iPhone-tråden

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Skogen
Hoj
Tillfällligt utan
Nån som har tips på display skydd som faktiskt sitter kvar? haft copter och invisible shield men tycker alla lossnar så fort.
 

kwasten

helgas house of pain
Gick med
16 Jun 2006
Ort
Göteborg
Hoj
BMW R Nine T Racer
Nån som har tips på display skydd som faktiskt sitter kvar? haft copter och invisible shield men tycker alla lossnar så fort.

Jag kör både copter och casemates displayfilm, copter bak och den andra fram. De sitter som bara den, är du säker på att du fått gjort rent glaset ordentligt och satt dit dem rakt?

Mina filmer har suttit där i 2 månader nu och inte en tillstymmelse att de skulle lossna.
 

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Ort
Norrköping
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Invisible Shield verkar det finnas hundratals varianter av,
jag köpta min dubbelsidiga på mediamarkt för 250kr cirkus, följde med en sprayflaska för att få dit den.

Sitter som gjutet nu en månad efter. :)
 

Weo

Ny medlem
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Södern
Hoj
Dr350 rmz250
iPad

Ingen iPhone men om någon är intresserad. Köpte på mig en extra iPad när jag var i Usa veckan som gick. Till salu!
 

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Skogen
Hoj
Tillfällligt utan
Jag kör både copter och casemates displayfilm, copter bak och den andra fram. De sitter som bara den, är du säker på att du fått gjort rent glaset ordentligt och satt dit dem rakt?

Mina filmer har suttit där i 2 månader nu och inte en tillstymmelse att de skulle lossna.

Jodå det va rengjort både en och två ggr. På baksidan sitter copter fortfarande kanon men fram va det ingen höjdare.. casemate har jag inte testat kanske kan va nått..
 

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
Jodå det va rengjort både en och två ggr. På baksidan sitter copter fortfarande kanon men fram va det ingen höjdare.. casemate har jag inte testat kanske kan va nått..

En kille bakom disken på teknikmagasinet sa att copter är grym, han hade haft samma film på i ett år på sin 3gs. Du hade kanske otur ..
 

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Stockholm
Hoj
4e 690n står i garaget, nu SMC
En kille bakom disken på teknikmagasinet sa att copter är grym, han hade haft samma film på i ett år på sin 3gs. Du hade kanske otur ..

gissar på att han använder sin telefon i ruskigt skitiga miljöer eller något, för mitt invisibleshield sitter efter ett år det med.
 

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Ducati
Vattentätt skydd för lilla fånen :banana

Såg en förtäckt (?) annons på det vattentäta fodralet i Mc-Folket som jag fick hem i brevlådan igår. Länken i annonsen visar dock inte skyddet i fråga.

Undra hur bra batteritid det är på den med GPS aktiverad. Trots extrabatteriet lär det ju begränsa den något om det nu inte är möjligt att koppla upp den på mc-batteriet för uppladdning likt man kopplar upp TomTom hållaren via cigarettuttaget i bilen.

http://www.magellangps.se/products/iphone/toughcase.htm

Här en test från i Juli. Undrade just varför den lanseras så sent nu när IPhone 4 kommit ut på marknaden.

http://www.geek.com/articles/gadgets/review-magellan-toughcase-iphone-case-20100713/

Inte övertygad att detta är rätt produkt för att köra GPS program på mc trots extraskyddet det ger. Fördubblad batteritid med GPS aktiverad räcker inte särskilt lång. Möjligtvis två timmar innan telefonen säger ifrån om jag ska utgå från min egen IPhones batteritid med GPS aktiverad.
 

kwasten

helgas house of pain
Gick med
16 Jun 2006
Ort
Göteborg
Hoj
BMW R Nine T Racer
ta kort med volymknapparna

Vad heter tweaken som gör det möjligt att ta kort med volymknapparna istället för den på displayen i kameran?

Eller finns det flera olika, fördelar / nackdelar med dem isf?

Läst om snappy och camera+ men blev inte riktigt klok på dem så tänkte lika bra och fråga här, har för mig det var någon här som hade den funktionen ?
 

KTM 620

Med lem
Gick med
8 Nov 2005
Ort
Västervik
Hoj
Suzuki RM-Z 250cc-04.
Nån som har tips på display skydd som faktiskt sitter kvar? haft copter och invisible shield men tycker alla lossnar så fort.

Jag har fortfarande filmen som var med till mitt första casemate bumper. Sitter som berget, men jag var väldigt nogrann när jag satte dit det oxå :tummenupp:tummenupp
 

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
Vad heter tweaken som gör det möjligt att ta kort med volymknapparna istället för den på displayen i kameran?

Eller finns det flera olika, fördelar / nackdelar med dem isf?

Läst om snappy och camera+ men blev inte riktigt klok på dem så tänkte lika bra och fråga här, har för mig det var någon här som hade den funktionen ?

Snaptap kör jag. Funkar utmärkt. Source TheiPhoneSpot.net
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Nån som har tips på display skydd som faktiskt sitter kvar? haft copter och invisible shield men tycker alla lossnar så fort.

Mitt Copter har släppt i ena hörnet, då monterade jag på sprillans ny och ordentligt rengjord telefon.

Men jag har telefonen i en benficka och hanterar den ibland med rejält skitiga händer.

Han som sålde på mig copterskyddet surrade om livstids garanti på det, gäller det även släpp i hörnen, eller kommer dom att påstå att jag inte har rengjort telefonen ordentligt?
 

TomTroll

Hojlös
Gick med
31 Mar 2004
Ort
Trollhättan
Hoj
Kawazaki ZZR600-94 + några ännu äldre
Någon mer som har problem med att ljudvolymen är låg?
Har en 3gs utan jailbreak. Volymgräns är ej på.

Till hörlurar duger volymen men när jag kör den på max volym via hörlursuttaget till bilstereom t.ex. får jag höja volymen på bilstereom mycket. Byter man sen till radio på bilstereon är det aaashögt.

Kör jag youtube med iPhonen låter det inte alls lika högt på maxvolym som frugans...
 
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top