Jag ska köra Grön grupp söndagen efterRobz skrev:2148666
Jag vet, och efter att ha haft dig nära i backspegeln hela tiden på förförra Onsdagsgazzet, blir det spännande att se dig på banaDu lär nog passa i Röd grupp, Söndagen därefter...
![]()

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Jag ska köra Grön grupp söndagen efterRobz skrev:2148666
Jag vet, och efter att ha haft dig nära i backspegeln hela tiden på förförra Onsdagsgazzet, blir det spännande att se dig på banaDu lär nog passa i Röd grupp, Söndagen därefter...
![]()
Ändrad planeringRobz skrev:
Klart du hinner! Prio 1 är att gazza introtDeagol skrev:2160710Skall se om jag hinner med att teckna mig imorn bitti innan jag drar till jobb, men hur e det det är en introduktion så man har reseledare med sig och blindkäpp i depån o såntväl
har aldrig kört på srw eller nåt sånt så man vet ju inte hur allt funkar o så![]()
Knäckehäxan skrev:2161345Introt e avklarat, men lite kritik får man dock ge.
1. på min bekräftelse stod d 280 kr, men när jag står å skall betala vill man ha 350 kr, och hänvisar till att man lagt upp den informationen 3 dagar innan på sin hemsida.
Varför ger jag min emiladress samt tel# till ssemse om dom inte behagar att ta kontakt med mig vid såna här ändringar, såg dessutom nu precis att om man bokar introt till den 21:e så står d fortfarande att d kostar 280 kr.
2. Om danskjävlarna dundrar av banan å skitar ner den, får dom rimligtvis flagga av sina bilar i god tid å fixa till bananen, så att "vi" får tillgång till banan när vi har bokat å betalat för detta, undertecknad missade 1 körpass pga detta (skulle jobba natt så jag var tvungen att avvika vid 8 när körningen skulle va avslutad enligt programmet.
såja nu har jag fått gnälla av mig.....
CorbenDallas skrev:Gällande danskarna på banan är det beklagligt.
Ett stort tack till Depåchef och flaggisar som stod o frös en timme extra för att vi skulle få köra.
Kom gärna med synpunkter ang. intron.
Något som saknades? Något som tjatades för mkt?
Zenit skrev:2161594Hade sj jädrigt skoj igår trotts att bilardårarna sabba lite..dock fundera jag över en sak..
vårt sista pass (intro) så fick vi veta att det då bara va 15grader i asfalten hade de inte vat lämpligare att vända på körningen så de som e mer erfarna fått köra när de va som svårast (lite mörkare o lite kallare)?
pjohan skrev:2161672Förra året kördes man de flesta av gångerna motsatt ordning, dvs vita sista, röda näst sist osv. Ändrades sista gångerna för att det blev så mörkt och vita hojar har ofta inte lysen. Vet inte om det är därför som man fortsatt med det.
Zenit skrev:2161594Hade sj jädrigt skoj igår trotts att bilardårarna sabba lite..dock fundera jag över en sak..
vårt sista pass (intro) så fick vi veta att det då bara va 15grader i asfalten hade de inte vat lämpligare att vända på körningen så de som e mer erfarna fått köra när de va som svårast (lite mörkare o lite kallare)?
En nyhet för i år på LF är att enligt villkoren gäller vagnskadan men inte trafikdelen. Jag har inte kollat själv men har det från en mycket trovärdig källa (som har kollat med deras jurister). Snurrigt? Ja, och beror förmodligen på en felskrivning från deras sida. Det var nog tänkt att försäkringen inte skulle gälla alls på bana. Bådar inte gott för nästa år...Robz skrev:LF: Samma som ovan men med dubbel självrisk på vagnskada.
Det är nog vit grupp man har mest ont av dåligt grepp i asfalten. De flesta avåkningarna i introgruppen beror på annat än att greppet tar slut. Tror jag iaf...Zenit skrev:2161594Hade sj jädrigt skoj igår trotts att bilardårarna sabba lite..dock fundera jag över en sak..
Bingo skrev:2163042Det är nog vit grupp man har mest ont av dåligt grepp i asfalten. De flesta avåkningarna i introgruppen beror på annat än att greppet tar slut. Tror jag iaf...
Bingo skrev:2163042
Det är nog vit grupp man har mest ont av dåligt grepp i asfalten. De flesta avåkningarna i introgruppen beror på annat än att greppet tar slut. Tror jag iaf...
Bingo skrev:Det är nog vit grupp man har mest ont av dåligt grepp i asfalten. De flesta avåkningarna i introgruppen beror på annat än att greppet tar slut. Tror jag iaf...
CorbenDallas skrev:2163682För att förtydliga så hade vi EN avåkning i introgruppen. Sista passet, sista varvet, sista kurvan...
Men ja, avåkningar i dom "långsammare" grupperna beror på orutin. Visst är det så. Samtidigt kör fler på gatdäck också o min "magkänsla" säger mig att dom är klart lömskare än racedäck.
Zenit skrev:2163777bra du nämde det hur gick de i avåkningen antar att de va personen som stod vid en hoj där du stanna till..såg ingen annan o personen o hojen såg ju inte så värst skadade ut..men hade vat skönt o få veta
![]() |
Tierp Arena värd för EM i Dragracing
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla
Screenshot Den 16–17 aug... |
|
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |