Inga fler GSX-R1000 i Europa

Suzuki GSX-R 1000. En ikon runt 98-08 som sedan blev ”sporthojen med det sjukt fula avgasröret”. Titta noga så ser ni en hoj bakom blåset!
?allt var inte bättre för men utseendet på bullerburkar var definitivt bättre ? lyckligtvis byts dom flesta ut oavsett vad det står på tanken ?
 
Euro 5 har man ju hört talas om ett tag nu. Min undran är vad som kommer härnäst ? Hur ser framtiden ut ? För gränserna måste väl hela tiden flyttas fram och skärpas ännu mer ? Förbränningsmotorn ska fasas ut. Kommer euro 6, 7 etc. ? Honda GW togs ju bort i Japan också efter skärpta krav där.
 
Euro 5 har man ju hört talas om ett tag nu. Min undran är vad som kommer härnäst ? Hur ser framtiden ut ? För gränserna måste väl hela tiden flyttas fram och skärpas ännu mer ? Förbränningsmotorn ska fasas ut. Kommer euro 6, 7 etc. ? Honda GW togs ju bort i Japan också efter skärpta krav där.
Helt galet som sagt. Det är knappast motorcyklarna som står för utsläppen totalt sett och speciellt inte i Sverige eller i Norden. Inte i Europa heller.

Nog för att de kör mycket mc i asien och USA, men jaga bilindustrin istället.

Att stolpskotten som sätter dessa direktiv aldrig pratar om att det är överbefolkningen som ska stoppas, som med allt annat?

Mindre befolkning= mindre fordon
 
Last edited:
Och övrigt, att de aldrig ger sig. Titta på vad en motorcykel från 50-talet och vad en från 2022 släpper ut....Ingenting i jämförelse.

Alltså så har vi ju haft en bra utveckling (i miljömupparna ögon)
 
Och övrigt, att de aldrig ger sig. Titta på vad en motorcykel från 50-talet och vad en från 2022 släpper ut....Ingenting i jämförelse.

Alltså så har vi ju haft en bra utveckling (i miljömupparna ögon)
Det där spelar ingen roll, alla ska sänka X%, oavsett vad deras utgångspunkt var.

Måste dom klassas som motorcyklar, kan dom inte gå som någon form av arbetsfordon eller liknande? :va
 
Är det vettigt att köpa en ny (-20) ?
Eller är de redan antika?
 
Även om inte utseendet skiljer nämnvärt så gjorde man väl en uppdatering för några årsmodeller sedan…? Jag kommer inte ihåg vilket år, men det var väl då man också introducerade en modell med dubbla R…?

I vilket fall som, en förbannat bra hoj.
 
Är det vettigt att köpa en ny (-20) ?
Eller är de redan antika?
När blev det vettigt att köpa en sporthoj?
Men om det är en ny Gsxr du vill ha så är det hög tid om det inte kommer någon mer.
Högst sannolikt en kanonhoj ?
 
Last edited:
Det är väl iprincip samma hoj 10 år bakåt.
Som med R1 cbr osv det skiljer väldigt lite mellan åren mest design
Näru nu får du läsa på bättre :7peta 2017 kom den som är i princip den som är nu ,2012-16 var inte i närheten av den vare sig motor eller chassi
Har faktiskt börjat få köpångest för en nyare r4 själv också twin är blä :zpy om gixxern kommer som
 
Last edited:
?allt var inte bättre för men utseendet på bullerburkar var definitivt bättre ? lyckligtvis byts dom flesta ut oavsett vad det står på tanken ?
Tja redan på 80-talet var det svårt att kombinera snygg och liten ljuddämpare med mycket effekt och godkänd ljudnivå
1669589475953.png
 
Tja redan på 80-talet var det svårt att kombinera snygg och liten ljuddämpare med mycket effekt och godkänd ljudnivå
View attachment 478912
?ja farbror blå hade synpunkter ibland även förr , ?blev uppmätt till runt 110 decibel på en urgixxer 750 med v&h 4-1 och jag föredrar nog stor burk framför den nivån idag
 
Enligt artikeln så kommer de troligtvis att göra en "Haybusa" och återkomma med en ny GSXR 1000 till Euro 5+ istället för att skruva på den gamla motorn. Dvs ett uppehåll på något eller ett par år innan de lanserar en ny modell... Hoppas på det :)
 
Enligt artikeln så kommer de troligtvis att göra en "Haybusa" och återkomma med en ny GSXR 1000 till Euro 5+ istället för att skruva på den gamla motorn. Dvs ett uppehåll på något eller ett par år innan de lanserar en ny modell... Hoppas på det :)
Ja frågan är om dom lägger pengar på den utvecklingskostnaden med tanke på att marknaden inte är så stor .
Känns som Suzuki går lite kräftgång när man backade ur motogp också är ju rädd att det blir som nån skrev att r1 ryker för en r9 och det blir nån tråkig paralltwin här men hoppas kan man alltid
 
Det här tycker jag var sjukt fränt:

ce57f38375dc36199bc98a602ff98639.jpg


Kanske detta som hade varit framtiden för GSX-R 1000…?

Kolla in art_factory_studio_q på Instagram.
 
Ja en modern variant av 80-talsorginalet hade ju varit mumma om man får drömma
Kikade på en äkta sån här i kommunen för ett tag sen igen som vårdas ömt i ett garage och dom är :kär 94ABE311-CFF1-4E23-86DC-56697294C702.png
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top