Rachid har publicerat en intervju med Freddy Papunen om årets säsong och den kommande:
http://www.highsider.se/page50.html#freddy_intervju_101215
http://www.highsider.se/page50.html#freddy_intervju_101215
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.

Hoppas att Backlund, Papunen o några till kör i IDM 2011 o verkligen pressar sig in i topp-5 skiktet. Det borde inte vara en omöjlighet, dom kör faktiskt jäkligt fort här hemma OCH varvrekord när dom väl fått chansen att köra på riktigt klibbiga Dunlopdäck. Heja Sverige!!
Det var väl dessutom på mönstrade däck om jag inte minns fel.Vem minns inte en no-name Polack som kom upp till Karlskoga och spöade upp våra egna varvrekord?
.
Hört att 4 Svenskar som sagt dom ska köra IDM nästa år. Men problemet är att många säger så varje år.. Men vad jag förstått så är en Svensk klar för IDM-SBK, en Svensk klar för IDM-SST och en Norman för IDM-125. Det kan räcka för att bryta isen för dom andra med. Tror många tröttnat på situationen här hemma med hur racen är..
Sen att man är "snabb" hemma hjälper lite när man ska ut. Men det går bra mycket snabbare där ute. Vem minns inte en no-name Polack som kom upp till Karlskoga och spöade upp våra egna varvrekord?
Många Svenskar har kört inhopp i andra serier utanför Norden. Mårtensson och Lundh kom utanför topp 10 både i IDM och CEV. Bästa resultat så länge i IDM är väll Kaj Börre och sen får man gå bak till Cralle´s tid där. Jimmy Lindström hade väl en placering i topp 5 i IDM annars utanför topp 10. Det är alltid en massa fel på hojarna och teamen när det går dåligt för en Svensk utomlands.. Alexander Lundh sa efter något av dom första racen i år att det räckte med att vara bäst i Sverige för att komma sist i WSS.. Men en ny Cralle i IDM välkomnas!! Tycker helt klart att Papunen, Backlund och Cajback mm är värda att pröva sig utomlands nu. Köra hemma kan dom göra sen.
Han inser ju Filips potential, och försöker förklara sina medelpoäng med att han tog det lugnt när värsta konkurrenten satt på läktaren och läkte ihop. Sen om det var så på riktigt, eller om han gav det han hade iaf, det vet nog bara FreddyDet var väl dessutom på mönstrade däck om jag inte minns fel.
Själv tycker jag att Freddy ägnar för mycket tid åt Filip i intervjun. Nästan så man funderar på om han känner sig som en "värdig" vinnare?

Vem har varit bäst i Sverige och kommit sist i WSS?Alexander Lundh sa efter något av dom första racen i år att det räckte med att vara bäst i Sverige för att komma sist i WSS...
Vem har varit bäst i Sverige och kommit sist i WSS?
Hört att 4 Svenskar som sagt dom ska köra IDM nästa år. Men problemet är att många säger så varje år.. Men vad jag förstått så är en Svensk klar för IDM-SBK, en Svensk klar för IDM-SST och en Norman för IDM-125. Det kan räcka för att bryta isen för dom andra med. Tror många tröttnat på situationen här hemma med hur racen är..
Sen att man är "snabb" hemma hjälper lite när man ska ut. Men det går bra mycket snabbare där ute. Vem minns inte en no-name Polack som kom upp till Karlskoga och spöade upp våra egna varvrekord?
Många Svenskar har kört inhopp i andra serier utanför Norden. Mårtensson och Lundh kom utanför topp 10 både i IDM och CEV. Bästa resultat så länge i IDM är väll Kaj Börre och sen får man gå bak till Cralle´s tid där. Jimmy Lindström hade väl en placering i topp 5 i IDM annars utanför topp 10. Det är alltid en massa fel på hojarna och teamen när det går dåligt för en Svensk utomlands.. Alexander Lundh sa efter något av dom första racen i år att det räckte med att vara bäst i Sverige för att komma sist i WSS.. Men en ny Cralle i IDM välkomnas!! Tycker helt klart att Papunen, Backlund och Cajback mm är värda att pröva sig utomlands nu. Köra hemma kan dom göra sen.
Bra skrivet! Vi har för liten verksamhet/proffsighet här hemma och både förare och viss publik tror "vi är ok" jämfört med andra länder i Europa.
Tyvärr står vi långt ner i DivII och vår racing är medioker och några få profiler måste ut "i stora världen" och få känna på riktigt racetempo, med snabba förare. Skit i Endurance, där lyckas ju t.o.m gamla "avdankade" stjärnor vara på topp, utan och möt eliten i europa. Bra citat:
//Alexander Lundh sa efter något av dom första racen i år att det räckte med att vara bäst i Sverige för att komma sist i WSS..//
Säger allt![]()
Sen att man är "snabb" hemma hjälper lite när man ska ut. Men det går bra mycket snabbare där ute. Vem minns inte en no-name Polack som kom upp till Karlskoga och spöade upp våra egna varvrekord?
QUOTE]
Nu var det ju ingen "no-name-polack", utan snubben hade ju kört WSS m.m. tidigare.
Varvrekord var det för klassen då det kördes med mönstrat har jag för mig. Nåja.
Själv tycker jag att Freddy ägnar för mycket tid åt Filip i intervjun. Nästan så man funderar på om han känner sig som en "värdig" vinnare?
Nu var det ju ingen "no-name-polack", utan snubben hade ju kört WSS m.m. tidigare.
Varvrekord var det för klassen då det kördes med mönstrat har jag för mig. Nåja.
33:dje plats hade Pavel Szkopek i WSS. Var alltid 4-5 sekunder efter toppen på alla race. Dom 2 gångerna han tog poäng va han sist och varvad och näst sist och nästan varvad. Tror alla här uppe sa "Va!? Vem är han?" när han satte 1:05.675 som var gällande banrekord alla klasser fram till PRO-SBK race 2 2008 då man putsade tiden lite. Tror tom alla nu också hade sagt "Va!? Vem är han?" ändå fram till man nämner EM 2008.
Minns det racet och visst var det så att "alla" undrade "Vem fan är det????
Men hur gick det sen? Gjorde han någon nytta senare eller var han också (tillsammans med andra svenskar) bara snabb i Sverige?
|
|
Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024
Är din KTM bland dem som sk... |
|
|
Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN
Pressrelease; Visby, 2025-1... |
|
|
2026 års YAMAHA XSR900 GP
Yamahas Sport Heritage-seri... |
|
|
Yamaha firar 70 år med klassiska Supersport-färger
Yamaha Motor firar sitt 70-... |
|
Smarta garageprylar från IVON!
IVON motorcykellyft, 450 ki... |
|
|
|
Med ny V-twin och monocoque-ram
Ducati presenterar nya Hype... |
|
|
Slutstrid i MotoGP
MotoGP-säsongen börjar lida... |
|
|
CFMOTO V4 SR-RR
CFMOTO presenterade sitt pr... |
|
|
Honda V3R 900 E-Compressor
Honda V3R 900 E-Compressor ... |
|
|
Indian Concept Girder – En framtidsvision?
Indian Concept Girder är en... |