Harmon Rabb
Gudomlig sporthojare
Såg ett nyhetsinslag på 21 nyheterna precis där barn får en iPad istället för papper och penna i första och andra klass. Är det framtidens undervisning?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Jag har ju sett hur snabbt små barn som knappt är ett år gammal lär sig göra saker på en iPhone eller iPad. Det är onekligen imponerande.
Vilken skrivstil hänger inte ihop? Jag trodde det var poängen.Först lärde morsan mig skrivstil innan jag började skolan, den där gamla där allt sitter ihop.
Sedan fick jag lära mig att det var fel när jag började skolan, utan det var en annan skrivstil som var rätt.
Vilken skrivstil hänger inte ihop? Jag trodde det var poängen.
Först lärde morsan mig skrivstil innan jag började skolan, den där gamla där allt sitter ihop.
Sedan fick jag lära mig att det var fel när jag började skolan, utan det var en annan skrivstil som var rätt.
Sedan bytte jag skola i lågstadiet, och fick lära mig ytterligare en skrivstil eftersom den gamla var fel.
Och all denna skrivstilsundervisning till trots så blev det inte bra. Kan man tänka sig...
Är det framtidens undervisning?
Det handlar inte bara om handstilen, det handlar även om att lära sig stava utan hjälp av rättstavningsprogram.
En iPad bryr sig inte om att korrigera sär skrivning
Det handlar inte bara om handstilen, det handlar även om att lära sig stava utan hjälp av rättstavningsprogram.
En iPad bryr sig inte om att korrigera sär skrivning
Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon
Foto: Andreas Johansson ... |
|
![]() |
Custom Bike Show 2025
Den 7 juni var det åter dag... |
![]() |
Forged följer tre baggerbyggen
Tre amerikanska hojbyggare ... |
Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar
Statistik från försäkringsb... |
|
Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar
Trendbrott: Statistik från ... |
|
![]() |
BMW Motorrad Concept RR
Under den prestigefyllda ut... |
![]() |
Snart dags för Custom Bike Show
Förra året firades den 50:e... |
![]() |
KTM säkrar investerare och gasar vidare
KTM har meddelat en viktig ... |
![]() |
Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”
Genom att bygga vidare på f... |
![]() |
Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!
Nu är det bara en månad til... |