iPhone-tråden

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Skogen
Hoj
Tillfällligt utan
Mitt Copter har släppt i ena hörnet, då monterade jag på sprillans ny och ordentligt rengjord telefon.

Men jag har telefonen i en benficka och hanterar den ibland med rejält skitiga händer.

Han som sålde på mig copterskyddet surrade om livstids garanti på det, gäller det även släpp i hörnen, eller kommer dom att påstå att jag inte har rengjort telefonen ordentligt?

Jo det är samma här, telefon i jeans fickan och jobbar som mekaniker.. Det enda de skryter om är ju hur reptåligt det är inte att det faktiskt kommer sitta kvar på telefonen så är nog kört..
 

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
Jo det är samma här, telefon i jeans fickan och jobbar som mekaniker.. Det enda de skryter om är ju hur reptåligt det är inte att det faktiskt kommer sitta kvar på telefonen så är nog kört..

Nåt som borde funka är att slänga på en bumper. Då ligger det ju gummi runt hela telefonen, som förhindrar att hörnen fläks upp!

Teknikmagasinets skydd för 99kr är det bästa jag sett. Den är tjock men fingerkänslan är väldigt bra (men inte riktigt perfekt) och den repas inte så lätt. Den största downsiden är att den inte är alls lika fettresistant som skärmen
 
Last edited:

speedle

Medlem
Gick med
27 Jun 2009
Ort
Göteborg
Hoj
Honda CBR 900RR -98 Suzuki GSX-R750 -02 racehoj (såld) Aprilia RSV1000R Factory -08 racehoj Honda CRF250R-X -11
Jag köper screen protectors på eBay. Fattar inte varför jag ska betala +100:- spänn för en sketen plast bit. Köpte senast 6st (Exakt samma som de man köper på teknikmagasinet för 99:-/st) för $0.65 inkl frakt direkt hem i brevlådan. Visst det tar nån vecka eller så innan dom kommer....
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Någon mer som har problem med att ljudvolymen är låg?
Har en 3gs utan jailbreak. Volymgräns är ej på.

Till hörlurar duger volymen men när jag kör den på max volym via hörlursuttaget till bilstereom t.ex. får jag höja volymen på bilstereom mycket. Byter man sen till radio på bilstereon är det aaashögt.

Kör jag youtube med iPhonen låter det inte alls lika högt på maxvolym som frugans...
Har du och frugan likadana telefoner? OM inte så beror det helt på vilken impedans man har byggt hörlursutgången för. En "riktig" hörlursutgång är byggd för låg impedans, dvs hörurar, medan en linje utgång är byggd för högre impedans, på datorer gör man ofta någon typ av kompromiss för att kunna köra högtalare etc utan att det är för svagt.
På I-phone är det ett "riktigt" hörlursuttag vilket innebär att signalen upplevs som svag när man kör en sladd till en linjeingång - tex. i bilstereon. Utgången är tänkt för hörlurar och då får man ett bättre ljud och mindre risk för distortion i lurarna.
Grovt förenklat.
 

TomTroll

Hojlös
Gick med
31 Mar 2004
Ort
Trollhättan
Hoj
Kawazaki ZZR600-94 + några ännu äldre
Har du och frugan likadana telefoner? OM inte så beror det helt på vilken impedans man har byggt hörlursutgången för. En "riktig" hörlursutgång är byggd för låg impedans, dvs hörurar, medan en linje utgång är byggd för högre impedans, på datorer gör man ofta någon typ av kompromiss för att kunna köra högtalare etc utan att det är för svagt.
På I-phone är det ett "riktigt" hörlursuttag vilket innebär att signalen upplevs som svag när man kör en sladd till en linjeingång - tex. i bilstereon. Utgången är tänkt för hörlurar och då får man ett bättre ljud och mindre risk för distortion i lurarna.
Grovt förenklat.

Jo, vi har 3gs utan jailbreak båda två. Min är ett år gammal och hennes 1,5 år.
Å grejen är den att även med den inbyggda högtalaren så är min volym lägre. Känns lite som någon volymgräns för att ej kunna skada hörsel är hårdare på min.
Som sagt, till hörlurar duger det gott men om man skall lyssna på den inbyggda högtalaren utomhus eller på någon fest så hörs min knappt.

Får ju lite mindervärdeskomplex när alla andras låter högre :gnissla
 

jesseboy

O med veten sär skrivare
Gick med
25 May 2003
Ort
I skogen - på riktigt
Hoj
söker byggprojekt
De härna "mickarna" på undersidan av iPhonen, är det tänkt att bara en ska låta, och en inte låter?
Har min ett fel, eller är det som jag starkt misstänker; att en är mikrofon och en är högtalare?

Japp, jag vet. Jag är ett praktpucko, men jag vill ändå veta.
 

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
Jo, vi har 3gs utan jailbreak båda två. Min är ett år gammal och hennes 1,5 år.
Å grejen är den att även med den inbyggda högtalaren så är min volym lägre. Känns lite som någon volymgräns för att ej kunna skada hörsel är hårdare på min.
Som sagt, till hörlurar duger det gott men om man skall lyssna på den inbyggda högtalaren utomhus eller på någon fest så hörs min knappt.

Får ju lite mindervärdeskomplex när alla andras låter högre :gnissla

Har ni samma programvara? Jag tror dom sänkte volymen i 4.0.

De härna "mickarna" på undersidan av iPhonen, är det tänkt att bara en ska låta, och en inte låter?
Har min ett fel, eller är det som jag starkt misstänker; att en är mikrofon och en är högtalare?

Japp, jag vet. Jag är ett praktpucko, men jag vill ändå veta.

Den ena är högtalare och den andra mikrofon ja.. Pucko ;)
 
Last edited:

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Stockholm
Hoj
4e 690n står i garaget, nu SMC
Har ni samma programvara? Jag tror dom sänkte volymen i 4.0.



Den ena är högtalare och den andra mikrofon ja.. Pucko ;)

ja :huvet:huvet jäkla helvetes onödigt :mad: speciellt när jag märkte att jag inte kan prata i telefon på bussen, varken med orginal headset eller direkt i telefonen, hör inte vad den i andra änden säger, då är det fan illa :brinnerup
 

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Skogen
Hoj
Tillfällligt utan
Nåt som borde funka är att slänga på en bumper. Då ligger det ju gummi runt hela telefonen, som förhindrar att hörnen fläks upp!

Teknikmagasinets skydd för 99kr är det bästa jag sett. Den är tjock men fingerkänslan är väldigt bra (men inte riktigt perfekt) och den repas inte så lätt. Den största downsiden är att den inte är alls lika fettresistant som skärmen

Har haft både bumper och hårt skal, men tycker telefonen blir förstörd.. Vet du va deras billiga skal heter?
 

KTM 620

Med lem
Gick med
8 Nov 2005
Ort
Västervik
Hoj
Suzuki RM-Z 250cc-04.
De härna "mickarna" på undersidan av iPhonen, är det tänkt att bara en ska låta, och en inte låter?
Har min ett fel, eller är det som jag starkt misstänker; att en är mikrofon och en är högtalare?

Japp, jag vet. Jag är ett praktpucko, men jag vill ändå veta.

Tror som du att den ena är mic och andra hörtalare...
 

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Ort
fjollträsk
Hoj
KGK
vad gillar ni era Iphoner? nyaste heter väl v.4? vad är bättre med den?

några bytte till sådana på kontoret och efter det så har dom inte tid att jobba :D:näsblod
 

kwasten

helgas house of pain
Gick med
16 Jun 2006
Ort
Göteborg
Hoj
BMW R Nine T Racer
Försöker hitta något vettigt sätt att spela in samtal på iPhonen.
Någon som känner till någon bra app till detta ?

Efter lite letande hittar jag bara sådana som routas via nån tjänst och man skall betala bla bla bla. Scam hela vägen känns det som.

Anyone?
 

KjellKriminell

killar kan!
Gick med
13 Nov 2005
Ort
jadå!
Hoj
GSXR600 -04
Köpte en iRig och kopplade till hemmastereon, så jäkla roligt att kunna rocka loss i vardagsrummet :rock


main.jpg



:banana:banana:banana:banana
:yoparty:yoparty:yoparty:yoparty
 

KTM 620

Med lem
Gick med
8 Nov 2005
Ort
Västervik
Hoj
Suzuki RM-Z 250cc-04.
Försöker hitta något vettigt sätt att spela in samtal på iPhonen.
Någon som känner till någon bra app till detta ?

Efter lite letande hittar jag bara sådana som routas via nån tjänst och man skall betala bla bla bla. Scam hela vägen känns det som.

Anyone?

Den "inbyggda" röstmemoappen borde väl funka ??
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top