iPhone-tråden

powerglide

Glad amatör
Gick med
10 Apr 2009
Ort
Skurup
Hoj
Honda VFR 800F -15
Vet du hur mycket du surfar per månad?
Om man är nyfiken så hittade jag just appen, DataMan. :tummenupp

Den kan även GeoTagga så att du ser hur mycket du surfar på jobbet.
Låt inte chefen få reda på denna :brinnerupp
 

kwasten

helgas house of pain
Gick med
16 Jun 2006
Ort
Göteborg
Hoj
BMW R Nine T Racer
Lagt till bilder för Elite PRO HD (tema) samt SnapTap och MarkThatMessage

>>>>>>>
[gratis] är gratis
[betal-app] kan vara gratis om man hittar en crackad, dock kan det ju vara på sin plats att en duktig utvecklare får betalt för sitt jobb.... ni gör som ni vill såklart :)

SBSettings - styr processerna i din telefon på ett mycket mer lättillgängligt sätt, istället för att gå via "Inställningar" kan du med ett enkelt "swipe" komma åt Bluetooth, wifi, 3G osv osv. [gratis]

Instalous - Ladda ner crackade apps eller i vissa fall tom apps som bara finns i US-appstore. [gratis] (här får du med appsync som gör det möjligt att synca in apps du laddat ner från "TPB" tex.

Lockinfo, ger notiser om sms,mail,kalender,samtal och så kan man lägga till några plugins, som twitter, väder osv. En funktion där jag gillar är att man kan "ta bort" lock slidern, så den inte syns - fast den är där så att säga.[betal-app] (?)

Five Icon Dock - 5 ikoner i dockan [gratis]
Five-Column Springboard - 5 ikoner på din springboard [gratis]
Five Icon Switcher -5 ikoner i multitasking switchern för ios4.x [gratis]
+
Shrink så ser det bättre ut med 5 ikoner. Du kan själv välja vilken procent på förminskningen du vill ha. [betal-app]

My3G ger möjlighet att köra appar som kräver wi-fi över 3G-nätet istället, tex Facetime (uppdatering på det kom 13/10). Du kan med den även ladda ner apps från Appstore som är över 20 mb. [Betal-app]

MyWi 4.0 ger dig möjlighet att göra din iphone till en wi-fi hotspot. Dvs dela ditt 3G internet till en annan enhet såsom laptop, ipod, ipad osv. Du skapar alltså ett eget trådlöst nätverk som du kan dela ut. [Betal-app]

WhoisCalling söker direkt vid inkommande samtal/sms för nummer som du inte har i din telefonbok på eniro eller hitta.se och du ser då om du vill svara eller inte. [Betal-app]

Multifl0w för att snyggt kunna byta appar. Byt bara aktiveringsmetoden om du vill kunna använda ios4.x dubelltryck för att få upp aktiva appar i dockan därnere [Betal-app]. (notering, Pro-Switcher, liknande app fungerar inte till ios4.x)
För att få full funktionalitet kan det vara bra att ladda ner Backgrounder [gratis] (notering: I Cydia varnas man för att denna inte är testad i 4.1 och att man använder den på egen risk)

AptBackup kan vara käckt om du skulle bli tvungen att återställa och sen få in alla dina JB-apps igen. När du vill göra en Backup, så går man in i appen, trycker Backup, och sen syncar med iTunes. Då sparas en lista över dina jailbreak-apps. Efter en återställning så jailbreakar du igen, installerar Aptbackup igen och trycker Restore. Voila! [gratis]

BiteSMS - SMS-app, du kan svara på sms utan att behöva gå ur appar eller tom från din lockscreen. [Betal-app]
OBS: lägg till följande i Cydias repos: http://cydia.bitesms.com/cydia/beta5.0/ och ladda sen via Cydia ner BiteSMS 5.0

Snaptap - Tag kort med volymknapparna (source http://www.theiphonespotrepo.net/apt) [gratis]

NoLockScreen - Tar bort lockscreenen (BigBoss) [gratis]

OpenSSH - Gå in i telefonens i övrigt dolda mappar med datorn genom wifi för att kunna göra balla saker. T ex byta sms-signal [gratis]

Om man lägger till OpenSSH bör man definitivt byta sitt root / mobile password så att man säkrar upp utifall att man är på öppna wi-fi nätverk. Alla iPhones har nämnligen samma password till både root och mobile = "alpine". Mobileterminal fungerar dock inte i ios4 rakt upp och ner med standard repos i Cydia. Lägg därför till följande repo: http://cydia.xsellize.com/

och ladda sedan ner MobileTerminal iOS4 [gratis]

Här har vi en video som går igenom just detta med repo-error och hur man laddar ner en MobileTerminal som funkar för ios4.x Skall ni pilla med OpenSSH och MobileTerminal, se denna video först är mitt tips. [YOUTUBE-ID]IeK_v2bR7aE?fs[/YOUTUBE-ID]
Och här har ni en liten guide hur man byter sitt root och mobile password: http://www.iphonefaq.org/archives/97721

WeekInCal (by Swirly) En app-addon som ger dig veckonumret på kalenderikonen samt veckonumret på respektive vecka inne i kalenderappen. [gratis] :tummenupp

Elite HD Pro [tema] [betal-app] (ingen app så sett, kostade ca 3 USD). Följer med ett ljudpaket som för en gångs skull inte är helt uppåt väggarna.
Tar du även ner Elite Pro HD Extras (kostnadsfritt) så får man lite fler inställningsmöjligheter för färgscheman till detta tema.
elitelockscreen.png
elitespringboard.png


här är lite mer bilder och en film.

FolderEnhancer till ios4.1 - Lägg in fler appar i en folder (upp till 320 st), lägg en folder i en folder, lägg en folder i dockan och mycket mer. [betal-app] Oktober ut kostar den usd 1.99 (om du inte redan sedan tidigare hade köpt CategoriesSB för då kostar det bara usd 0.99) I November skall priset gå upp.

LiveClock Om du liksom jag har ledsnat på att klockikonen inte rör på sig. Gratis

Då jag fick klockan att bli animerad ledsnade jag på att vädret alltid visade 23grader och sol..

WeatherIcon Animerar vädret så att det alltid stämmer. Tipset är att ändra uppdateringsfrekvensen till ex var 30min.

FakeCarrier Roligt lite tweak som gör att du kan ändra operatörensnamn till valfritt.

screenshot387.jpg


RemindMeLater Lägger till snooze-funktion till din kalender (5 min). [betal-app] (usd 1.99) notering: Använder man Lockinfo och dess funktion "block pop-ups" så fungerar detta inte riktigt. Dessvärre gör det att man inte får full nytta av det då pop-ups är ett jävla satyg enligt min mening (för sms tex) och jag gärna blockerar dem. Men använder man inte Lockinfo och dess block pop-ups, så är snooze-funktionen grym.

SnapTap Tryck av dina foton med volymknapparna istället för knappen på skärmen. [betal-app]

MarkThatMessage Nu kan du äntligen få tid och datum på VARJE SMS/MMS. [betal-app]
 
Last edited:

MagnusK

EX SP Nr:90
Gick med
25 Aug 2003
Ort
Vetlanda
Hoj
Några olika
Du menar telefonen.

"Jag har problem med min telefon"
"Vad är det för något?"
"En telefon"

Ibland är det bra att förtydliga även om det inte är korrekt språkbruk enligt tradition.

Kan dock hålla med om att det missbrukas.
Folk får gärna skriva "iphonen" sålänge de inte skriver "dem" i subjektform :huvet
 
Last edited:

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
Exakt Valmers, likadant som det heter inte KTM, man får inte skriva Yamaha eller uttala Honda när det i själva verket är ens transportmedel alternativt transportfordon man egentligen refererar till :pangihuve
 

Padde

Bacon och ägglikör
Gick med
12 Sep 2003
Ort
-
Hoj
-
Läste att Iphone 5 eventuellt skulle släppas i Januari?

Abonnemanget på luren gick ut för nån vecka sen och nu är ju frågan om man ska knalla in på 3 och köpa en Iphone 4 eller vänta om Apple funderar på att släppa Iphone 5 snart.
 

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Ducati
Fått en liten micro-spricka i plasten i bakstycket på min IPhone 3G precis ovanför kontakten där man sätter in laddaren. Är väl bara att gilla läget. Såg att en kompis råkat ut för samma sak.

Tittade på en öppnad IPhone och noterade att det är en hel del skruvar och delar att skruva av. Även om de är uppmärkta i nummerordning verkar det vara ett riktigt skitjobb. Noterade även att batteriet sitter bakom alla dessa skruvar.

IPhone är helt enkelt en riktigt slit och släng telefon. Knappast lönt att lämna in den för batteribyte i framtiden om resten av telefonen skulle vara duga ytterligare några år.
 

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Ort
Stockholm
Hoj
CBR1000RA
Läste att Iphone 5 eventuellt skulle släppas i Januari?

Abonnemanget på luren gick ut för nån vecka sen och nu är ju frågan om man ska knalla in på 3 och köpa en Iphone 4 eller vänta om Apple funderar på att släppa Iphone 5 snart.

Januari är ett ganska osäkert rykte... Juni däremot är klart troligare.
 

Jojjeman

aka farfar
Gick med
12 Apr 2006
Ort
Hemma
Hoj
En tung
Fått en liten micro-spricka i plasten i bakstycket på min IPhone 3G precis ovanför kontakten där man sätter in laddaren. Är väl bara att gilla läget. Såg att en kompis råkat ut för samma sak.

Tittade på en öppnad IPhone och noterade att det är en hel del skruvar och delar att skruva av. Även om de är uppmärkta i nummerordning verkar det vara ett riktigt skitjobb. Noterade även att batteriet sitter bakom alla dessa skruvar.

IPhone är helt enkelt en riktigt slit och släng telefon. Knappast lönt att lämna in den för batteribyte i framtiden om resten av telefonen skulle vara duga ytterligare några år.

Har du inte tummarna långt upp i :arsele så klarar tom du göra det själva..
 

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Ort
Norrköping
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Aha ok. Finns det några bilder eller info om 5an inu? Vad kommer vara bättre? (förutom antennen)

Jag tror antennen kommer vara ännu sämre, en 7" skärm och batteriet kommer räcka 3 timmar.

Eventuellt inför apple möjligheten att skicka bilder med bluetooth.. :tungan
 

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Ducati
Har problem att hitta Applesync. Igår det alltså redan i Instalous? Jag hade problem att spara appar som jag laddat ner via IPhonen direkt på datorn. Vid ett test tidigare i våras upptäckte jag även att det inte går att installera TomTom Europa och TomTom (valfri världsdel) nerladdat på telefonen samtidigt. Lite drygt faktiskt.

Har även problem att hitta AptBackup på Instalous. Är det där man hittar det? Verkar rätt vettigt att ha.

Om man tvingas göra en återställning återgår väl telefonen till den version som satt från fabrik?

Hur fungerar WhoisCalling? Går tjänsten att stänga av om man t ex är utomlands?


Instalous - Ladda ner crackade apps eller i vissa fall tom apps som bara finns i US-appstore. [gratis] (här får du med appsync som gör det möjligt att synca in apps du laddat ner från "TPB" tex.

WhoisCalling söker direkt vid inkommande samtal/sms för nummer som du inte har i din telefonbok på eniro eller hitta.se och du ser då om du vill svara eller inte. [Betal-app]


AptBackup kan vara käckt om du skulle bli tvungen att återställa och sen få in alla dina JB-apps igen. När du vill göra en Backup, så går man in i appen, trycker Backup, och sen syncar med iTunes. Då sparas en lista över dina jailbreak-apps. Efter en återställning så jailbreakar du igen, installerar Aptbackup igen och trycker Restore. Voila! [gratis]
[/B]
 

kwasten

helgas house of pain
Gick med
16 Jun 2006
Ort
Göteborg
Hoj
BMW R Nine T Racer
Har problem att hitta Applesync. Igår det alltså redan i Instalous? Jag hade problem att spara appar som jag laddat ner via IPhonen direkt på datorn. Vid ett test tidigare i våras upptäckte jag även att det inte går att installera TomTom Europa och TomTom (valfri världsdel) nerladdat på telefonen samtidigt. Lite drygt faktiskt.

Har även problem att hitta AptBackup på Instalous. Är det där man hittar det? Verkar rätt vettigt att ha.

Om man tvingas göra en återställning återgår väl telefonen till den version som satt från fabrik?

Hur fungerar WhoisCalling? Går tjänsten att stänga av om man t ex är utomlands?

Installous: min är installerad från hackulo repon ( http://cydia.hackulo.us/ )

Appsync: Du kan ta ner den vid sidan av om du inte har instalous, se bara till att du tar ner till rätt ios. I mitt fall då "Appsync for OS 4.1" även denna från Hackulo.

Aptbackup: tog jag ner från Bigboss (ingår i Cydias standard-repos), sök på Aptbackup direkt i Cydia. Vet dessvärre inte om den som du hittat via Instalous är något o ha. Jag har som sagt läst någonstans att Aptbackup inte fungerat för flera. Om det sen berott på handhavande eller versions-problem, ja, jag låter det vara osagt. Dock! Jag har inte återställt ännu på min iphone 4 med ios 4.1 då jag ännu inte haft behovet. Men att backup'a har gått fint.

Gör du en återställning i iTunes så är allt som det var när du startade telefonen för första gången. Beroende sen på hur du väljer att aktivera den igen, om du väljer att kopiera in dina gamla apps eller inte. Jag märkte en lustig sak däremot när jag bytte från min 3Gs till 4:an, och valde att kopiera mina apps till den nya telefonen. Vissa jailbreak-tweaks följde faktiskt med. Tex carrier-loggan som jag bytt. Däremot så fungerade inte min kamera på 4:an och jag återställde igen och valde bara att synca in mina apps och inställningar manuellt sen då gick det geschwinnt.

WhoIsCalling Ja detta sätts ur spel iochmed att du ser till att det ser ut så här i settings -> general -> network: Data Roaming: OFF

Den skall iofs stå så per default så så länge ingen pillat på den inställningen är du OK. Kolla.
Det betyder att när du är på ett gästnätverk, vilket du bara kan vara när du är utomlands, dvs roamar, så kommer den inte släppa igenom någon datatrafik.
GPS & SMS fungerar. Resten är avstängt, ja förutom Wi-fi då. GPS'en måste jag nog säga fungerar rätt dassigt då det är en såkallad aGPS, assisted GPS, då använder den sig av wi-fi hot spots. internet, gps osv för att placera sig på kartan.

Hoppas du fick de svar du ville.
 
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top