Jörgen Karlsson
Gudomlig sporthojare
- Gick med
- 15 Mar 2006
- Hoj
- HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Det är ju vi 60-talister som ska vara den "ironiska generationen" inte ni 80-talister! ;-)Pinky skrev:2204005Skriv så jag förstår. är ju bara lillkille vet du. Hoppas du såg en gnutta ironi i mitt förra inlägg. Vi tar det lite kortare istället. Hur skulle du reagera om du fick en spark i dörren för att du höll på att preja någon av vägen? Som jag redan sagt tidigare så hade jag tagit åt mig och skämts över att jag gjort fel, om jag var bilisten vill säga.
Ber om ursäkt om jag missade ironin. Du är nog lugnare och klokare än jag var i din ålder.
Angående ditt exempel så var jag inte inne på den "låga" nivån, jag ville bara ha det klarlagt att även om våld kan vara moraliskt påbjudet i ett litet antal situationer av liv och död (vilket det kanhända var i nynästunnelincidenten). Så måste det ändå ses som ett nederlag för oss motorcyklister när det inträffar, vi är ju så oskyddade att om vi skulle få våldet mot oss skulle det inte gå så bra. Som alla minoritetet i samhället bör vi därför predika tolerans från andra (och för att få förståelse, leva därefter) om vi vill överleva. Det var det som var min point.
Men visst, ibland löser våld problem, såsom i ditt exempel. Men då bara om ingen annan utväg finns, dvs. Eller ett annat extremt men mindre antagonistiskt "ja-till-våldsexempel" vinklat åt ett annat håll: om jag sitter i en brinnande bil med armen ohjälpligt fastklämd, då skulle jag uppskatta om du skar av den.
Mvh
Jörgen