Introduktion på bana - SSEMSE

• Thread starter Thread starter Robz
  • Start date Start date
Robz skrev:
2148666
Jag vet, och efter att ha haft dig nära i backspegeln hela tiden på förförra Onsdagsgazzet, blir det spännande att se dig på bana :tummenupp Du lär nog passa i Röd grupp, Söndagen därefter... :gnissla
Jag ska köra Grön grupp söndagen efter :hihi . Får börja lungt. Kanske ta och prova på röd vid ett senare tillfälle... Jonny

Skall se om jag hinner med att teckna mig imorn bitti innan jag drar till jobb, men hur e det det är en introduktion så man har reseledare med sig och blindkäpp i depån o sånt :va väl :)

har aldrig kört på srw eller nåt sånt så man vet ju inte hur allt funkar o så :confused:

Deagol skrev:
2160710 Skall se om jag hinner med att teckna mig imorn bitti innan jag drar till jobb, men hur e det det är en introduktion så man har reseledare med sig och blindkäpp i depån o sånt :va väl :)
har aldrig kört på srw eller nåt sånt så man vet ju inte hur allt funkar o så :confused:
Klart du hinner! Prio 1 är att gazza introt :tummenupp
Idag körde vi första introt enligt "nya" modellen med utsedda Instruktörer (5st varav 3st i Introgruppen):
1. ca 20 min info om allt som man bör veta
2. 15 minuter snigel tempo med omkörningsförbud (man behöver inte ens bromsa en enda gång) för att hitta runt utan GPS... (Alex :7peta )
2b. De-briefing
3. 2:a passet delat i 3 grupper - Långsam, långsammare, långsammast - dock med omkörning på rakorna vid behov efter 3 varv.
3b. De-briefing
4. 3:e passet delat i 3 grupper: Snabb, medel, mindre medel - omkörning tillåten efter 2 varv. Personlig guidning i valfritt tempo vid önskemål.
4b. Hem utan farväl :tungan
5. Vin-slatten hemma, som man missade vid släkt-middagen tidigare på dagen :fyllisar

/Ses alltså på Söndag :tummenupp

Nu e man anmäld till introkursen på söndag. Problemet e att jag väntar på delar till min hoj och risken e väldigt stor att de inte hinner komma innan helgen.
Så nu till frågan; Finns det någon vänlig själ som skulle kunna låna/hyra ut en hoj denna söndagkväll?

Introt e avklarat, men lite kritik får man dock ge.

1. på min bekräftelse stod d 280 kr, men när jag står å skall betala vill man ha 350 kr, och hänvisar till att man lagt upp den informationen 3 dagar innan på sin hemsida.
Varför ger jag min emiladress samt tel# till ssemse om dom inte behagar att ta kontakt med mig vid såna här ändringar, såg dessutom nu precis att om man bokar introt till den 21:e så står d fortfarande att d kostar 280 kr.
2. Om danskjävlarna dundrar av banan å skitar ner den, får dom rimligtvis flagga av sina bilar i god tid å fixa till bananen, så att "vi" får tillgång till banan när vi har bokat å betalat för detta, undertecknad missade 1 körpass pga detta (skulle jobba natt så jag var tvungen att avvika vid 8 när körningen skulle va avslutad enligt programmet.

såja nu har jag fått gnälla av mig.....

Knäckehäxan skrev:
2161345 Introt e avklarat, men lite kritik får man dock ge.

1. på min bekräftelse stod d 280 kr, men när jag står å skall betala vill man ha 350 kr, och hänvisar till att man lagt upp den informationen 3 dagar innan på sin hemsida.
Varför ger jag min emiladress samt tel# till ssemse om dom inte behagar att ta kontakt med mig vid såna här ändringar, såg dessutom nu precis att om man bokar introt till den 21:e så står d fortfarande att d kostar 280 kr.
2. Om danskjävlarna dundrar av banan å skitar ner den, får dom rimligtvis flagga av sina bilar i god tid å fixa till bananen, så att "vi" får tillgång till banan när vi har bokat å betalat för detta, undertecknad missade 1 körpass pga detta (skulle jobba natt så jag var tvungen att avvika vid 8 när körningen skulle va avslutad enligt programmet.

såja nu har jag fått gnälla av mig.....

Håller med dig på bägge punkter.
Betänk dock att SSEmse är en förening där allt jobb sker av frivilliga som gör vad dom kan för att just DU ska få en trevlig kväll. Vi är bara människor och människor gör fel ibland.
Ett sätt att snabbt komma över sina sura miner är att fundera på vad det hela skulle kosta om det drevs som ett vinstdrivande företag istället. :)

Gällande danskarna på banan är det beklagligt.

Ett stort tack till Depåchef och flaggisar som stod o frös en timme extra för att vi skulle få köra.

Kom gärna med synpunkter ang. intron.
Något som saknades? Något som tjatades för mkt?

Hade sj jädrigt skoj igår trotts att bilardårarna sabba lite..dock fundera jag över en sak..
vårt sista pass (intro) så fick vi veta att det då bara va 15grader i asfalten hade de inte vat lämpligare att vända på körningen så de som e mer erfarna fått köra när de va som svårast (lite mörkare o lite kallare)?

Superkul

CorbenDallas skrev:
Gällande danskarna på banan är det beklagligt.
Ett stort tack till Depåchef och flaggisar som stod o frös en timme extra för att vi skulle få köra.
Kom gärna med synpunkter ang. intron.
Något som saknades? Något som tjatades för mkt?

Hej
Först av allt tack för alla som gjorde att vi fick några trevliga rundor trots att Danskarna blev sena. Där kunde man kanske varit lite snabbare och skickat ut alla som skulle köra på banan för att plocka sten och sopa.

Själv fick jag köra hem efter runda två pga av tidsnöden. Hoppas nu att det inom en snar framtid blir några gröna grupper. Ser tunt ut just nu. Vi långsamtgående förare vil åsså köra och jag behöver nog några fler rundor innan jag ens tänker tanken på gul grupp. Allt för min och andras säkerhet!

Tack alla som ställer upp och jobbar för att vi andra ska få köra. Det är KALLT att vara flaggvakt.

Zenit skrev:
2161594 Hade sj jädrigt skoj igår trotts att bilardårarna sabba lite..dock fundera jag över en sak..
vårt sista pass (intro) så fick vi veta att det då bara va 15grader i asfalten hade de inte vat lämpligare att vända på körningen så de som e mer erfarna fått köra när de va som svårast (lite mörkare o lite kallare)?

Förra året kördes man de flesta av gångerna motsatt ordning, dvs vita sista, röda näst sist osv. Ändrades sista gångerna för att det blev så mörkt och vita hojar har ofta inte lysen. Vet inte om det är därför som man fortsatt med det.

pjohan skrev:
2161672 Förra året kördes man de flesta av gångerna motsatt ordning, dvs vita sista, röda näst sist osv. Ändrades sista gångerna för att det blev så mörkt och vita hojar har ofta inte lysen. Vet inte om det är därför som man fortsatt med det.

låter iofs inte så dumt

Zenit skrev:
2161594 Hade sj jädrigt skoj igår trotts att bilardårarna sabba lite..dock fundera jag över en sak..

Det är ett elände att byta ordning på grupperna mitt i alltihopa. Med tanke på vad klockan var så hade temperaturen ändå varit låg.

Anledningarna till att grupperna är omvända i år är många. En av dem är att det tar tid att lasta o ha sig när man har hojen på släp och kör man sist blir klockan rätt mkt innan man är klar. Det har inneburit att dom som håller i körningen får stanna kvar väldigt länge för att kunna stänga o låsa.

Robz skrev:
LF: Samma som ovan men med dubbel självrisk på vagnskada.
En nyhet för i år på LF är att enligt villkoren gäller vagnskadan men inte trafikdelen. Jag har inte kollat själv men har det från en mycket trovärdig källa (som har kollat med deras jurister). Snurrigt? Ja, och beror förmodligen på en felskrivning från deras sida. Det var nog tänkt att försäkringen inte skulle gälla alls på bana. Bådar inte gott för nästa år...

Zenit skrev:
Det är nog vit grupp man har mest ont av dåligt grepp i asfalten. De flesta avåkningarna i introgruppen beror på annat än att greppet tar slut. Tror jag iaf...

Bingo skrev:
2163042Det är nog vit grupp man har mest ont av dåligt grepp i asfalten. De flesta avåkningarna i introgruppen beror på annat än att greppet tar slut. Tror jag iaf...

Tror, det gör du inte:) håller med dig.

Bingo skrev:
2163042
Det är nog vit grupp man har mest ont av dåligt grepp i asfalten. De flesta avåkningarna i introgruppen beror på annat än att greppet tar slut. Tror jag iaf...

ok ja jag vet inte tänkte bara på de men efter de svar jag nu fått förstår jag varför det är som det är och tycker sj att det ska vara så också..tack för man fick lära sig nåt idag :hihi

Bingo skrev:

För att förtydliga så hade vi EN avåkning i introgruppen. Sista passet, sista varvet, sista kurvan...
Men ja, avåkningar i dom "långsammare" grupperna beror på orutin. Visst är det så. Samtidigt kör fler på gatdäck också o min "magkänsla" säger mig att dom är klart lömskare än racedäck.

CorbenDallas skrev:
2163682 För att förtydliga så hade vi EN avåkning i introgruppen. Sista passet, sista varvet, sista kurvan...
Men ja, avåkningar i dom "långsammare" grupperna beror på orutin. Visst är det så. Samtidigt kör fler på gatdäck också o min "magkänsla" säger mig att dom är klart lömskare än racedäck.

bra du nämde det hur gick de i avåkningen antar att de va personen som stod vid en hoj där du stanna till..såg ingen annan o personen o hojen såg ju inte så värst skadade ut..men hade vat skönt o få veta

Zenit skrev:
2163777 bra du nämde det hur gick de i avåkningen antar att de va personen som stod vid en hoj där du stanna till..såg ingen annan o personen o hojen såg ju inte så värst skadade ut..men hade vat skönt o få veta

Jag låg precis efter och stannade till o checkade läget som till synes verkade vara helt ok, både fys. och med hojen. Såg ut som en lugn lowsider. Men det kan ju föraren själv berätta mer om ev.

Bullerkrav på Sturup race way

Tänkte köra SSEMSE intro på söndag.
Någon som vet om måste sätta på orginal ljuddämparna för att få köra på sturup race way?

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT