Introduktion på bana - SSEMSE

• Thread starter Thread starter Robz
  • Start date Start date
Mm..men nu e man inte "NY" medlem....för det tog ju slut på en nonosekund med platser....

med lite tur kanske man tom har hojen kvar tills den 14:e...men det e väl inte troligt :huvet

Trodde att jag var illa ute när jag först på eftermiddagen den 1 maj kom på att anmäla mig men det verkar ju inte vara sådan anstormning. Grymt va kul det skall bli :yoparty

Easy_Mike skrev:
2141374 ...med lite tur kanske man tom har hojen kvar tills den 14:e...men det e väl inte troligt :huvet
Ajjdå! Hoppas det löser sig - din sub under inlägget tyder på att du inte kan gazza på en stund :va Hade varit synd om du lämnar in helt - är det ryggen? Hur gick OPen? - Trodde du skulle bli hel och titanförstärkt igen??

EDIT:
PGH skrev:
2141401 Trodde att jag var illa ute när jag först på eftermiddagen den 1 maj kom på att anmäla mig men det verkar ju inte vara sådan anstormning. Grymt va kul det skall bli :yoparty
Welcome to the Dark side :hjälm :cdevil
U will be guided by a Sith into the doorway of economical disaster, but with an euforian experiance....:fakta

Last edited:
Robz skrev:
Welcome to the Dark side :hjälm :cdevil
U will be guided by a Sith into the doorway of economical disaster, but with an euforian experiance....:fakta

Thx, därför väljer jag att köra med stödhjul i 30 knutar hela tiden. Då kan väl inget hända mig. Får samma euforiska upplevelse ändå va :gnissla

Last edited:
PGH skrev:
2141509 Thx, därför väljer jag att köra med stödhjul i 30 knuyat hela tiden. Då kan väl inget hända mig. Får samma euforiska upplevelse ändå va :gnissla
....i depån gäller den euforiska garantin... :D
Lugn - du får inte köra om i Intron, så 30 blir lagom.... :tummenupp Men alla vill sedan köra massor av bana o så måste massor av bensin, däck, nya hojjar, reservfälgar med regndäck, racebussar, ERF-avgifter, Lecasanering av hojjen, Silvertejp, Racehelger, Race-resor...osv. bekostas. Jag har dock, som få, lyckats stanna på Däcknivån :hihi

/ :cdevil

EDIT:
Glömde licensavgifter :hihi

Last edited:
Robz skrev:
2141525 Jag har dock, som få, lyckats stanna på Däcknivån :hihi

/ :cdevil

EDIT:
Glömde licensavgifter :hihi
Hmmmm... du glömde bort en skrotad TL när du skulle vara Outlaw... men det är en heeeelt annan historia:D
I övrigt så vet alla att du nästa år kommer att stå o rycka i dörren hos Eva Gödke för att få en plats till licenstagningen. :7peta

Platserna gick snabbt när dom släpptes för "allmänheten".

Ser inte ut att vara speciellt drag till introduktionen veckan efter heller (2 anmälda än så länge)

ja de gjorde de jävla tant på if som inte ville hjälpa mig sa ring 8 imorn när nån chef e här jo tacka fan nu e de ju slut :mad:

...Hur fanken får ni köra?? snacka med if nu för att kunna va med nästa helg om de blir platser över men deras försäkring gäller inte och enligt trafikskadelagen så gäller tydligen ingens försäkring om inte just de fb har ett undantag mot den lagen..dock gällde de ju med smc för då hade man tydligen en försäkringen genom dem, har ssemse något sånt???

SSEMSE skrev:
Trafikförsäkring är minsta krav på alla körningar utom i VIT och SVART grupp. Det
åligger föraren själv att uppfylla detta krav.

Last edited:
Zenit skrev:
2143829 ja de gjorde de jävla tant på if som inte ville hjälpa mig sa ring 8 imorn när nån chef e här jo tacka fan nu e de ju slut :mad:

...Hur fanken får ni köra?? snacka med if nu för att kunna va med nästa helg om de blir platser över men deras försäkring gäller inte och enligt trafikskadelagen så gäller tydligen ingens försäkring om inte just de fb har ett undantag mot den lagen..dock gällde de ju med smc för då hade man tydligen en försäkringen genom dem, har ssemse något sånt???

IF är speciella. Med dem har man ALDRIG kunnat köra bana. Kolla med Länsförsäkringar, Folksam eller Bilsport&MC.
Jag har B&M och där är inga problem med bankörning sålänge det inte är tävling eller träning inför tävling.

LC4ever skrev:
2143915 IF är speciella. Med dem har man ALDRIG kunnat köra bana. Kolla med Länsförsäkringar, Folksam eller Bilsport&MC.
Jag har B&M och där är inga problem med bankörning sålänge det inte är tävling eller träning inför tävling.

ok tack för tipsen ska ringa runt lite o höra om att tekna under bara den dagen då :)

LC4ever skrev:
2143915 IF är speciella. Med dem har man ALDRIG kunnat köra bana. Kolla med Länsförsäkringar, Folksam eller Bilsport&MC.
Med tillägget fr.o.m. 2006-01-01
Eller "hastighetskörning under tävlingsliknade former"

Kolla in sidan 10.

http://www.bilsport-mc.com/admin/upload/20060126144224.pdf

LC4ever skrev:

If, Trygg Hansa säger nej direkt, Folksam ger ett luddigt svar o backar om du vill ha skriftligt. Bilsport&MC verkar ok, Länsförsäkringar bäst. Själv skulle jag dock hosta upp 20papp extra o det tyckte jag inte det var värt... :-(

Zenit skrev:
2144059 Knep platsen nu :banana ska bara se om jag hittar nåt annat än if att ha den dagen :tungan

Vad jag vet så funkar det INTE att ta en annan försäkring för den dagen. Trafikförsäkring kan du bara ha EN av, mao måste du säga upp den du hade...och det kan du bara göra på huvudförfallodagen om du inte skall sälja hojjen... Finns såklart fulknep såsom sälja till farsan, köpa tillbax o teckna i nya bolaget osv...

rookie skrev:
2148077 If, Trygg Hansa säger nej direkt, Folksam ger ett luddigt svar o backar om du vill ha skriftligt.....
Japp, inget F-bolag går utöver sina villkor i skriftlig form - de hänvisar till sina villkor som är "glasklara" :rolleyes: - FOLKSAM: Ingen tävling eller träning för tävling, och försäkringen skall gälla även för vagnskada... trippelkollat - men om det stämmer lär man kanske upptäcka...
LF: Samma som ovan men med dubbel självrisk på vagnskada.

JonnyN skrev:
2147716 Ja ska oxå köra.. :)
Jag vet, och efter att ha haft dig nära i backspegeln hela tiden på förförra Onsdagsgazzet, blir det spännande att se dig på bana :tummenupp Du lär nog passa i Röd grupp, Söndagen därefter... :gnissla

Last edited:
Nytt för i år är väl att det inga försäkringar antas gälla på inhägnat område, iaf om man läser vad som skrivs i de trådar som behandlar ämnet i forumen "Banåkning för allmänheten" och "Försäkringsfrågor".

Andra arrangörer (Actionpics, t.ex.) kör iaf på det spåret i år, vet inte hur läget är med SSEMSE?

Dock saknas ju predikat, så ingen vet säkert.

Med andra ord:
Körning sker på egen risk.
Utgå från att inga försäkringar gäller.
Anmäl inte eventuella småskador.
Överväg att skaffa en olycksfallsförsäkring som gäller vid bankörning.
Kör med insidan!

Övriga trådar som berör ämnet:
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=117583
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=118493

Inroduktion

PGH skrev:
2141509 Thx, därför väljer jag att köra med stödhjul i 30 knutar hela tiden. Då kan väl inget hända mig. Får samma euforiska upplevelse ändå va :gnissla

Va!
Måste man köra såå fort, det vågar inte jag. :lol

Jag ska köra intro den 14:e och jag lär nog tillhöra den långsamma skaran så börja redan nu lära er en mantra ni kan använda när ni hamnar bakom mig.

Jag kommer att köra efter mina kunskaper och kommer att tillhöra gröna gruppen under detta året så ni slipper mig i framtiden men jag lovar göra mitt bästa för att inte reta vansinne på er. :7peta

Vi ses

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...