som fortfarande efter att första felsökningsdator kom för ca 15 år) muttrar över att man måste använda laptop'en för att reparerar bilarna.
Välkomna till 2000 talet det går bara fortare hädanefter.
Att lära sig skriva går lika bra på en läsplatta som med papper och penna då du kan skriva med en "penna" på läsplattan.
Och det kommer bli billigare med plattan och laptop'en istället för böcker då snart alla böcker finns digitalt och tekniken blir billigare att köpa in.
Har själv en son som iofs bara börjat på dagis en men hoppas för guds skull att skolan håller sig uppdaterad när det är dags för honom.
Allt du kan göra med papper och penna kan du gör på en platta .
Och själv behöver jag i mitt dagliga liv aldrig skriva med papper och penna.
Och för övrigt låter många av er som dom gamla gubbarna på verkstadsgolvet (som fortfarande efter att första felsökningsdator kom för ca 15 år) muttrar över att man måste använda laptop'en för att reparerar bilarna.
Välkomna till 2000 talet det går bara fortare hädanefter.
Last edited: