Insparkad dörr på nynäsvägen 30/5 ~18:45

Bruzda skrev:
2203563 Nä varför det? om det som i denna situationen är så att bilföraren ser och även har ögonkontakt med killen varför ska han då behöva ändra sitt körande för bilens skull, då är det ju bilen som får anpassa sig efter motorcykeln eftersom det är bilen som byter fil, eller?! :va

Brudza har koll, just så var det. Om man sitter och tittar killen i ögonen, tutar och viftar med armarna (dock inte samtidigt) är det själva f***n att snubben ska fortsätta att byta fil rakt på mig istället för att lätta på gasen eller gasa på. Killen satt inte och sov, han skulle bara meja ner mig helt enkelt.

Bruzda skrev:
2203676 Då ligger man där med ett leende å vet att man åminstone fixat en buckla på bilen :banana
nä men allvarligt talat så om bilisten ser en å så, å ändå inte gör något åt det så why not liksom, det var ju helt oki att typ knacka på rutan å vadå, kan inte bilisten bli minst lika överaskad å dra å t vänster då eller ? för det var ju tydligen acceptabelt enligt viss här med en knackning men inte en spark :va
Om bilisten ser en och ändå fortsätter så tycker nog jag att det är bäst att hålla sig undan.
Jag menar man är ju faktiskt i lite underläge på mc.
Om motorcyklisten själv blir så arg så att han inte kan behärska sig utan börjar sparka på bilen så kan man väl inte klandra bilisten om han drar in motorcyklisten i räcket heller.
För han blev ju förbannad.....

För fan akta er för bilar, de är farliga.

0x2142 skrev:
2203692 Brudza har koll, just så var det. Om man sitter och tittar killen i ögonen, tutar och viftar med armarna (dock inte samtidigt) är det själva f***n att snubben ska fortsätta att byta fil rakt på mig istället för att lätta på gasen eller gasa på. Killen satt inte och sov, han skulle bara meja ner mig helt enkelt.

nu ska vi tillägga att Brunza inte kan köra bil och göra två saker samtidigt..jag har sett det med egna ögon så vi får hoppas det inet är hon nästa gång :hihi :hihi

du är inte ensam att ha gett en bil en spark :4skrika

Gottis skrev:
2203718 nu ska vi tillägga att Brunza inte kan köra bil och göra två saker samtidigt..jag har sett det med egna ögon så vi får hoppas det inet är hon nästa gång :hihi :hihi

du är inte ensam att ha gett en bil en spark :4skrika

Bra för att du är så duktig å kan göra mer en en sak i taget
jag lyckades faktiskt gå å tugga tuggummi på smma gång en gång men då glömde jag iofs att andas :va

HanneZ skrev:
2203541 Man kan ju ev. bromsa/gasa så man inte ligger just brevid den skenande bilen...

Självklart om detta är möjligt, jag syftar ju på när man ser döden i vitögat och inser att om jag inte sparkar på dörrfanskapet nu så dör jag :tummenupp.

ulf_lundin skrev:
2203612
Btw, vem har sagt att enda två möjligheterna var att sparka in dörren resp. krocka/bli påkörd ??
Hinner man tuta, ha ögonkontakt och sen sparka så skulle man förmodligen hunnit flytta på sig så att ingen olycka händer.

/u

Detta har du väldigt rätt i och jag hade försökt komma undan så gott det går. Antingen suger jag på att köra hoj eller så är jag för klen i benen men jag hade inte ens försökt sparka på en bildörr eftersom jag antingen skulle få för lite kraft för att åsamka nån skada alternativt vurpa för att jag tar i för kung och fosterland just för att försöka förstöra dörren..inge bra.

Men jag försvarar fortfarande att om någon tränger sig på detta sätt och det finns möjlighet till att avbryta filbytet och ögonkontakt m.m uppstår men filbytet fortgår så förtjänar man en känga i dörren. Inte jättesmart men jag ser hellre en trasig dörr och att folk tycker jag är en idiot än att dörren är hel och folk hyllar mig för att jag var duktig och lät bli att sparka på dörren.

Japp, jag är en outlaw wannabe :hihi

0x2142 skrev:
2203692 Brudza har koll, just så var det. Om man sitter och tittar killen i ögonen, tutar och viftar med armarna (dock inte samtidigt) är det själva f***n att snubben ska fortsätta att byta fil rakt på mig istället för att lätta på gasen eller gasa på. Killen satt inte och sov, han skulle bara meja ner mig helt enkelt.

Klart jag har koll :)

Anderzzon skrev:
2203576

Den andra sidan av detta är att om någon satte en fot i min bildörr så skulle jag inte vilja vara den som gjorde det på hojjen. Det felar åt båda håll, alltså våld föder våld..

Även jag blir ibland väldigt irriterad i trafiken men om jag skulle få en känga i bildörren för att jag höll på att preja en hoj så hade jag istället för att slå tillbaka skämts för att jag nästan preja stackarn av vägen. Gör man fel i trafiken så får man stå sitt kast, detta gäller oavsett vilket fordon du kör.

Pinky skrev:
2203818 Även jag blir ibland väldigt irriterad i trafiken men om jag skulle få en känga i bildörren för att jag höll på att preja en hoj så hade jag istället för att slå tillbaka skämts för att jag nästan preja stackarn av vägen. Gör man fel i trafiken så får man stå sitt kast, detta gäller oavsett vilket fordon du kör.
Att man ska stå för sina handlingar har väl inget med våld att göra, det är ju en dygd i alla sammanhang.
Som oskyddade trafikanter är det dock vi hojåkare som har mest att förlora på utbrett medborgarvåld i trafiken tror jag.
Jag har också tex kört av bilspeglar med hojen, men det är något jag önskar ha ogjort.
Mvh
Jörgen

Jörgen Karlsson skrev:
2203855 Att man ska stå för sina handlingar har väl inget med våld att göra, det är ju en dygd i alla sammanhang.
Som oskyddade trafikanter är det dock vi hojåkare som har mest att förlora på utbrett medborgarvåld i trafiken tror jag.
Jag har också tex kört av bilspeglar med hojen, men det är något jag önskar ha ogjort.
Mvh
Jörgen

Scenario: Du råkar preja en hoj av vägen som du inte såg eller hörde, du går fram till honom/henne och säger:

-Förlåt det var verkligen inte meningen, jag såg dig inte och jag står för vad jag gjort så jag hoppas du kan förlåta mig. Hade du sparkat in dörren på min bil hade vi kunnat undvika kollisionen. Hoppas du får det kul i rullstolen :3freak..sorry.

-Ajjj!!

För att undvika en sån här situation så anser jag att man som hojåkare har rätt att sparka/slå/pissa på bilen eller vad fan som helst, bara bilen flyttar sig igen. Detta gäller även som sagt om det är jag själv som kör bilen och gör fel såklart. Hellre en buckla i dörren än att ha dåligt samvete för nån nu invalid stackare resten av mitt liv.

Personligen så har jag aldrig rört en bil i trafiken när jag kört hoj :).

Pinky skrev:
2203922 Scenario: Du råkar preja en hoj av vägen som du inte såg eller hörde, du går fram till honom/henne och säger:

-Förlåt det var verkligen inte meningen, jag såg dig inte och jag står för vad jag gjort så jag hoppas du kan förlåta mig. Hade du sparkat in dörren på min bil hade vi kunnat undvika kollisionen. Hoppas du får det kul i rullstolen :3freak..sorry.

-Ajjj!!

För att undvika en sån här situation så anser jag att man som hojåkare har rätt att sparka/slå/pissa på bilen eller vad fan som helst, bara bilen flyttar sig igen. Detta gäller även som sagt om det är jag själv som kör bilen och gör fel såklart. Hellre en buckla i dörren än att ha dåligt samvete för nån nu invalid stackare resten av mitt liv.

. Personligen så har jag aldrig rört en bil i trafiken när jag kört hoj :).
Du vänder och vrider på argumenten och konstruerar pubertalt utopiska exempel. Det blir ointressant för mig att fortsätta.
Ha framgång i livet och göteborgstrafiken.
Hilsen
J

Jörgen Karlsson skrev:
2203974 Du vänder och vrider på argumenten och konstruerar pubertalt utopiska exempel. Det blir ointressant för mig att fortsätta.
Ha framgång i livet och göteborgstrafiken.
Hilsen
J

Skriv så jag förstår :4skrika. är ju bara lillkille vet du. Hoppas du såg en gnutta ironi i mitt förra inlägg. Vi tar det lite kortare istället. Hur skulle du reagera om du fick en spark i dörren för att du höll på att preja någon av vägen? Som jag redan sagt tidigare så hade jag tagit åt mig och skämts över att jag gjort fel, om jag var bilisten vill säga.

Hade någon sparkat på min dörr så hade första reaktion varit att köra ihjäl fanskapet. Som tur är så handlar jag inte impulsivt.

Hade någon "försökt" preja mig på hoj så hade jag velat sparka av backspegeln eller nått.

Man är sig själv närmast och man har alltid rätt. Speciellt jag. :banana

Pinky skrev:
2203922 Scenario: Du råkar preja en hoj av vägen som du inte såg eller hörde, du går fram till honom/henne och säger:

-Ajjj!!

Personligen så har jag aldrig rört en bil i trafiken när jag kört hoj :).

anser att något är fel med motorcyklisten om dess reaktion är att försöka sparka till bilen istället för att ta till broms och tuta... ett misstag är ett misstag.
mycket antagligen borde hela scenariot bli ofarligt för att hojen bromsar, eller löser sig genom tutan informerar bilisten om att något är fel, troligen sker båda och ingen risk återuppstår 1 sek senare. (bilen tillbaka eller påväg tillbaka till sin fil och motorcyklisten någon meter bakom och inte längre jämsides i döda vinkeln).

är det bara jag som inte ser att försöka få till en spark medan man prejas varken leder till att bilisten svänger undan i tid eller att ens kontroll/balans ökar, utan istället minskar drastiskt.

seriös tankeställare: kan du/ni verkligen tänka er att en spark i en dörr klarar upp en sådan här situation mer än att bromsa och tuta?

(mina inlägg handlar återigen om detta generellt, inte den specifika incidenten)

repan skrev:
2204016 Hade någon sparkat på min dörr så hade första reaktion varit att köra ihjäl fanskapet. Som tur är så handlar jag inte impulsivt.

Hade någon "försökt" preja mig på hoj så hade jag velat sparka av backspegeln eller nått......

Så om du av någon konstig anledning var påväg att preja en hoj av vägen/mot räcket och föraren hade sparkat på din dörr när det var ditt fel, hade du agerat likadant då?

Werzion skrev:
2204020 är det bara jag som inte ser att försöka få till en spark medan man prejas varken leder till att bilisten svänger undan i tid eller att ens kontroll/balans ökar, utan istället minskar drastiskt.

seriös tankeställare: kan du/ni verkligen tänka er att en spark i en dörr klarar upp en sådan här situation mer än att bromsa och tuta?

(mina inlägg handlar återigen om detta generellt, inte den specifika incidenten)

Eftersom du svarade på just mitt inlägg så får jag väl svara dig så gott jag kan. Personligen hade jag inte försökt sparka in nåns dörr pga risken att vurpa men jag förstår folk som gör det när bilisten i fråga är medveten om vad som håller på att hända men ändå fortsätter att prejas.

Pinky skrev:
2203818 Även jag blir ibland väldigt irriterad i trafiken men om jag skulle få en känga i bildörren för att jag höll på att preja en hoj så hade jag istället för att slå tillbaka skämts för att jag nästan preja stackarn av vägen. Gör man fel i trafiken så får man stå sitt kast, detta gäller oavsett vilket fordon du kör.

Detta beror ju givetvis på olika senarion, jag skulle aldrig preja en hoj i huvudtaget om jag såg den...

Exempel 1 man ligger nära mitt filen för ett stundande filbyte, när det precis kommer en hoj imellan, upptäcker detta å försöker styra tillbaks. Får en känga i dörren på bilen, blir vansinnig garanterat.

Exempel 2 Av ouppmärksamhet försöker jag byta fil utan att kontrollera ordentligt att det är fritt, hör någon tuta ( tänker tokiga sthlmare ) kikar en extra gång och är påväg över en hoj. Får en känga i dörren, blir vansinnig på mig själv och hojföraren först för att snabbt inse att jag är idioten och ringer sedan fb hoppas jag iaf.

Men man blir en bättre bilförare av att åka hoj ( uppmärksamhet )! Tyvär har inte alla den möjligheten till fostran innom trafiken

Werzion skrev:
2204020

generellt sett så NEJ man sparkar ju inte på en dörr bara för att det är kul så om man ser att bilisten INTE har lagt märke till en så glider man sakta in bakom den, MEN om man har ögonkontakt med f*nskapet å han ändå tränger sig på även fast jag tutar å visar mig tydligt och får ögonkontakt så kan du ge dig f*n på att bilen får en buckla i dörren

Bruzda skrev:
2204129 generellt sett så NEJ man sparkar ju inte på en dörr bara för att det är kul så om man ser att bilisten INTE har lagt märke till en så glider man sakta in bakom den, MEN om man har ögonkontakt med f*nskapet å han ändå tränger sig på även fast jag tutar å visar mig tydligt och får ögonkontakt så kan du ge dig f*n på att bilen får en buckla i dörren

Efter alla din inlägg i den här tråden så har jag kommit fram till:
Du är tamedfanimej en hård jävla brud :banana

Anderzzon skrev:
2204089 Detta beror ju givetvis på olika senarion, jag skulle aldrig preja en hoj i huvudtaget om jag såg den...

Exempel 1 man ligger nära mitt filen för ett stundande filbyte, när det precis kommer en hoj imellan, upptäcker detta å försöker styra tillbaks. Får en känga i dörren på bilen, blir vansinnig garanterat.

Exempel 2 Av ouppmärksamhet försöker jag byta fil utan att kontrollera ordentligt att det är fritt, hör någon tuta ( tänker tokiga sthlmare ) kikar en extra gång och är påväg över en hoj. Får en känga i dörren, blir vansinnig på mig själv och hojföraren först för att snabbt inse att jag är idioten och ringer sedan fb hoppas jag iaf.

Men man blir en bättre bilförare av att åka hoj ( uppmärksamhet )! Tyvär har inte alla den möjligheten till fostran innom trafiken

Ligger hojföraren och kör imellen filerna i exempel 1? Om så är fallet så ska han ha en känga tillbaka om han sparkar på nån bil.

I Exempel 2 så ser vi hur det är att vara ouppmärksam bilist..surt sa räven, titta igen nästa gång.

*/ ?>
Nyheter
Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Vi provkör Indian Chief Vintage

Screenshot I kommande nu...

Ducati DesertX 2026

Ducati DesertX 2026 – ännu ...