Insparkad dörr på nynäsvägen 30/5 ~18:45

0x2142 skrev:
2202016 Jasså det var nån som såg lilla mig... idioten ville byta fil rakt på mig och slutade inte svänga trots att jag tutade och hade ögonkontakt. Då får man äta en fot :machinegu så är det bara..

Helt rätt!!

Jag skall erkänna att det har varit både en och två backspeglar som varit i farosonen efter idiotprylar från bilister som har bettet sig och inte har vett att ens be om ursäkt efter att dom nästan prejat en av vägen.

Reb0

0x2142 skrev:
2202016 Jasså det var nån som såg lilla mig... idioten ville byta fil rakt på mig och slutade inte svänga trots att jag tutade och hade ögonkontakt. Då får man äta en fot :machinegu så är det bara..

Bra jobbat :tummenupp

(hela detta och mitt förra inlägget behandlar ämnet generellt, syftar inte på denna specifika incidenten)

DaPirate skrev:
2201805Först verkade du väldigt sympatisk..så onödigt att sabotera ett fordon.. nästa stund vill du sparka in pannbenet på en kompis.. hmmm Vem är du? Dr Jekyll & Mr Hyde :näsblod :fatta!

för att förklara mer/sammanfatta så:

1. jag tycker det är ordentligt löjligt och onödigt att medvetet åstakomma skador på saker, speciellt något så dyrt som en bil eller mc

2. jag blir riktigt förbannad/irriterad och trött på människor när dom inte kan visa ödmjukhet och samarbeta (i detta fallet i trafiken), speciellt när det inte är neutralt utan även motsatsen, det ska jävlas och försvåras för andra i trafiken.

vad säger ni om man vänder på det?
om en motorcyklist skulle råka köra ut framför en bilist, borde bilisten då först (självklart) tvärnita, för att sedan när paniken lagt sig köra ifatt och knuffa till hojen så motorcyklisten klotar och får lite härliga repor, jag menar, vad är det för idiot som gör ett misstag i trafiken? :hördu :6surkart :ajjabajja

:rolleyes:

0x2142 skrev:
:rofl the laws of motorcykelåkning... :3freak

Werzion skrev:
2. jag blir riktigt förbannad/irriterad och trött på människor när dom inte kan visa ödmjukhet och samarbeta (i detta fallet i trafiken), speciellt när det inte är neutralt utan även motsatsen, det ska jävlas och försvåras för andra i trafiken.

Bästa inlägget jag läst på länge :pannkyss :banana :) :yoparty

DaPirate skrev:
2201805 Du frågade förut hur mc-förare kunde sparka av en backspegel.. nu fick du i alla fall se en mc-förare som plockade en dörr "in action" nästa gång kanske du får se en backspegel ryka... :banana
QUOTE]

Hoppas!! Mer action på gatan! :lol :tummenupp

0x2142 skrev:

HAHA då var situationen som jag uppfattade den då. Vilket pucko! Nåja, klockrent iaf :tummenupp

0x2142 skrev:

:Bugar :tummenupp

Klockrent!! enda rätta i det fallet!! riktigt skrämmande när dom fortsätter prejja! bara fram med kängan!!

Nästa gång den bilföraren hamnar i samma situation så chansar han inte utan prejjar direkt... så nästa motorcyklist tackar dig... eller inte...

HanneZ skrev:
2202599 Nästa gång den bilföraren hamnar i samma situation så chansar han inte utan prejjar direkt... så nästa motorcyklist tackar dig... eller inte...

Nästa gång den bilföraren är ute och åker så kanske han tänker sig för innan han byter fil och visar mer hänsyn och utrymme till motorcyklister som också har lika stor rätt till det svenska vägnätet som han och inte tänker att "störst går först" Bilisten kanske gjort liknande förut men fick sig nu en tankeställare :)

Det brukar räcka med att knacka på rutan om de framhärdar tycker jag.
Att medvetet börja sabba folks grejer är lika improduktivt som att tex bemöta de ökade antalet värdetransportrån med att beväpna chaufförerna.

Men visst, även jag har ju en bristningsgräns, när nävarna tar över. Men att komma dit är ju ett personligt nederlag.

Tycker jag

/Jörgen

0x2142 skrev:

Bra gjort som fan! Jag känner igen mig... nångra veckor sen var en bilist glad i hågen och körde över på fel sida av vägen och var väl sisådär 50cm från att smeta ut mig på vindrutan. OK om han varit ouppmärksam eller så MEN jag såg den jävla idioten FLINA när han svängde tillbaka!!! Självklart vände jag om o satte en härlig fot i sidan på aset! Bilister är svin...

Skitbra ! *ironi*
'Privatpoliseri' har inte i trafiken att göra.

Och så undrar div hojåkare varför det kommer upp förslag om restriktioner för hojar med jämna mellanrum....

Som om vi hojåkare behöver FLER fiender... Nej, fy f-n för korttänkta hojåkare. Inga björntjänster, tack.
/u

Den nedfarten till tunneln är alltid läskig. För det är alltid någon som ska ligga den sista biten i vänsterfil för att plocka några bilar och sedan blir de tvugna till att preja sig in till högerfilen ner i tunneln. Så det är flera gånger dagligen som en krock är nära att hända där.

Det jag gjort hitills är att :finger hänga på tutan, åka upp jämsides med ett par fina varvstoppsvarningar samt att glo på han/ hon som kör för att sedan slå pekfingret i hjälmen och sedan brassa helvet.

Men det som gör mig mest förbannad i Sthlm är de som ser en åka mellan bilarna i köerna och då svänger ut så att man inte kommer förbi! Likadant i tunneln från centralbron till slussen :mad:

När man verkligen vill göra någon illa är när de ser en ligga bakom eller komma på sidan å de överöser en med spolarvätska :huvet

DaPirate skrev:
2202824 Nästa gång den bilföraren är ute och åker så kanske han tänker sig för innan han byter fil och visar mer hänsyn och utrymme till motorcyklister som också har lika stor rätt till det svenska vägnätet som han och inte tänker att "störst går först" Bilisten kanske gjort liknande förut men fick sig nu en tankeställare :)
Jo du har rätt, våld leder ju trots allt till ödmjukhet... Det där "våld föder våld"-tramset är nåt jävla påhitt.

0x2142 skrev:

Om man ska tro på din story så får bilföraren skylla sig själv. Som sagt det kunde gå åt helvete för mcföraren :död .

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra