Informationsmöte/fest på ERF6 Anderstorp

Antar att det blir i den nya depåbyggnaden, måste du veta nu kan du maila vollmar:tummenupp

Jag lovar att dricka fyra (4) Coca Cola och stanna uppe tills mitt i natten (kl. 21.30).

Last edited by a moderator:
Packalén skrev:
2504864 Nååå.. Är det ingen som var nykter nog att komma ihåg vad som sades.?!?!?!?
Helt Nykter var jag men jag är ingen förare:) men detta hörde jag på mötet iaf:

Det blir en A och B serie, dom 40 första teamen från serien i år kommer att få en inbjudan om att köra A vill man inte det så kommer förfrågan att gå till nr 41 osv. A kommer köra lördagen 6 timmars B Söndagar troligtvis 5 timmars. För att få köra A så måste teamet bestå av minst 50% av teamet som fanns i år det kommer även gälla nybildade team. 250sp kommer att köra träning Lö race Sö.

Det kommer även att skickas ut inbjudan om wildcard till dom i B när det körs race på banor som tar mer än 40 team på banan.

Tävlingskalendern hoppas man få klart i år.

Last edited:
Låter ju som en bra idé, men hur många team blir det egentligen i varje serie? Tittat man i serietabellen är det ju inte mer max 20 team som har kört alla race. Och för att komma blande de 40 främsta räcker det ju att ha startat & kommit i mål i 3 race!

Var det någon diskussion om hur det blir med de team som vill köra i A-serien men inte alla race? Typ vi...

det jag tyckte va krucket är att för att få åka i A ERF så måste man ha haft ett team anmält tidigare.
visst 50% kan bestå av annat folk (lustigt med 50% då de flesta team består av tre förare)
men har man bara haft ett teamnamn med så kvittar det vilka tomtar som kör.
och omvänt, jimmy lindström, janne hansson och cralle ihop skulle få börja i B ERF pga detta..
eller jag och två andra förare ur ERF team som idag tillhör övre skitet i ERF.

går säkert att lösa, men konstigt.

R2 skrev:
2505405 det jag tyckte va krucket är att för att få åka i A ERF så måste man ha haft ett team anmält tidigare.
visst 50% kan bestå av annat folk (lustigt med 50% då de flesta team består av tre förare)
men har man bara haft ett teamnamn med så kvittar det vilka tomtar som kör.
och omvänt, jimmy lindström, janne hansson och cralle ihop skulle få börja i B ERF pga detta..
eller jag och två andra förare ur ERF team som idag tillhör övre skitet i ERF.

går säkert att lösa, men konstigt.

Omöjligt att göra regler så att det blir 100% rättvist för alla, inklusive specialfall. Man får göra så gott man kan och se om det ger mening i det stora hela.

Oavsett serie, roadracing, fotboll eller ishockey, så kan ju inte nya team starta i översta serien. Några av oss långsamma ERF idioter hamnar i a-serien av misstag, så vi får kanske tacka nej och be att bli nerflyttade till b-serien.

Hans nämnde ju att kända förare/team nog kunde få "wild card" till a-serien på dom banor som har plats till mera än 40 startande. Då borde det väl inte vara problem för er?

Tycker nog att Hans och hans hjälpare har tänkt till rätt så förnuftigt. Ingen panik det löser sig nog för dom flesta.

/Kris
(gammal och långsam, racing for fun)

Kris955 skrev:
2506322
Oavsett serie, roadracing, fotboll eller ishockey, så kan ju inte nya team starta i översta serien.
för att? det har alltid varit så eller..

just det där att det bara är teamet och ett tidigare anmält teamnamn som kan starta i a serien, även om det byts förare till nybörjare, ja jösses..
men jag som kört RR i 11år ska tvingas köra i b loppet pga av vadå?
att det är så i fotboll eller..
:va
varken lätt eller inspirerande att dra ihop ett team nu.

R2 skrev:
2506360 för att? det har alltid varit så eller..

just det där att det bara är teamet och ett tidigare anmält teamnamn som kan starta i a serien, även om det byts förare till nybörjare, ja jösses..
Om du hade haft lite mera karisma så hade du platsat i mitt team.

Vi är väldigt karismatiska och det är en fin egenskap när man har ett team, Hugo Hårig kan dansa på bord i Poznan, Sölis kan röka sittandes på en bensindunk i Brno, valmers kan irritera vem som helst på denna planet.

Vad kan du :confused:

R2 skrev:
2506360 för att? det har alltid varit så eller..

Som sagt, några av oss långsamma farthinder på banan vill kanske slippa köra i A-serien. Medan det finns "wild card" möjlighet till kända fartfantomer som dig och Rossi.

Det går bara inte att fixa regler som är 100% superbra för alla. Dessutom så varför ska man uppfinna hjulet på nytt om det redan är uppfunnet. Om man klassas upp i serier i fotboll, varför är motorcykelracing annorlunda? Vad är fel med den gamla beprövade metoden? (Alltså annat än att den inte passer just dig eller just mig.) Om du vet någon bättre metod vill nog alla gärna höra den.

Tycker bara att man inte bör gnälla allt för mycket på dom som ordnar att det finns en sera att köra. Dom gör så gott dom kan. Måste vara svårt att göra alla till lags. Försök själv att sätta dig ned och komma på regler för en serie och hur det bör genomföras för alla. Det är nog inte lätt. Kom med ett konstruktivt förslag som kan vara en generell och rättvis regel, så annamas den nog.

Medan vi väntar på bättre förslag så om du får "wild card" så borde allt vara frid och fröjd, eller hur? Och efter du samlat poäng i 2007 så har du fast plats i 2008, bra va?

Tycker vi ska ge Hans lite credit att han försöker ordna så att så många som möjligt ska kunna köra race "for fun".

/Kris
(gammal och långsam idiot)

Blir kanon med en A & en B-serie till nästa år, hur reglerna för respektive serie kommer att bli kommer väl säkerligen diskuteras & ändras fram till starten av ERF 1 2007 :)

För egen del har jag fått blodad tand efter denna första säsong.
Jag har väl mest vart, och känt, mig i vägen för övriga team på banan inledningsvis. Så B-serien känns ganska naturlig för min del.

Det tråkiga är att teamet är upplöst då övriga ska syssla med annat.
Är någon sugen att bilda team med en medioker mys-körare som har 1.54-tider på A-torp som PB, så säg till...:)

Man kan ju tycka att team med enbart A-förare borde automatiskt kvalificera sig till A-klassen, det är väl ingen som blir lyckligare av något annat?

Kanske man skulle teama med brorsan o göra nåt inhopp nästa år i B-serien :tomten

Back