Intervju med Papunen

Ja, det är att vinna som räknas, inte glida runt på en guldmacka och tro man är bäst. Heja Freddy vår bästa/bredaste racingförare:banana
 
Hoppas att Backlund, Papunen o några till kör i IDM 2011 o verkligen pressar sig in i topp-5 skiktet. Det borde inte vara en omöjlighet, dom kör faktiskt jäkligt fort här hemma OCH varvrekord när dom väl fått chansen att köra på riktigt klibbiga Dunlopdäck. Heja Sverige!!
 
Hoppas att Backlund, Papunen o några till kör i IDM 2011 o verkligen pressar sig in i topp-5 skiktet. Det borde inte vara en omöjlighet, dom kör faktiskt jäkligt fort här hemma OCH varvrekord när dom väl fått chansen att köra på riktigt klibbiga Dunlopdäck. Heja Sverige!!

Hört att 4 Svenskar som sagt dom ska köra IDM nästa år. Men problemet är att många säger så varje år.. Men vad jag förstått så är en Svensk klar för IDM-SBK, en Svensk klar för IDM-SST och en Norman för IDM-125. Det kan räcka för att bryta isen för dom andra med. Tror många tröttnat på situationen här hemma med hur racen är..

Sen att man är "snabb" hemma hjälper lite när man ska ut. Men det går bra mycket snabbare där ute. Vem minns inte en no-name Polack som kom upp till Karlskoga och spöade upp våra egna varvrekord?

Många Svenskar har kört inhopp i andra serier utanför Norden. Mårtensson och Lundh kom utanför topp 10 både i IDM och CEV. Bästa resultat så länge i IDM är väll Kaj Börre och sen får man gå bak till Cralle´s tid där. Jimmy Lindström hade väl en placering i topp 5 i IDM annars utanför topp 10. Det är alltid en massa fel på hojarna och teamen när det går dåligt för en Svensk utomlands.. Alexander Lundh sa efter något av dom första racen i år att det räckte med att vara bäst i Sverige för att komma sist i WSS.. Men en ny Cralle i IDM välkomnas!! Tycker helt klart att Papunen, Backlund och Cajback mm är värda att pröva sig utomlands nu. Köra hemma kan dom göra sen.
 
Last edited:
Vem minns inte en no-name Polack som kom upp till Karlskoga och spöade upp våra egna varvrekord?
.
Det var väl dessutom på mönstrade däck om jag inte minns fel.

Själv tycker jag att Freddy ägnar för mycket tid åt Filip i intervjun. Nästan så man funderar på om han känner sig som en "värdig" vinnare?
 
Hört att 4 Svenskar som sagt dom ska köra IDM nästa år. Men problemet är att många säger så varje år.. Men vad jag förstått så är en Svensk klar för IDM-SBK, en Svensk klar för IDM-SST och en Norman för IDM-125. Det kan räcka för att bryta isen för dom andra med. Tror många tröttnat på situationen här hemma med hur racen är..

Sen att man är "snabb" hemma hjälper lite när man ska ut. Men det går bra mycket snabbare där ute. Vem minns inte en no-name Polack som kom upp till Karlskoga och spöade upp våra egna varvrekord?

Många Svenskar har kört inhopp i andra serier utanför Norden. Mårtensson och Lundh kom utanför topp 10 både i IDM och CEV. Bästa resultat så länge i IDM är väll Kaj Börre och sen får man gå bak till Cralle´s tid där. Jimmy Lindström hade väl en placering i topp 5 i IDM annars utanför topp 10. Det är alltid en massa fel på hojarna och teamen när det går dåligt för en Svensk utomlands.. Alexander Lundh sa efter något av dom första racen i år att det räckte med att vara bäst i Sverige för att komma sist i WSS.. Men en ny Cralle i IDM välkomnas!! Tycker helt klart att Papunen, Backlund och Cajback mm är värda att pröva sig utomlands nu. Köra hemma kan dom göra sen.

Bra skrivet! Vi har för liten verksamhet/proffsighet här hemma och både förare och viss publik tror "vi är ok" jämfört med andra länder i Europa.
Tyvärr står vi långt ner i DivII och vår racing är medioker och några få profiler måste ut "i stora världen" och få känna på riktigt racetempo, med snabba förare. Skit i Endurance, där lyckas ju t.o.m gamla "avdankade" stjärnor vara på topp, utan och möt eliten i europa. Bra citat:
//Alexander Lundh sa efter något av dom första racen i år att det räckte med att vara bäst i Sverige för att komma sist i WSS..//
Säger allt:confused:
 
Det var väl dessutom på mönstrade däck om jag inte minns fel.

Själv tycker jag att Freddy ägnar för mycket tid åt Filip i intervjun. Nästan så man funderar på om han känner sig som en "värdig" vinnare?
Han inser ju Filips potential, och försöker förklara sina medelpoäng med att han tog det lugnt när värsta konkurrenten satt på läktaren och läkte ihop. Sen om det var så på riktigt, eller om han gav det han hade iaf, det vet nog bara Freddy :5sure
 
Vem har varit bäst i Sverige och kommit sist i WSS?

Tror han sa så som ett sätt att beskriva att det är extrem skillnad på hur snabbt dom kör där mot här. Alltså inte någon exakt siffra utan mer ett uttryck.
 
Hört att 4 Svenskar som sagt dom ska köra IDM nästa år. Men problemet är att många säger så varje år.. Men vad jag förstått så är en Svensk klar för IDM-SBK, en Svensk klar för IDM-SST och en Norman för IDM-125. Det kan räcka för att bryta isen för dom andra med. Tror många tröttnat på situationen här hemma med hur racen är..

Sen att man är "snabb" hemma hjälper lite när man ska ut. Men det går bra mycket snabbare där ute. Vem minns inte en no-name Polack som kom upp till Karlskoga och spöade upp våra egna varvrekord?

Många Svenskar har kört inhopp i andra serier utanför Norden. Mårtensson och Lundh kom utanför topp 10 både i IDM och CEV. Bästa resultat så länge i IDM är väll Kaj Börre och sen får man gå bak till Cralle´s tid där. Jimmy Lindström hade väl en placering i topp 5 i IDM annars utanför topp 10. Det är alltid en massa fel på hojarna och teamen när det går dåligt för en Svensk utomlands.. Alexander Lundh sa efter något av dom första racen i år att det räckte med att vara bäst i Sverige för att komma sist i WSS.. Men en ny Cralle i IDM välkomnas!! Tycker helt klart att Papunen, Backlund och Cajback mm är värda att pröva sig utomlands nu. Köra hemma kan dom göra sen.

Har för mig att Lindström vurpade i god ledning i ett IDM-lopp det året han var som mest överlägsen i Pro-SBK (-07 ?). Inte mycket att hänga i granen på ett sätt förstås, men ändå en av de mer imponerande internationella insatserna från en svensk sedan Anders Andersson & Cralle.
 
Bra skrivet! Vi har för liten verksamhet/proffsighet här hemma och både förare och viss publik tror "vi är ok" jämfört med andra länder i Europa.
Tyvärr står vi långt ner i DivII och vår racing är medioker och några få profiler måste ut "i stora världen" och få känna på riktigt racetempo, med snabba förare. Skit i Endurance, där lyckas ju t.o.m gamla "avdankade" stjärnor vara på topp, utan och möt eliten i europa. Bra citat:
//Alexander Lundh sa efter något av dom första racen i år att det räckte med att vara bäst i Sverige för att komma sist i WSS..//
Säger allt:confused:

När SS 600 var som störst i Norden så var Janne Hansson och John Thulli nere på Assen och åkte som WC i WSS.
Blev 11:a och 17:e och helgen efter SO på Anderstorp och de blev 3:a och 7:a.
Då var nordisk bredd snabb i SS600 och hävdade sig internationellt.
Stefan Folkesson
Martin Johansson
Jimmy Lindström
Lars Erik Landström
Pär Johansson
Peter Engdal
Janne Hansson
Lasse Carlbark
Micke Nilsson
Micke Karlsson

Alla kapabla att vinna deltävlingar.

Folkesson, Martin och Janne tävlade mycket utomlands och gjorde defenitivt inte bort sig.
Cällis EM Guld.
Martin var i toppen kommer inte ihåg totalen i EM.
Folkesson valde fel och satsade på SM 600 ihop med STCC och tappade EM guldet.
 
Sen att man är "snabb" hemma hjälper lite när man ska ut. Men det går bra mycket snabbare där ute. Vem minns inte en no-name Polack som kom upp till Karlskoga och spöade upp våra egna varvrekord?

QUOTE]

Nu var det ju ingen "no-name-polack", utan snubben hade ju kört WSS m.m. tidigare.

Varvrekord var det för klassen då det kördes med mönstrat har jag för mig. Nåja.
 
Själv tycker jag att Freddy ägnar för mycket tid åt Filip i intervjun. Nästan så man funderar på om han känner sig som en "värdig" vinnare?

Precis min tanke också. Känns inte helt bra tycker jag. Om han nu skiter i andra och gör ssom han själv vill/tycker så borde man ägna lite mindre energi åt Filip.
 
Nu var det ju ingen "no-name-polack", utan snubben hade ju kört WSS m.m. tidigare.

Varvrekord var det för klassen då det kördes med mönstrat har jag för mig. Nåja.

33:dje plats hade Pavel Szkopek i WSS. Var alltid 4-5 sekunder efter toppen på alla race. Dom 2 gångerna han tog poäng va han sist och varvad och näst sist och nästan varvad. Tror alla här uppe sa "Va!? Vem är han?" när han satte 1:05.675 som var gällande banrekord alla klasser fram till PRO-SBK race 2 2008 då man putsade tiden lite. Tror tom alla nu också hade sagt "Va!? Vem är han?" ändå fram till man nämner EM 2008.
 
33:dje plats hade Pavel Szkopek i WSS. Var alltid 4-5 sekunder efter toppen på alla race. Dom 2 gångerna han tog poäng va han sist och varvad och näst sist och nästan varvad. Tror alla här uppe sa "Va!? Vem är han?" när han satte 1:05.675 som var gällande banrekord alla klasser fram till PRO-SBK race 2 2008 då man putsade tiden lite. Tror tom alla nu också hade sagt "Va!? Vem är han?" ändå fram till man nämner EM 2008.

Minns det racet och visst var det så att "alla" undrade "Vem fan är det????
Men hur gick det sen? Gjorde han någon nytta senare eller var han också (tillsammans med andra svenskar) bara snabb i Sverige?
 
Minns det racet och visst var det så att "alla" undrade "Vem fan är det????
Men hur gick det sen? Gjorde han någon nytta senare eller var han också (tillsammans med andra svenskar) bara snabb i Sverige?

Han blev Polsk SBK Mästare i år.
 
Nyheter
MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Back
Top