Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
samuel w skrev:2506714Man kan ju tycka att team med enbart A-förare borde automatiskt kvalificera sig till A-klassen, det är väl ingen som blir lyckligare av något annat?
Preppen skrev:2512687Perfekt med b-race på lördagen. Då kan man ju anmäla ett team i Erf-b och få en massa träning inför a-racet på söndagen. Jag har saknat träning inför race så det här blir ju perfekt.![]()
RRacer skrev:2512692...förutom att A-racet går på lördag och B på söndag...
Preppen skrev:2512687Perfekt med b-race på lördagen. Då kan man ju anmäla ett team i Erf-b och få en massa träning inför a-racet på söndagen. Jag har saknat träning inför race så det här blir ju perfekt.
Däremot kan det bli problem med att få in nya namkunniga team om dom måste köra erf-b ett år först. Det är väl in te syftet att stänga ute snabba lag. Syftet va väl att det skulle bli bättre för alla (lag som inte kvalade in skulle få en möjlighet att köra race).
Preppen skrev:2512687
Däremot kan det bli problem med att få in nya namkunniga team om dom måste köra erf-b ett år först. Det är väl in te syftet att stänga ute snabba lag. Syftet va väl att det skulle bli bättre för alla (lag som inte kvalade in skulle få en möjlighet att köra race).
Ja så uppfattade jag oxo att Brånalt sa på mötet, sen är det precis som du skriver att 3 snabba sprintförare som försöker lägga samma varvtider som dom gör på ett 20 minuterslopp under ett ERF kör slut på både sig själva, däcken samt mekanikerna.Kris955 skrev:2513002Nåja. Ett annat syfte med att ha A och B serie är att flera ska kunna köra. Flera banor tillåter högst 40 cyklar på banan, och då får många åka hem eller strunta i att anmäla sig. Med två serier så kan 2 x 40 team deltaga. Det är huvudsyftet med två serier. I år fick många team ge upp, och i 2007 får flera köra. Det är det enkla syftet.
Iof men alla var ju inte på mötet och många som funderar på att köra 2007 kan ha nytta av denna informationen.R2 skrev:2513274till de två föregående talarna,,
det ni skriver är ingen större nyhet för de allra flesta, snarare ingen nyhet alls för alla.
R2 skrev:2513274till de två föregående talarna,,
det ni skriver är ingen större nyhet för de allra flesta, snarare ingen nyhet alls för alla.
Flatslide skrev:2513828Varför stupar då folk som käglor (Mantorp)? Om alla vet att man vinner på att hålla sig på banan och inte i sandfållor och depå.![]()
R2 är är nog lite sur för att vi påpekar detta med tanke på att han bara brukar köra ett par varv på första ERF:et innan han dyker i bollhavet.Flatslide skrev:2513828Varför stupar då folk som käglor (Mantorp)? Om alla vet att man vinner på att hålla sig på banan och inte i sandfållor och depå.![]()
R2 skrev:2513274till de två föregående talarna,,
RR:Benny skrev:2514017Hmm.... bra fråga. Svaret är nog densamma som på frågan: Varför vurpade du på SM i Anderstorp...![]()
RR:Benny skrev:2514017Hmm.... bra fråga. Svaret är nog densamma som på frågan: Varför vurpade du på SM i Anderstorp...![]()
Men visst, jag blev själv offer för en hetsig kille som bara SKULLE om innan chikanen på Mantorp.![]()
Dom flesta respekterar att det inte är ett sprint race och ger gott om plats vid omkörningar, men visst händer det att man blir omkörd av hetsporrar.
Vi har råkat ut för 3 incidenter som inte borde ha skett. (dåligt planerad omkörning m.m)
Alla 3 kom från Team som kör enstaka ERF, med riktigt duktiga sprint-killar.
Jag tänkte först köra B-ERF till nästa år, då jag inte är riktigt så snabb som jag skulle vilja vara...
Men med samma team som kör hela serien.... kanske det är säkrare att vara kvar i A-serien trots att vi aldrig kommer att slåss om pallplatserna.
Tur att det är en LÅÅÅNG kall vinter att fundera på...
//
Benny
brukar?GSXR1100R skrev:2514134R2 är är nog lite sur för att vi påpekar detta med tanke på att han bara brukar köra ett par varv på första ERF:et innan han dyker i bollhavet.
Som sagt det som låter så självklart och enkelt är i verkligheten ganska svårt.
![]()
Kris955 skrev:2514200Ja just det. Du har helt rätt!!! Alla borde veta det. Men vet alla det?
Snabba nissar kör fortfarande av banan hela tiden och drar ibland andra med sig. Sedan det med att serien är upppdelad i två till 2007 och att det är för att så många som möjligt ska få åka, tycks också vara ointressant för några hetsporrar som absolut vill köra i a-serien och slåss om pallplatser efter 6 timmars körning. Trots att dessa (få?) hetsporrar tappar omdömmet efter 15 varv.
Jo, många vet. Men vet alla? Eller... vet dom flesta?
Jag själv är bara en långsam rookie i ERF. Så jag lysnade länge innan vi startade. Sedan såg jag själv att några krashar och tappar placeringar i onödan. Och såg själv att många team som vill köra inte får plats och ger upp och kör hem. Därför tycker jag att två ERF serier är bra, och att det inte spelar någon större roll vilken man ska köra. Flera team får 6 timmar kul i 2007, och det finns många chanser att krasha om man vill. Så hur uppdelningen är gjord är inte viktigt, teamet ska nog finna sin plats i serien om teamet håller ihop länge nog. Om man bara deltager ett par tävlingar i en säsong så gör det väl inget att man kör i ERF-b? Kan man inte ha kul ändå? Racing "For Fun" hette det visst. Det är ju inte en karriär serie.
/Kris
Ballou skrev:2514346Klart du ska köra A-serien Benny, Team Kolboda RACING #16 är i alla fall redo för A-serien
Flatslide skrev:2514324Det var SPRINTrace då lever man efter "do or die" principen![]()
GSXR1100R skrev:2513326Iof men alla var ju inte på mötet och många som funderar på att köra 2007 kan ha nytta av denna informationen.
![]() |
MV Agusta återgår till 100% eget ägande
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
MV Agusta åter självständigt
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra
Att köra motorcykel handlar... |
![]() |
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning
I samband med MotoGP-racing... |