så du tror att en laptop/pekplatta är dyrare än böcker ..... jisses![]()
Så du tror att laptop/plattor kan ersätta böcker... jösses

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
så du tror att en laptop/pekplatta är dyrare än böcker ..... jisses![]()
det sa/skrev jag aldrig ^^
Jag tror att det blir dyrare med både laptops/plattor och böcker än med bara böcker, vad tror du?
en dator ersätter väldigt mycket av böckerna under många år , faktaböcker är helt bortkastat tillexempel , däremot så övningsböcker och dylikt kommer att behövas .. så ja , jag gissar att datorer eller läsplattor blir billigare i längden när skolan anpassat sig.
åja , den som lever får se ...
en dator eller läsplatta går inte sönder om man inte grovt misshandlar den eller använder den på fel sätt , det gör däremot en bok som har en högst begränsad livslängd,en bok slits naturligt när man använder den.
åja det är mina 2 cent , tycker det är kul att faktiskt utvecklingen går framåt och att skolan vågar pröva nya grepp
Jag är ledsen för att lärarna inte tvingade mig att skriva skrivstil. Skriver som en kråka men farsan säger att jag skriver bättre än gubbarna på verkstads golvet på hans jobb.
Nu har folk i tråden talat om hur jävla dålig handstil dom har,TROTS ätt dom minsann fick slita med papper och penna i skolan.
Hur jävla kass hade inte dom varit om dom inte hade övat?
Hur kass handstil får man inte av att "swypa" på en pekskärm?
Vad det handlar om är att "köpa" elever till skolan genom att locka med saker.
Här i stan började en skola dela ut laptops till alla varpå alla andra skolor var tvungen att följa efter, pengarna tas från läromedelsbudgeten så snart sitter eleverna där med paddor och laptops men inga ämnesböcker, en polare går en utbildning nu där eleverna själva får skriva ut "böckerna" då dom bara går att köpa elektroniskt och skolan tillhandahåller inte skrivare.
880 sidor var senaste boken...
Men va fan!?! snälla sluta vara rostiga gamla gnällspikar!
Ni dissar alla fördelar som en iPad och deras nya iBook har att erbjuda med ett enda argument om att "Men dom kommer ju inte kunna skriva vacker skrivstil" SAMTIDIGT som majoriteten av er erkänner att eran egna skrivstil är antingen obefintliga eller förjävligt ful och svårläst.... BITCH PLEASE!....
App för att öva handstil?
Varför skriva ut när du har paddan i näven?
Jo, det finns en jättebra app för det som kallas papper och penna, drar ingen ström, kostar nästan ingenting och ger den där "äkta" känslan som en stylus mot glas aldrig kan ge...
Haha va i helvete lärde man sig skrivstil för egentligen, det enda jag kan komma på är att man skulle kunna utforma sin underskriftSignatur på ett bra/smidigt sätt
Jag har ALDRIG skrivit skrivstil sedan jag gick ut högstadiet. Ne, skrivstil kan dra åt helvete.
såja farfar. Lugn och fin.
Appen kan i viss mån ersätta en lärare. Ge dig tips på vad som kan förbättras och känna av vilka bokstäver du har mest problem med. Vilka böjningsformer som behövs övas och tipsa om eventuella sär skrivningar![]()
Eftersom hela sverige använder samma app så kan vi även standardisera så att alla bedöms lika istället för att en subjektiv gnällgubbe ala "Guw" ger bättre betyg till dem som gillar penna och papper.
![]() |
Forged följer tre baggerbyggen
Tre amerikanska hojbyggare ... |
Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar
Statistik från försäkringsb... |
|
Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar
Trendbrott: Statistik från ... |
|
![]() |
BMW Motorrad Concept RR
Under den prestigefyllda ut... |
![]() |
Snart dags för Custom Bike Show
Förra året firades den 50:e... |
![]() |
KTM säkrar investerare och gasar vidare
KTM har meddelat en viktig ... |
![]() |
Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”
Genom att bygga vidare på f... |
![]() |
Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!
Nu är det bara en månad til... |
![]() |
En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!
Nu börjar det dra ihop sig ... |
![]() |
Vinnn en CTEK CT5 Powersport!
Svara på några enkla frågor... |