Introduktion på bana - SSEMSE

• Thread starter Thread starter Robz
  • Start date Start date
ACO skrev:
2164584 Tänkte köra SSEMSE intro på söndag.
Någon som vet om måste sätta på orginal ljuddämparna för att få köra på sturup race way?

Behövs ej, har jag för mig. Dem där flygmaskinerna gasar ju på rätt ordentligt ngr hundra meter därifrån.

Plats i introgrupp 060521 köpes

Jag har lovat en kompis att försöka få tag i en plats åt honom i intro-gruppen på söndag. Så om någon får förhinder så pm:a eller ring 070-7766659 så köper jag platsen.

Själv lyckades jag boka en plats i grön grupp på söndag :banana

EDIT: Lyckades knipa en plats till kompisen i Introguppen, så det löste sig :)

Last edited:
El Garto skrev:
2165319 Jag har lovat en kompis att försöka få tag i en plats åt honom i intro-gruppen på söndag. Så om någon får förhinder så pm:a eller ring 070-7766659 så köper jag platsen.

Själv lyckades jag boka en plats i grön grupp på söndag :banana

de ska ju tydligen regna söndag men de tror vi inte på men OM så skulle vara fallet va gäller då med körning o betalning?

Zenit skrev:
2165429 de ska ju tydligen regna söndag men de tror vi inte på men OM så skulle vara fallet va gäller då med körning o betalning?

Ser ju rätt ljust ut just nu iaf.. vad som händer OM (gud förbjude) det skulle regna har jag ingen aning om..

Förresten så är jag också anmäld till introt på söndag och det ska bli såååååå jävla kul!!!

verdensvejr_europa.htm

bjorasen skrev:
2165501 Ser ju rätt ljust ut just nu iaf.. vad som händer OM (gud förbjude) det skulle regna har jag ingen aning om..

Förresten så är jag också anmäld till introt på söndag och det ska bli såååååå jävla kul!!!

verdensvejr_europa.htm

kul att du e med o kör nästa gång o inte bara tittar va tre platser kvar så jag knepp en i grön nu :) men nu har jag inte tid o sitta här måste fixa en mass skolgrejer så de e klara innan söndag ju :huvet :hihi

Zenit skrev:
2165429 de ska ju tydligen regna söndag men de tror vi inte på men OM så skulle vara fallet va gäller då med körning o betalning?

Banan är bokad av föreningen ochmåste betalas oavsett väder. En gång har det hänt att vi ställt in, men då stod banan också delvis under vatten.

Det innebär att om du absolut inte vill köra i regn o inte vill låta pengarna brinna inne, så anmäl dig inte. Vi andra, vi kör ändå.

Att köra i regn är inte lika skoj som att köra i torrt, nej, MEN det är en jäkla bra träning för att få körningen mjuk o harmonisk och man kan faktiskt hålla ganska bra tempo i regn. Största problemet brukar vara att man inte har vindrutetorkare på visiret...

Zenit skrev:
2165512 kul att du e med o kör nästa gång o inte bara tittar va tre platser kvar så jag knepp en i grön nu :) men nu har jag inte tid o sitta här måste fixa en mass skolgrejer så de e klara innan söndag ju :huvet :hihi

Ja det håller inte att bara stå o kolla :) Har kört bil på bana en del och det är såååå kul så man måste ju testa med hoj också :yoparty

Då ses vi på sön oavsett väder!

Zenit skrev:
va tre platser kvar så jag knepp en i grön nu :)

Lär bli fler med tanke på att bland '999'orna i grön grupp (dom som inte är medlemmar) så är det

3 som saknar namn
1 som heter '123123 123123'
1 som heter 'förnamn efternamn'

ska man gissa att det är någon som försökt anmäla sig utan att lyckats (ev lyckades på sjätte försöket).

Edit: Fast nu verkar dom har rensats bort och omedelbart plockats av andra.

Last edited:
Nåt man skall tänka på inför SRW på söndag, har bara kört SMC på knudan körningar innan :va

Deagol skrev:
2166274 Nåt man skall tänka på inför SRW på söndag, har bara kört SMC på knudan körningar innan :va
Du ska som vanligt respektera reglerna för omkörning/flaggor samt visa hänsyn gentemot dom andra på banan, ta det lugnt det första varvet så att däcken hinner bli varma, ha kul och håll dig på hjulen.

Medtag vattenflaska!! Det är ALLTID sol och varmt på SSEMSEs körningar - vätska är ett måste :tummenupp

Hmmm inte enligt smi eller dmi, ursäkta att jag tvivlar men det hindrar inte en från att köra :yoparty

Deagol skrev:
2166274 Nåt man skall tänka på inför SRW på söndag, har bara kört SMC på knudan körningar innan :va

Det är lugnt. Du kommer att få all info du behöver på plats.

Men gör gärna som Robs säger, lägg en tomflaska i ryggsäcken. Det finns vatten i kranen. För er som inte har ryggsäck säljs läsk på plats, men vatten är givetvis det bättre alternativet (så länge det inte kommer uppeifrån).

OBS såg att tiden på söndag var ändrad till 18-21. Då kanske regnet hiiner iväg till körningen.

CorbenDallas skrev:
2172798 Det är lugnt. Du kommer att få all info du behöver på plats.

Men gör gärna som Robs säger, lägg en tomflaska i ryggsäcken. Det finns vatten i kranen. För er som inte har ryggsäck säljs läsk på plats, men vatten är givetvis det bättre alternativet (så länge det inte kommer uppeifrån).

Gott ! Det ligger nåt i det du säger, för lite dricka ingen koncentration och då öhhh hmm kan det går illa.

Litta vernös e man ju har aldrig kört där men man lär sig väl efter två vrav eller nåt.

Lagom däcktryck ??? 2,2 - 1,9 eller ?

Lagom däcktryck ??? 2,2 - 1,9 eller ?[/QUOTE]

Hmm... den tanken slog mig i söndags. Fick lite släpp, även på framhjulet. Beror nog mest på mig men kan det hjälpa med lägre ringtryck?

Kör med för hojjen rekommenderat tryck! Skulle gissa 2,3 - 2,5 bar.
När man börjar piska bana fullt ut, blir däcken varma (det blir de ej i Grön grupp) och då ökar trycket i däcken (luften expanderar).
När man kör så däcken blir riktigt varma, bör man utgå ifrån ett något lägre tryck för att nå optimalt tryck med varma däck. Själv går jag aldrig under 2,1 bar... under 2 bar i framdäcket och långsamma svängar blir spännande.

Å andra sidan, ökar temperaturen i däcken lättare med lägre tryck - däcket rör sig mer, så det är en balansgång vilket tryck man bör utgå ifrån.

/ :mattias

Robz skrev:
2176603 Kör med för hojjen rekommenderat tryck! Skulle gissa 2,3 - 2,5 bar.
När man börjar piska bana fullt ut, blir däcken varma (det blir de ej i Grön grupp) och då ökar trycket i däcken (luften expanderar).
När man kör så däcken blir riktigt varma, bör man utgå ifrån ett något lägre tryck för att nå optimalt tryck med varma däck. Själv går jag aldrig under 2,1 bar... under 2 bar i framdäcket och långsamma svängar blir spännande.

Å andra sidan, ökar temperaturen i däcken lättare med lägre tryck - däcket rör sig mer, så det är en balansgång vilket tryck man bör utgå ifrån.

/ :mattias

Hmm... har 2.5 fram o 2.9 bak enl Triumphs rekommendationer. Funderar på att sänka trycket något. Tror jag provar 2.3 resp 2.7 i morgon. Bra eller anus?

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT