GuW verkar helt ha missat att det här handlar om tekniska framsteg FÖR STUDIER, alltså är det hela lite mer genomtänkt än att bara droppa en iPad med 1200 spel på till varje elev, utan om SKOLMATERIAL. (precis som många försvarsmakten har egna varianter av iPhone osv.)
Och vad är det som hindrar en lärare ifrån att läsa och rätta elevernas inlämningar/skrivningar/hemläxor bara för att det hela finns digitalt på en iPad eller i en molntjänst istället för skrivet för papper och penna, eller ännu mera troligt, UTSKRIVET från en dator.....
Tänk efter lite, släpp sargen och kom in i matchen
Fast det där är bara antaganden från din sida, visst, jag tror inte att dom kommer förinstallerade med Angry Birds, men jag tror inte heller att det är omöjligt för eleverna att installera det.
Och skolornas specialskrivna programvaror till iPad?
Jag tror inte det finns speciellt mycket sådant i dagsläget, och jag har svårt att tro att just den skolan har en heltidsanställd programvaruutvecklare för iPad som manglar ut program på marknaden.
Jag tror inte heller att dom avinstallerar stavningshjälpen på dom plattor som delas ut till eleverna och slutligen tror jag att det blir lättare för lärarna att strunta i att kolla resultatet manuellt när dom kan välja att låta datorn stavningskolla det inskickade materialet, och då är "en brun hårig sjuk sköterska" och "värkar" inte felstavat och slinker således igenom.
Men visst, det är en del antaganden från min sida, så vi vänder på steken, vad skulle nackdelen vara med att måsta använda penna och papper.
Vilken nackdel skulle det vara att lärarna manuellt fick läsa igenom 28 handskrivna papper, där eleverna med varierande handstil har plitat ner spretiga bokstäver?
Skulle eleverna bli alllvarligt handikappade vad avser att använda en platta senare i livet?
Hur har ni själva lärt er att använda plattan, ni som inte fick lära er det i skolan, har ni svårt för att skriva på en platta ni som tvingades skriva på papper?
Jag ÄR med i matchen, det är inte JAG som förkastar något, JAG säger att man ska lära sig båda delarna, DU säger att man ska förkasta att skriva med papper och penna för att man inte behver det i framtiden.