Intressant i IB om SM nästa år.

Don Quixote skrev:
Publik har absolut ingenting med nervositet att göra. Jag är lika skakig oavsett om det sitter 21.000 på läktarna på mantorp eller 24 stycken på anderstorp...

Det var 36 betalande på SM - Anderstorp......

Detta kan bli bra om det hjälper upp statusen för Sm klasserna i Sverige. Bättre än att Superbike går till Viedec enligt mig. Kör själv Rookie men är det väldigt få betalande för att se RR SM så kanske det är ett större problem än att jag får mindre publik. Innan man säger för mycket och kastar skit så skulle det ju vara trevligt att ha alla fakta på bordet först.....

Tja det finns ju en fördel att man kan kröka till satan på lördagskvällen så att tvitaktsmaffian inte orkar gå upp och tokvarva 8:00 på söndagmorron :D Ne jag tror inte på den här iden, men å andra sidan behöverman ju inte som skiftarbetare ta ledigt en hel helg :rolleyes: Sen kanske det inte ser så kul ut i depån när 65-100 ekipage har åkt hem :confused: Men det är ju vi Rookies vana vid. Jag säger efter ett tag 50/50 det finns endel fördelar och ett par nackdelar.

björn

jolio skrev:
men det kanske är fel tänkt :va

Ingen aning, jag har inte sett någon som helst undersökning. Inte ens någon publiksiffra från någon tävling, förutom det beryktade Anderstorp-04 med några tiotal betalande.

aci skrev:
Detta kan bli bra om det hjälper upp statusen för Sm klasserna i Sverige. Bättre än att Superbike går till Viedec enligt mig. Kör själv Rookie men är det väldigt få betalande för att se RR SM så kanske det är ett större problem än att jag får mindre publik. Innan man säger för mycket och kastar skit så skulle det ju vara trevligt att ha alla fakta på bordet först.....

Hur skulle det öka publiksiffran och statusen på SM klasserna bara för att man flyttar R600 och R1000 till lördagen? :va

ecce skrev:
Jag säger efter ett tag 50/50 det finns endel fördelar och ett par nackdelar.

Hittar faktiskt inga fördelar.... Kan nån upplysa mig?

Macke skrev:
Hur skulle det öka publiksiffran och statusen på SM klasserna bara för att man flyttar R600 och R1000 till lördagen? :va

Gissning är att TV ska få lite mer utrymme. Möjligen "större" shower runtomkring huvudklasserna.

Sabba race. Inte "heeela daaagen lååång". Många som sagt har ju åkt hem innan racen är över på Söndagen. Vilket har varit tråkigt, oftast för Rookie 1000.

Tycker gott vi kan testa det. Om det inte funkar, borde en backup-plan finns, eller gå tillbaka till det vanliga sättet att driva en racehelg.

Macke skrev:

aci skrev:
Innan man säger för mycket och kastar skit så skulle det ju vara trevligt att ha alla fakta på bordet först.....

HW skrev:
.........dels lämnar det utrymme för mer publikattraherande klasser på söndag.

Exakt vad jag menar med det där får ni vänta ett halvår och se......

Jag vill också veta mer men jag är öppen för förslag som kan göra Roadraing mer uppmärksammat

Macke skrev:

Eftersom man inte fått se något tänkt tidsschema och hur alla träningar och kval ska placeras så blir det ännu svårare att uttala sig. Men visst, jag håller med dig ,jag kan inte se så mycket till fördelar.

Swedie skrev:
Gissning är att TV ska få lite mer utrymme. Möjligen "större" shower runtomkring huvudklasserna.
Showerna behöver väl inte ta med än nån kvart eller så? Gridshow? Vad mer? (som behöver göras på banan alltså, så man måste ta "racetid" i anspåk?)
Swedie skrev:
Sabba race. Inte "heeela daaagen lååång". Många som sagt har ju åkt hem innan racen är över på Söndagen. Vilket har varit tråkigt, oftast för Rookie 1000.
Som sagt, hur påverkar det SM-klasserna? Som du skrev själv, så påverkar det ju oss rookies som kör sist på dagen.

Macke skrev:

Tja som skrivet över, man kan kröka till skapligt...Kanske inge stor fördel men endå. Jag är lite inte på vad aci säger, kan det här hjälpa så Shoot :tummenupp Jag tror dock att det kan medföra lite problem. Man kan väll säga så att R gubbarna+damer ibland inte är dom mest seriösa :rolleyes: Vilket kommer att innebära att vissa stannar kvar tar ett par öl eller...20 kanske. Detta kommer att medföra att det blir livat i depån klagåmål vidare vidare. Jag tror heller inte att depån kommer att se så rolig ut när 1/3 har lämnat ca klockan 14 dan efter. Eller att folk står och packar ihopp när publiken annländer. Till fördelarna kommer det ju att det blir mer fockus på SM klasserna. Detta måste väll ses som bra då dom är huvudnumret.

Om jag fick välja skulle jag vilja se följande på söndagen:

125 GP
250 GP
Superbike
R600
R1000
(gärna i den ordningen också)

Övriga klasser på lördagen.

mbacken skrev:
Kör 125 jr och 250 sp på lördag istället. Dom klasserna är ju dom tråkigaste att se ändå.

125 JR har ju bjudit på den tätaste rejsingen i år.... så jag håller inte med dig där....

Webspy skrev:
125 JR har ju bjudit på den tätaste rejsingen i år.... så jag håller inte med dig där....
Såg dem på Sviestad och vart faktiskt riktigt imponerad av vad de presterade :tummenupp

Jag har nog inget imot att tävla lördag. MEN låt oss då kvala på lördag också så att ni inte tar bort vår fredags träning för då blir jag sur :mad: Att tex åka till skåneland 40 mil enkel för att kvala och rejsa på samma dag utan träning finns inte.

sandstream skrev:
Om jag fick välja skulle jag vilja se följande på söndagen:

125 GP
250 GP
Superbike
R600
R1000
(gärna i den ordningen också)

Övriga klasser på lördagen.
Jag skulle vilja se

125 GP
Superbike I
Supermono (alt annan klass som är "annorlunda")
250 GP
Superbike II

Huruvida lördagens depåkrökande blir ineffektivt eller övereffektivt kan väl knappast vara en seriös parameter om man vill skapa publiktillströmning på söndagen ?

*/ ?>
Nyheter
Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Back