Och amerikanarna är ju välkända för att vara säkra på sin sak innan de bombar något i småbitar...Chris Ash skrev:Jag tror man vill vara ganska säker på att man hittat rätt bunker innan man bombar. Det lär inte bli några mattor av atombomber.

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Och amerikanarna är ju välkända för att vara säkra på sin sak innan de bombar något i småbitar...Chris Ash skrev:Jag tror man vill vara ganska säker på att man hittat rätt bunker innan man bombar. Det lär inte bli några mattor av atombomber.

Markus skrev:Vad är ett litet kärnvapen? Hur litet är det? Kärnvapen är väl en teknologi, den borde ju kunna regleras så pass att en kinapuff (dåligt ordval kanske) blir resultatet. Om ett litet kärnvapen är en bomb som pulvriserar ett berg som är öde förutom Usama så vore det väl inte värre än att använda något annat vapen? Motståndet mot kärnvapen är väl traditionellt baserat på att man inte kan styra förlusterna då man utplånar hela regioner.
Hur bra är det på en skala förresten att Ryssland kommer med en ny arsenal? Jag röstar för 'inte bra'.

Chris Ash skrev:Nej, men värmen och tryckvågen har längre räckvidd och dödar så att säga allt levande först. På mindre kärnladdningar som "Little Boy" så kan dock initialstrålningen göra rätt stor skada eftersom räckvidden under vissa förutsättningar kan vara längre än de övriga skadeverkningarnas.
Det radioaktiva nedfallet tenderar dessutom att till största delen lägga sig där folk redan ligger förbrända.......
Det är dessutom ganska enkelt att sanera jämfört med ett kraftverk.

SSB skrev:Lunarsvar:
Asså en atombumb sprränger skiten ur sacker ok ting. eLler förrångarrromomron är tillräkclickt nära noll pungten. en nevtron bomb dödar för den strålar i hjäl folk som ett chern o byll. haja ru?
![]()
Chris Ash skrev:Jag tror man vill vara ganska säker på att man hittat rätt bunker innan man bombar. Det lär inte bli några mattor av atombomber.
Qwerty skrev:Men om man hittar rätt bunker så kan man ju som normal frisk människa till och med dräpa honom med händerna. En gammal sjuk gubbe som behöver dialys 1 gång per dygn kan ju inte vara svår att dräpa. Lika så är en sån gubbe väldigt långsam att mobilisera eftersom all sjukhusapparatur ska med vart han en går. Hur svår kan han vara att hitta???
Jag ser det som svepskäl till att USA ska få "visa" världen att håll käften vi bestämmer och tar till alla medel.
Markus skrev:Vad är en vätebomb?
Det var den som hette "Tsaren" eller något sånt va?Chris Ash skrev:Det var en sån som ryssarna sprängde på 60-talet (58 megaton).
Esquire skrev:Det var den som hette "Tsaren" eller något sånt va?
Kraftigaste bomben som någonsin sprängts ovan markytan.
Chris Ash skrev:Japp, det var den.
|
|
Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats
Om du vill förfina din hoj ... |
|
|
Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats
Om du vill förfina din hoj ... |
|
|
Australiskt stjärnskott klart för GGN 2026
20-årige australiensaren Wi... |
|
|
Alltid redo för regn
Håll dig torr på hojen – ny... |
|
|
Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours
Pressrelease från Bridgesto... |
|
|
Publikrekord under World Ducati Week
Ducati slog publikrekord un... |
|
|
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027
Brembos nya carboceramiska ... |
|
Ducati lanserar Desmo450 EDS
Ducati lanserar Desmo450 ED... |
|
|
|
Custom Bike Show 2026
I år var det 52a gången Cus... |
|
|
Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!
Med en månad kvar är det gl... |