Insparkad dörr på nynäsvägen 30/5 ~18:45

Äh bla bla... Jag såg allt med egna ögon och en känga var helt enkelt på sin plats, basta! :hihi

Homo skrev:
2203429 håller man på att bli påkörd av en urblåst idiot så måste man straffa dom direkt, det käns bäst så, helst backspegeln tycker jag. finns alldeles för många idioter i trafiken som tror dom kan göra precis som dom vill, och det ska dom helt enkelt ge fan i tycker jag. jag antar att du bara hade låtit bilen köra på dej, pröjsat självrisken på hojen, njutit av sjukhusvistelsen och sen när du vaknat upp ur din koma skrivit en liten tråd här på sh eller?
ja det är ju ingen tvekan om att det finns idioter i trafiken iallafall :rofl

Pinky skrev:
2203330 ...Offrar ju hellre hans bildörr än mitt liv. Fast du kanske hellre kör åt helvete medans dörren fortfarande är hel :va.

Man kan ju ev. bromsa/gasa så man inte ligger just brevid den skenande bilen...

HanneZ skrev:
2203541 Man kan ju ev. bromsa/gasa så man inte ligger just brevid den skenande bilen...

Inte så lätt alla gånger när någon nisse kommer i sin gamla diesel-merca och kastar sig in framför dig i filen på två röda.... ;)

Bruzda skrev:
2203539 Kunde inte sagt det bättre själv :tummenupp
Det var ju de jag sa nyss :hihi

Last edited:
HanneZ skrev:
2203541 Man kan ju ev. bromsa/gasa så man inte ligger just brevid den skenande bilen...

Nä varför det? om det som i denna situationen är så att bilföraren ser och även har ögonkontakt med killen varför ska han då behöva ändra sitt körande för bilens skull, då är det ju bilen som får anpassa sig efter motorcykeln eftersom det är bilen som byter fil, eller?! :va

HanneZ skrev:

Kan ju iof vara svårt i rusningstrafik..

Men de flesta situationerna går att lösa, utan komplikationer. Kör efter att ingen ser mig det funkar hyffsat.

Däremot så de som endast är ute för att jävlas med en i trafiken har ja inte mkt till över för :fatta!

Tyvär så är väl mitt temperament så att jag mkt väl skulle kunna sätta en fot i en bildörr lr värre, vilket enbart är jobbigt. Det har man bittert fått erfara...

Den andra sidan av detta är att om någon satte en fot i min bildörr så skulle jag inte vilja vara den som gjorde det på hojjen. Det felar åt båda håll, alltså våld föder våld..

Jag är imponerad av de som klarar att besinna sig i alla situationer :tummenupp

Bruzda skrev:
2203563 Nä varför det? om det som i denna situationen är så att bilföraren ser och även har ögonkontakt med killen varför ska han då behöva ändra sitt körande för bilens skull, då är det ju bilen som får anpassa sig efter motorcykeln eftersom det är bilen som byter fil, eller?! :va
Good thinking there :gnissla .Bara för någon annan gör fel så får man inte själv göra vad fan som helst. Du får t.ex. inte köra på en gångare även om den kliver ut mitt i gatan. Ni är minst lika skrämmande som den där galna bilisten.

Migael skrev:
2203561 Inte så lätt alla gånger när någon nisse kommer i sin gamla diesel-merca och kastar sig in framför dig i filen på två röda.... ;)

...

Hinner man ta upp foten och sparka till och samtidigt inte köra in i något annat så hinner man nog även lägga fingrarna på bromsen. Jag kan ju inte bedömma hur situationen va dock.

Bruzda skrev:
2203563 Nä varför det? om det som i denna situationen är så att bilföraren ser och även har ögonkontakt med killen varför ska han då behöva ändra sitt körande för bilens skull, då är det ju bilen som får anpassa sig efter motorcykeln eftersom det är bilen som byter fil, eller?! :va

Sådär är inte så smart att tänka när man kör mc! "Det är han som gör fel så jag behöver inte flytta mig"
Tänk istället! "Om jag inte flyttar mig nu så kommer han åka dit för vårdslöshet i trafik och jag kommer kanske ligga i koma"!

Anderzzon skrev:
2203576 Kan ju iof vara svårt i rusningstrafik..

Jag är imponerad av de som klarar att besinna sig i alla situationer :tummenupp

Det är nog bara Indira Gandhi, Jesus och någar till som klarar det. Men huvudsaken är ju att, som du nu gjort :tummenupp, redovisa för de mer våldsbenägna att mänskligheten vinner på att det beteendet minimeras.

Jag säger ingenting om den aktuella olyckan, kanske hade även jag brustit där. Det är mer slutsatsen att "bynglade bilister bättrar beteendet" som är oss moralkärringar främmande.

Tycker jag
J

Att tro att man kan uppfostra alla idioter till bättre trafikanter är väl ändå LITE övertro på sin förmåga
och inflytande.
Att dörrsparkning är rätt metod att uppfostra nån är mycket tveksamt.

Det troliga är att bilisten blev rätt förbannad bara. Ingen vinst med det.
(Jo, somliga kan tycka det. Finns tyvärr folk som finner mening i att jävlas med andra, bara för
jävlandets egen skull. Men det blir inte mer rätt för det.)

Btw, vem har sagt att enda två möjligheterna var att sparka in dörren resp. krocka/bli påkörd ??
Hinner man tuta, ha ögonkontakt och sen sparka så skulle man förmodligen hunnit flytta på sig så
att ingen olycka händer.

Tror att valet att sparka faktiskt ökade risken för olycka, kunde blivit ännu en pinne i hojstatistiken
som vägverket publicerar varje år. Och grundar åtgärder mot oss på.
/u

Klabbe85 skrev:
2203605 Sådär är inte så smart att tänka när man kör mc! "Det är han som gör fel så jag behöver inte flytta mig"
Tänk istället! "Om jag inte flyttar mig nu så kommer han åka dit för vårdslöshet i trafik och jag kommer kanske ligga i koma"!

Nä för det är då man gör som killen gjorde å kör upp kängan i dörren :7peta
Men självklart har man vart med om att bilförare trängt sig in i filen man ligger i å har man inte fått ögonkontakt med dom så att man vet att det vet att man finns där så är det klart att man bromsar in å låter bilen komma in före för att sedan dra den på nästa raka :tuttar

Man kanske inte ska hålla på och sparka på bilar i onödan bara för att man blir lite sur men ibland kan man fanimej bli rasande.
Var förra säsongen ute på en i stort sett öde raka och tränade slangning då det kom en bil glidande med ett gäng snorungar i. Precis när jag ska köra om bilarna börjar idioten väja fram o tillbaka över vägen, jag fick tvärnita och blev allmänt skakis innan det gick över till raseriutbrott!
Drar efter bilen som stack därifrån, gissar på att dom såg rök ur hjälmen eller nåt :hihi polaren som var med hängde på jakten och efter en liten stäcka av idiotkörning på en smal väg genom skogen fick jag en chans och stack om, försökte sparka backspegeln åt helvete...gick väl sådär bra eftersom jag är mindre vig i ett skinnställ och vågade inte åka för nära heller, ville inte ta risken att bli prejad.
Stannade en bit längre fram och blockerade vägen för dom och skrek att dom skulle ut ur bilen...vad kommer ut? Jo ungar i 15-års åldern som hade "lånat" bilen av sin mormor, :kocko
Jaja, vi skrämde upp dom rätt rejält så man får väl hoppas att dom åtminstone fick lära sig en liten läxa, tycker bara det var synd att inte backspegeln rök så dom hade fått förklara hur det hände OM dom nu hade snott den av någon släkting.

Jörgen Karlsson skrev:
2203610 Det är nog bara Indira Gandhi, Jesus och någar till som klarar det.

Sant...

Man lär sig så länge man lever och ju äldre man blir så ska det mesta förhoppningsvis kunna rinna av en utan att gå rakt ut i nävarna ist...

Te.x. om man vart lite av en buse och bestämt sig för att sluta med det, så räkna med att folk kommer testa en till max, frågan är om inte Murphy blir ännu jävligare när du försöker göra det också.

Så att kunna leva efter ett motto där okontrolerad ilska är ett personligt nederlag är hedersvärt enligt mig.

OT kanske, men tänkvärt...

enhjuling skrev:
2203643 Och sen in i koman då?

Då ligger man där med ett leende å vet att man åminstone fixat en buckla på bilen :banana
nä men allvarligt talat så om bilisten ser en å så, å ändå inte gör något åt det så why not liksom, det var ju helt oki att typ knacka på rutan å vadå, kan inte bilisten bli minst lika överaskad å dra å t vänster då eller ? för det var ju tydligen acceptabelt enligt viss här med en knackning men inte en spark :va

Bruzda skrev:
2203676
nä men allvarligt talat så om bilisten ser en å så, å ändå inte gör något åt det så why not liksom, det var ju helt oki att typ knacka på rutan å vadå, kan inte bilisten bli minst lika överaskad å dra å t vänster då eller ? för det var ju tydligen acceptabelt enligt viss här med en knackning men inte en spark :va

exakt, nog ännu mer idiotiskt ur säkerhetssynpunkt att knacka på rutan. Svischar man förbi och drar backspegel har man förmodligen redan hunnit en bit innan bilisten har reagerat...kan man ju hoppas iallafall :hihi

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti